Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش اتاق خبر، به نقل از اتاق ایران، احمد پورفلاح، مشاور عالی رئیس اتاق ایران در نشست تخصصی نقد و بررسی حضور ایران در اکسپو ۲۰۲۰ دوبی که در سالن اجلاس سران برگزار شد، گفت: بسیاری تصور می‌کنند اکسپو یک نمایشگاه تجاری شبیه سایر نمایشگاه‌ها است، اما در واقع این رویداد متشکل از مجموعه نمایشگاه‌هایی است که هر پنج سال یک بار در یکی از کشورهای واجد شرایط در جهان برگزار می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اکسپو دریچه‌ای برای نمایش گذشته، اکنون و آینده ملت‌ها است تا از این طریق دستاوردهای اجتماعی، اقتصادی، علمی و پیشینه فرهنگی و دورنمای توسعه‌‌ایی خود را به نمایش بگذارند.

پورفلاح گفت: در اکسپو فرهنگ کشورهای مختلف در کنار هم قرار می‌گیرند و تصویر واضح‌تری از جامعه جهانی به بازدیدکنندگان ارائه می‌شود.

او ادامه داد: برگزاری نمایشگاه‌های اکسپو از سال ۱۸۵۱ شروع و اولین دوره آن در انگلستان (لندن) برگزار شد که مقارن با صدارت امیرکبیر در ایران بوده و به دستور وی، ایران نیز در این اکسپو شرکت کرد. پس از آن ایران به ترتیب، در اکسپوی ۱۸۶۷ پاریس (برج ایفل بعنوان نماد از بقایای این اکسپو است) و اکسپوهای ۱۸۷۳ وین، ۱۹۰۰ پاریس، ۱۹۵۸ بروکسل، و ۱۹۶۷ مونترال حضور پیدا کرد.

مشاور عالی رئیس اتاق ایران تصریح کرد: از تعداد کل ۳۴ اکسپو برگزار شده، ایران در ۱۰ دوره آن شرکت کرده است که این مشارکت تا قبل از سال ۲۰۰۰ بصورت ناپیوسته انجام شده است و پس از آن از سال ۲۰۰۰ و برگزاری اکسپو در شهر هانوفر، ایران به صورت منظم در سه اکسپو، آیچی، شانگهای و میلان شرکت نموده و متعاقب آن ستاد ملی اکسپو در کشور شکل گرفته است.

او گفت: اکسپو ۲۰۲۰ دوبی، اولین اکسپویی است که پس از برگزاری ۳۵ اکسپو اصلی در آسیا برگزار می‌شود که با موضوع «خلق آینده و پیوند ذهن‌ها» برگزار شده و  پنجمین اکسپویی است که ایران از سال ۲۰۰۰ به صورت منظم در آن شرکت کرده است. از مزایای حضور در این اکسپو، نزدیک بودن فاصله دو کشور است.

او ادامه داد: برای طراحی پاویون ایران، مسابقه‌ای در میان معماران و طراحان ایرانی برگزار شد که در ابتدا ۱۰ شرکت برتر و سپس سه شرکت انتخاب شدند و در نهایت گروه طراحی «شیفت» به‌عنوان طراح پاویون ایران برگزیده شد.

پورفلاح گفت: از ویژگی‌های هنرمندانه غرفه ایران، این است که طراحی پاویون ایران با نگاهی به داستان‌های شهرزاد و نمایش مینیاتور ایران انجام شده است.

او معتقد است: بهره گرفتن از فرصت اکسپوها که پس از جام‌جهانی و المپیک مطرح‌ترین رویداد جهانی است و از نظر مدت برگزاری، بلندترین آن‌ها (به مدت شش ماه) است، برای نزدیک شدن به جامعه بین‌المللی چه در بعد فرهنگی و اجتماعی و چه در زمینه‌های اقتصادی، فرصت ارزنده‌ای است. به منظور حضور قوی، مفید و کسب دستاوردهای ارزشمند، باید در جهت برگزاری آن با تخصیص بودجه مناسب، برنامه‌ریزی زودهنگام و بدون فوت وقت، استفاده از متخصصان زبده و توانمند و مدیران کارآمد با آمادگی کامل وارد این عرصه در کنار کشورهای قدرتمند جهانی شد.

او توصیه کرد: با توجه به این موضوع که مقرر است اکسپوی بعدی در ۴ سال آینده در شهر اُزاکای ژاپن برگزار شود و همانند اکسپو ۲۰۲۰ ، مصادف با انتخابات ریاست جمهوری در ایران و تغییرات احتمالی خواهد بود که بر روی کیفیت و سرعت عمل اکسپو اُزاکا نیز تأثیر خواهد گذاشت، بهتر است در اسرع وقت ستاد اکسپو Osaka تشکیل و نقشه راه با CPM لازم شروع شود.

پورفلاح تاکید کرد: یکی از دلایل عدم حضور به موقع و مشارکت ضعیف ایران در عرصه جذاب و امیدآفرین اکسپو، فقدان بودجه کافی و صد البته تخصیص به موقع است.

او پیشنهاد کرد: علیرغم اینکه اکسپوها ماهیتاً رویدادی دولتی هستند، باید مانند کشورهای پیشرفته و موفق در عرصه اکسپو، پس از برگزاری مسابقه، طراحی، انتخاب طرح برتر و توافق بر روی محتوای مورد نیاز برای بخش‌های مختلف را در اختیار بخش خصوصی قرار دهند. این خواسته می‌تواند با حضور مدیران مرتبط دولتی و دست‌اندرکاران متخصص بخش خصوصی در حوزه ساخت، اجرا، تجهیز، دکور و اداره آن عملیاتی شود.

مشاور عالی رئیس اتاق ایران ادامه داد: بسیاری از علاقمندان در بخش خصوصی آماده‌اند به صورت اسپانسر در تأمین هزینه‌های سنگین این برنامه با دولت همراهی و مشارکت داشته باشند؛ امروز باید شروع کنیم، فردا خیلی دیر است.

   

منبع: اتاق خبر

کلیدواژه: بخش خصوصی دولت اتاق ایران برگزار شد بخش خصوصی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.otaghnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اتاق خبر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۳۲۶۹۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری میز خدمت گمرک برای شرکت‌های دانش‌بنیان

میز خدمت گمرک جمهوری اسلامی ایران رویدادی را برای شرکت‌های دانش‌بنیان فعال در حوزه صادرات و واردات برگزار می‌کند.

به گزارش ایسنا، مرکز تعاملات بین‌الملل علم و فناوری معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان با همکاری گمرگ جمهوری اسلامی ایران رویداد میز خدمت گمرک ویژه شرکت‌های دانش‌بنیان صادراتی را برگزار می‌کند.

این رویداد برای شرکت‌های دانش‌بنیان فعال در زمینه صادرات و واردات در روز چهارشنبه، ۱۲ اردیبهشت جاری برگزار خواهد شد.

این خدمت در راستای تسهیل امور تجاری بین‌المللی شرکت‌های دانش‌بنیان و رفع مشکلات احتمالی ایشان و نیز پاسخگویی به درخواست‌های این شرکت‌ها توسط گمرک جمهوری اسلامی ایران ارائه می‌شود. در این رویداد چهره به چهره شرکت‌های دانش‌بنیان با توجه به موضوع خدمت مورد نیاز و در طبقه‌بندی‌های مختلف به صورت اختصاصی از بالاترین مقام مسئول گمرک، معاونین ایشان و مدیران ستادی راهکارهای عملیاتی دریافت خواهند کرد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • برگزاری میز خدمت گمرک برای شرکت های دانش بنیان
  • اکسپو کنسرت‌ها را لغو کرد
  • حضور فارسی‌ها در نمایشگاه اکسپو ۲۰۲۴ ایران
  • پرهزینه و زیان‌ده؛ پول قرارداد پرداخت بازیکنان استقلال و پرسپولیس از جیب کارگران و بازنشستگان!
  • برگزاری میز خدمت گمرک برای شرکت‌های دانش‌بنیان
  • فارس با ظرفیت‌های متعدد به اکسپو ۲۰۲۴ ایران می‌رود
  • حضور خراسان جنوبی در نمایشگاه اکسپو ۲۰۲۴
  • افزایش دوبرابری قراردادهای تجاری ایران در نمایشگاه اکسپو ۲۰۲۴
  • حضور تولید کنندگان بوشهری در نمایشگاه ایران اکسپو
  • حضور واحدهای تولیدی استان اردبیل در نمایشگاه ایران «اکسپو»