Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استانها _ معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مازندران گفت: شیوع کرونا ویروس در مازندران نگران کننده است و ابتلای کودکان به اومیکرون در استان جهش یافته است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از ساری، و به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی مازندران، قاسم اویس با بیان اینکه وضعیت شیوع ویروس کرونا در استان را نگران کننده توصیف کرد، اظهار داشت: میزان مراجعه سرپایی بیماران مبتلا به کرونا ، موارد بستری و حتی فوتی ناشی از کرونا با شیب بسیار تند در حال افزایش است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مازندران با بیان اینکه در جامعه باور غلطی نسبت به سویه اومیکرون و کم خطر بودن این جهش شکل گرفته است، گفت: با شیوع اومیکرون میزان مراجعه بیماران سرپایی مبتلا به کرونا تا چهار برابر سویه های قبلی افزایش یافت و هنگامی که مراجعه سرپایی افزایش می یابد معنایش این است که آمار بیمار بستری تا 2.5 برابر اضافه می شود.

سرپرست مرکز بهداشت استان همچنین از کودکان به عنوان آسیب پذیرترین گروه جمعیتی در برابر اومیکرون یاد کرد و توضیح داد: سویه اومیکرون بیشتر کودکان زیر 12 سال را مورد هدف قرار داده است و در حال حاضر بستری کودکان مبتلا به بیماری کووید 19 در بیمارستان های مازندران بشدت روند صعودی دارد.

وی با ابراز نگرانی از افزایش آمار بیماران بدحال طی یک هفته گذشته، بیان کرد : تعداد بیماران بدحال کرونایی و بستری در بخش مراقبت های ویژه طی یک هفته از 99 نفر به 153 نفر رسیده است که این آمار نشان دهنده این است که این سویه برخلاف باور غلط افکار عمومی کم خطر نیست.

نیمی از مازندرانی‌ها پروتکل های بهداشتی را رعایت نمی‌کنند

دکتر اویس با بیان اینکه فرضیه نادرست کم خطر بودن سویه اومیکرون سبب فاصله گیری مردم با رعایت پروتکل های بهداشتی شده است ، گفت: میزان رعایت پروتکل بهداشتی در استفاده از ماسک و  فاصله گذاری اجتماعی در استان  57 درصد است که وضعیت مطلوبی ندارد.

وی تنها راه برون رفت مازندران از شرایط قرمز کرونایی را در رعایت پروتکل ها و تزریق دز سوم واکسن عنوان کرد و افزود: استفاده از ماسک تا 80 درصد از انتشار سویه اومیکرون جلوگیری می کند  و در حال حاضر با توجه به افزایش شهرهای قرمز استان انتظار ما این است که مدم حتما از ماسک استفاده و از برگزاری هر گونه تجمعاتی خودداری کنند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مازندران همچنین خواستار رعایت قرنطینه در زمان ابتلا به ویروس اومیکرون شد و گفت: رعایت قرنطینه یک بحث فردی است ولی توصیه  عمومی ما این است افرادی که به بیماری مبتلا شدند خودشان را در منزل قرنطینه کنند  و در مجامع عمومی حضور نیابند تا از انتشار بیشتر این ویروس جلوگیری شود.

وی  به اعمال محدودیت های کرونایی در پی افزایش شهرستان های قرمز اشاره کرد و گفت: در شهرستان های قرمز  و نارنجی مدارس  و دانشگاه ها غیر حضوری می باشد و همچنین تالارها، مجتمع های ورزشی به طور کامل تعطیل هستند و رستوران ها نیز تنها مجاز به ارائه خدمات به صورت بیرون بر می باشند.

فرار مازندرانی‌ها از دز سوم واکسن 

سرپرست مرکز بهداشت استان با بیان اینکه مازندران حدود 25 درصد از میزان هدف گذاری واکسیناسیون دز سوم فاصله دارد ، گفت : حدود 2 میلیون و 200 هزار نفر در مازندران واجد شرایط دریافت دز سوم واکسن کرونا هستند که در زمان حاضر 45 درصد از این افراد نسبت به تزریق این دز یادآور اقدام کردند که با این اعداد و ارقام به هیچ عنوان نمی‌توان به جنگ اومیکرون رفت.

کاهش اتکا دانشگاه آزاد خوزستان به شهریه دانشجو/مجازی شدن کلاسها منوط به تصمیم ستاد کرونا استان استافزایش بیماران بستری و بدحال کرونا نگران کننده است48 درصد افراد واجد شرایط، نوبت سوم واکسن کرونا را دریافت کردند
اویس افزود :  برخلاف استقبال از دز اول و دوم واکسن  کرونا، مردم رغبت چندانی به دز سوم کرونا نشان ندادند و در صورتی که در هفته‌های آینده میزان تزریق دز سوم واکسن کرونا در مازندران به 80 درصد نرسد، موج ششم کرونا می تواند همانند موج پنجم کرونا تمام بیمارستان های استان را درگیر و مملو از بیماران کرونایی کند.

وی با توجه به افزایش بستری کودکان زیر 12 سال بر واکسیناسیون این گروه سنی تاکید کرد و گفت: مازندران حدود 111 هزار نفر کودک بین 9 تا 12 سال دارد که در حال حاضر تنها 15 درصد این گروه واکسینه شدند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مازندران بیان کرد: : بازگشت رنگ قرمز کرونایی به استان نتیجه واکسن گریزی و همچنین عادی انگاری است که در صورت ادامه این روند احتمال دارد مازندران یکپارچه قرمز شود و محدودیت های کرونایی نیز افرایش یابد.

انتهای پیام/ی

منبع: تسنیم

کلیدواژه: معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مازندران سویه اومیکرون دز سوم واکسن نگران کننده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۳۲۷۰۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دو عضو کانون مازندران منتخب در مسابقه دوست فلسطینی من

 

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مازندران، ‌‌، مسابقه «دوست فلسطینی من» با هدف تقویت حس انسان‌دوستی، همدلی و همبستگی با کودکان فلسطینی و اعلام انزجار از جنایت‌های رژیم غاصب صهیونیستی، در دو بخش نقاشی و نامه‌نگاری توسط کانون پرورش فکری کشور برگزار شد.

بر این اساس؛ در بخش نامه نگاری، فاطمه طالشی از مرکز فرهنگی هنری تنکابن و آیناز جنت علیپور از مرکز فرهنگی هنری کتالم به عنوان برگزیده کشوری تقدیر شدند. 

۶۵ اثر در دو بخش نقاشی و نامه‌نگاری به مرحله‌ی پایانی این مسابقه راه پیدا کردند که از این تعداد، ۱۵ اثر در بخش نقاشی و ۱۵ اثر در بخش نامه‌نگاری به عنوان برگزیده اعلام شده است.

در مجموع حدود ۸۰۰ اثر در بخش نقاشی و ۷۵۰ اثر در بخش نامه‌نگاری به دبیرخانه این‌رویداد ادبی و هنری ارسال شده بود.

کودکان و نوجوانان ۷ تا ۱۷ سال از سراسر کشور برای شرکت در این مسابقه آثار خود را به مدیریت آفرینش‌های ادبی و هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان ارسال کردند.

دیگر خبرها

  • شیوع بیماری ناشناخته در بدخشان
  • مردی که ۶۱۳ روز کرونا داشت، فوت کرد
  • شکایت بازیکن فرانسوی از فایزر و بیونتک به دلیل عوارض واکسن کرونا
  • واکسن کرونا باعث پایان فوتبال من شد!
  • تزریق و تلقیح بیش از ۱۶۱ هزار دز واکسن فلج اطفال در همدان
  • شروع کار نمایشگاه کتاب بعد از شیوع کرونا نیازمند شجاعت بود
  • آیا تمام مبتلایان به ویروس اچ پی وی به سرطان مبتلا می شوند؟ تفاوت واکسن گارداسیل و پاپیلوگارد
  • طولانی‌ترین عفونت کرونا که ۶۱۳ روز طول کشید، بیش از ۵۰ جهش ایجاد کرد
  • دو عضو کانون مازندران منتخب در مسابقه دوست فلسطینی من
  • یک همه‌گیری دیگر در راه است!