Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-05-04@23:24:07 GMT

دولت طالبان به رسمیت شناخته شود

تاریخ انتشار: ۱۸ بهمن ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۳۲۷۱۳۸

دولت طالبان به رسمیت شناخته شود

رئیس سابق ستاد ارتش انگلیس از کشورهای غربی خواست تا دولت طالبان را برسمیت بشناسند.

به گزارش مشرق، «دیوید ریچاردز» رئیس سابق ستاد ارتش انگلیس با خطاب کردن طالبان به عنوان «رهبری جدید افغانستان» از کشورهای غربی خواست تا برای نجات مردم افغانستان از یک بحران نگران کننده انسانی با دولت طالبان کار کرده و آن‌ها را برسمیت بشناسند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این ژنرال انگلیسی اظهارداشت: «زمان آن رسیده که دولت طالبان به رسمیت شناخته شود و دولت‌های غربی با فروتنی بپذیرند که در افغانستان ناکام شدند.»

ریچاردز که در سال ۲۰۰۶ فرماندهی نیروهای ناتو در افغانستان را برعهده داشت به بی‌بی‌سی گفت: فکر می‌کنم غرب در نهایت دولت طالبان را به رسمیت خواهد شناخت و اگر اینطور است، پس بهتر است این کار را زودتر انجام دهیم.

وی افزود: واقعیت این است که طالبان ما را شکست دادند و ما باید با این واقعیت ناخوشایند کنار بیاییم. آنها اکنون دولت افغانستان هستند. آن‌ها اکنون مسئول حدود ۴۰ میلیون نفر هستند.

«بوریس جانسون» نخست وزیر انگلیس چندی قبل به خبرنگاران گفته بود که  با هدف حل و فصل اوضاع افغانستان نیاز به همکاری با طالبان باشد، این اتفاق خواهد افتاد.

وی اظهارداشت: آنچه که می خواهم به مردم اطمینان دهم این است که تلاش های سیاسی و دیپلماتیک ما با هدف یافتن راهکاری برای افغانستان، و همکاری با طالبان، اگر لازم باشد، اتفاق خواهد افتاد.

منبع: تسنیم

منبع: مشرق

کلیدواژه: بازار خودرو جشنواره فجر بورس قیمت طالبان دولت افغانستان دولت طالبان بوریس جانسون افغانستان خودرو قیمت های روز در یک نگاه حوادث سلامت دولت طالبان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۳۲۷۱۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استقبال طالبان از قهرمانان فوتسال افغانستان

تیم ملی فوتسال افغانستان پس از تاریخ سازی در جام ملت های آسیا و نخستین صعود به جام جهانی فوتسال پس از بازگشت به کابل مورد استقبال گرم مردم این کشور قرار گرفت.

 جمعیت زیادی از شهروندان کابل به ویژه جوانان ساعت ها در فرودگاه کابل و فدراسیون فوتبال در انتظار بازگشت قهرمانان فوتسال بودند تا آنها را به گرمی در آغوش بگیرند و تاریخ سازی آنان را در عرصه ورزش تبریک بگویند.

بیشتر اعضای تیم ملی فوتسال افغانستان جوانان مهاجر هستند که در ایران به دنیا آمده و فوتسال بازی کرده اند و در همانجا به تیم ملی افغانستان پیوسته اند.

 اعضای تیم ملی فوتسال افغانستان با سر مربی ایرانی خود چند روز است باعث خوشحالی مردم این کشور در شهرهای مختلف شده اند.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • شرکت هیات افغانستان در نشست‌های بین‌المللی
  • سازمان همکاری‌ اسلامی از همه کشورها خواست کشور فلسطین را به رسمیت بشناسند
  • سازمان همکاری‌ اسلامی خواستار به رسمیت شناختن کشور فلسطین شد
  • سازمان همکاری‌ اسلامی به رسمیت شناختن کشور فلسطین را خواستار شد
  • بازگشت بیش از ۱.۵ میلیون مهاجر به افغانستان
  • استقبال طالبان از قهرمانان فوتسال افغانستان
  • دولت ترینیداد و توباگو کشور فلسطین را به رسمیت شناخت
  • هشدار وقوع سیلاب در ۲۷ ولایت افغانستان
  • چراغ سبز لندن به تداوم همکاری‌های تسلیحاتی با اسرائیل
  • گزینه‌های مقابل بایدن در چگونگی مواجهه با توافقنامه دوحه