Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-05@21:53:30 GMT

کنترل و کاهش آسیب‌های نوظهور اجتماعی ضروری است

تاریخ انتشار: ۱۸ بهمن ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۳۲۷۰۲۱

کنترل و کاهش آسیب‌های نوظهور اجتماعی ضروری است

ایسنا/لرستان سرپرست بهزیستی لرستان گفت: کنترل و کاهش آسیب‌های نوظهور اجتماعی ضروری است.

همایون عمودی‌زاده در نشست هم‌اندیشی با استاندار لرستان که امروز ۱۸ بهمن‌ماه برگزار شد، اظهار کرد: سازمان بهزیستی با بیش از ۱۵۰ مأموریت و فعالیت موازی با برنامه‌های پنج‌ساله توسعه، قوانین سنواتی و بالادستی و همچنین سایر آئین‌نامه‌ها و مصوبات تکلیفی دولت با حداقل امکانات و اعتبارات در مقایسه با سایر دستگاه‌های حمایتی، وظیفه خدمت‌رسانی به جمعیت هدف خود را در سطح استان بر عهده دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تصریح کرد: اداره‌کل بهزیستی با داشتن یازده واحد اداری در شهرستان‌ها و مراکز تابعه و چیزی در حدود ۶۰۰ نفر پرسنل و مددکار از معدود دستگاه‌هایی است که با امکانات محدود خدمات شایسته و قابل‌توجه‌ای به مددجویان و اقشار نیازمند و آسیب‌پذیر ارائه می‌دهد.

سرپرست بهزیستی لرستان با اشاره به این نکته که خدمات بهزیستی از قبل از تولد آغاز می‌شود و تا دوران سالمندی ادامه دارد، خاطرنشان کرد: در حوزه توان‌بخشی بهزیستی فعالیت‌های گسترده‌ای از قبیل خدمت به معلولین جسمی حرکتی، نابینایان، ناشنوایان بیماران اعصاب و روان، بیماران ذهنی، سالمندان و سایر معلولیت‌های رایج در جامعه انجام می‌دهد.

عمودی زاده با تأکید بر ضرورت کنترل و کاهش آسیب‌های نوظهور اجتماعی و حساسیت مقام معظم رهبری در این خصوص، اضافه کرد: بهزیستی لرستان در حوزه اجتماعی اقداماتی همچون ساماندهی کودکان بی‌سرپرست و بدسرپرست، کودکان فاقد والد مؤثر، کودکان کار و خیابانی، کودکان ناشی از آسیب‌های اجتماعی، دختران و زنان آسیب‌دیده یا در معرض آسیب، زنان سرپرست خانوار و افراد از کار افتاده به‌صورت روزانه رصد کرده و انجام می‌دهد.

وی با بیان اینکه من همه تجربیات کاری خود در کمیته امداد امام (ره) و بهزیستی را در راستای خدمت به مددجویان در طبق اخلاص گذاشته‌ام و در این راه نیازمند همراهی و همدلی همه مدیران در سطوح کشوری و استانی هستم، بیان کرد: بهزیستی در حوزه پیشگیری خدمات ارزنده‌ای انجام می‌دهد که از آن جمله می‌توان به درمان و بازتوانی معتادان، نگهداری و بازتوانی معتادان و بیماران ناشی از سوءمصرف مواد مخدر، معتادان متجاهر و همچنین پیشگیری از معلولیت‌های ژنتیکی، پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی اشاره کرد.

سرپرست بهزیستی لرستان با تأکید بر ضرورت خدمات حمایتی مستمر و پایدار به اقشار نیازمند، ادامه داد: در این حوزه نیز بهزیستی استان همچون سایر حوزه‌ها اقدامات و فعالیت‌های زیادی انجام می‌دهد که به‌صورت گذرا می‌توان از اشتغال مددجویان، امورات مربوط به تحصیلات و پرداخت کمک هزینه تحصیلی، مسکن، ازدواج و کفن‌ودفن نام برد.

عمودی زاده عنوان کرد: بهزیستی لرستان با این همه وظیفه حساس و کلیدی سهم قابل توجه ای در ارائه خدمت به نیازمندان، محرومان و اقشار آسیب‌پذیر جامعه در بین دستگاه‌های اجرایی و حمایتی برعهده دارد که با این حجم از خدمات نیازمند افزایش اعتبار و توسعه زیرساخت‌های کمی و کیفی است.

وی با اشاره به جلب حداکثری مشارکت خیرین و نیکوکاران و اعتمادسازی در این عرصه، افزود: بهزیستی استان نیازمند مشارکت حداکثری آحاد جامعه به‌ویژه سازمان‌ها و ارگان‌های دولتی در تأمین نیازهای ضروری ایتام، شیرخواران بی‌سرپرست و معلولین مستقر در مراکز شبانه‌روزی است که می‌تواند باعث جبران بخشی از نواقص و کاستی‌ها و کمبودهای مالی و اعتباری بهزیستی در خدمت‌رسانی به جامعه هدف باشد.

سرپرست بهزیستی لرستان با اشاره به اجرای طرح شکرانه سلامت به‌منظور جذب مشارکت نیکوکاران و خیرین، اظهار کرد: انتظار داریم دستگاه‌های دولتی در این امر خدا پسندانه و عام‌المنفعه با بهزیستی استان همکاری مجدانه داشته باشند.

فرهاد زیویار استاندار لرستان نیز در این نشست ضمن قدردانی از تلاش و مساعی مدیران و پرسنل بهزیستی با اشاره به تبیین فرهنگ انفاق و تعاون و ایجاد روحیه همدلی و همکاری در جوامع انسانی بر اساس آموزه‌های اخلاقی اسلام گفت: همه تلاش خود را برای ساختن آینده‌ای روشن برای کمک به مددجویان و افراد تحت پوشش بهزیستی بکار خواهیم بست و به یاری خدا در بحث اعتبارات استانی مشکلات مالی و چالش‌های بودجه‌ای انتظارات بهزیستی را به‌صورت ویژه در دستور کار قرار خواهیم داد و رسیدگی می‌کنیم.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی ناشنوایان بهزیستی کمیته امداد امام ره مقام معظم رهبری سرپرست بهزیستی لرستان بهزیستی لرستان انجام می دهد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۳۲۷۰۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سیل به خانه‌های اندیمشک آسیب زد

آفتاب‌‌نیوز :

احمد میردریکوند سرپرست جمعیت هلال احمر اندیمشک گفت: در پی بارش‌های شدید و هشدار فرمانداری نیرو‌های هلال احمر به صورت آماده باش درآمده و با اوج گرفتن بارش و ورود آب به منازل مسکونی منطقه کوی شهدا، نیرو‌ها به محل اعزام شدند.

وی افزود: نیرو‌های هلال احمر با استفاده از پمپ آب و کیسه‌های شن به تخلیه آب منازل پرداختند و خودرو‌های گرفتار در آب را نجات دادند.

سرپرست جمعیت هلال احمر اندیمشک ادامه داد: تاکنون به ۳۰ منزل مسکونی آسیب و خسارت جدی وارد شده که این تعداد رو به افزایش است و همچنین نیرو‌های امدادی به منطقه عشایری پشمینه زار در مسیر کرخه اعزام شده و درحال امدادرسانی به عشایر گرفتار سیلاب هستند.

منبع: خبرگزاری فارس

دیگر خبرها

  • دستیابی محققان به یک هدف درمانی جدید برای کنترل آسیب‌ های مغزی
  • لزوم هوشیارسازی اجتماعی نسبت به آسیب‌های پیری جمعیت
  • معلمان در کنترل آسیب‌های اجتماعی جامعه نقش کلیدی دارند
  • اسلامی‌سازی علوم انسانی امری ضروری است
  • مصونیت از آسیب‌های اجتماعی با ویدئو کتاب‌های مهارتی برای کودکان
  • آرامش اجتماعی؛ طرحی برای کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی در مناطق محروم
  • سیل به خانه‌های اندیمشک آسیب زد
  • مستقر شدن بالگرد در لرستان برای جلوگیری از آتش‌سوزی احتمالی ضروری است
  • بهره‌مندی ۷۰۰ زنجانی از نذر سلامت هلال‌احمر
  • درآمد مردم لرستان افزایش یابد/ رفاه اجتماعی را ارتقا دهیم