Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-04-27@11:46:26 GMT

بورس به هشت سال قبل بازگشت؟

تاریخ انتشار: ۱۸ بهمن ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۳۲۷۲۰۲

به گزارش بورس تابناک، بورس تهران امروز دوشنبه ۱۸بهمن ماه ۱۴۰۰ با افتی بیش از هفت هزار واحدی به کانال یک میلیون و ۲۷۴هزار واحدی بازگشت تا سهامداران باز هم نسبت به آینده بازار و ریزش های مکرر بورس نگران شوند.

شاخص هم‌وزن نیز مانند شاخص کل امروز با افت قابل توجهی مواجه شده و بیش از ۲۵۰۰واحد ریزش را تجربه کرده و وارد محدوده ۳۲۳هزار واحدی شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ارزش معاملات خرد بورس و فرابورس نیز به دو هزار و ۶۲۰میلیارد تومان رسید که در مقایسه با روز گذشته کاهش چشمگیری را داشت

به سال ۹۲ بازگشتیم؟

بسیاری از سهامداران با انتقاد از عملکرد دولت در شبکه‌های اجتماعی، از وجود مشابهت‌های بسیاری در بازار سرمایه با بورس سال ۹۲ سخن گفته و شرایط کنونی را نگران‎کننده ارزیابی می‌کنند. عمده فعالان بازار در پیج‌های بورسی در اینستاگرام و توییتر انتقاداتی جدی را به دولت ابراهیم رییسی وارد کرده و سیاست‌های اجرایی تیم اقتصادی دولت سیزدهم را نه تنها مخرب می دانند بلکه بسیاری اعتقاد دارند که مردان اقتصادی دولت کنونی علاوه بر اتخاذ تصمیمات غلط بلکه نسبت به اشتباه بودن این تصمیمات آگاه نیستند که این امر ناشی از سطح نازل تخصص‌محور بودن انتصابات ابراهیم رییسی در کابینه است.

 

از طرفی هم برخی از کارشناسان با اشاره به نزول ارزش دلاری بازار و بازگشت این متغیر به سطحی که در سال ۹۲ به ثبت رسیده بود اوضاع بازار سرمایه را نامطلوب ارزیابی کرده و دولت سیزدهم را مقصر اصلی این وضعیت می‌دانند.

 

از سوی دیگر به نظر می‌رسد عده‌ای از صفحات بورسی که مدام در حال فروش پکیج های آموزشی و ارائه تحلیل های بورسی بودند در روزهای اخیر فعالیت‌های خود را به حالت تعلیق درآورده و از ارائه هرگونه تحلیل اجتناب می‌کنند.

 هرچند دسته‌ای از فعالان و کارشناسان قدیمی بازار که از مدتها قبل در این حوزه به فعالیت می‌پردازند اعتقاد دارند که بزرگترین ریسکی که بازار را تهدید می‌کند مداخلات دولت در بورس است. به باور این گروه از متخصصان بورس نیازی به تشکیل اتاق فرمانی متشکل از نمایندگان حقوقی نیست تا به صدور اجازه از سوی مقامات دولتی همگی باهم و به طور هماهنگ اقدام به خریدهای مصنوعی کنند.

از طرفی هم تهیه و ارائه بسته‌های حمایتی نیز نه تنها نتوانست باری از روی دوش بازار بردارد بلکه تنها به حواشی پیرامون بورس تهران دامن زد و برخلاف ادعای وزیر اقتصاد، تبدیل به بار اضافه‌ای بر دوش بورس شد.

حال عده معدودی که هنوز جسارت ارائه تحلیل را دارند اعتقاد دارند بازار در کووتاه مدت به روندی که در حال حاضر در پیش گرفته ادامه می‌دهد و رویه نوسانی در روزهای آینده نیز ادامه خواهد داشت.

منبع: اقتصادآنلاین

منبع: تابناک

کلیدواژه: مذاکرات وین پیک ششم کرونا دهه فجر چهلمین جشنواره فیلم فجر شاخص کل بورس ارزش معاملات فرابورس مذاکرات وین پیک ششم کرونا دهه فجر چهلمین جشنواره فیلم فجر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۳۲۷۲۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قالیباف: منتظر برنامه بانک مرکزی برای مدیریت بازار ارز هستیم / بانک مرکزی برنامه ندهد مجلس برنامه می‌دهد

به گزارش صدای ایران از تسنیم،رئیس مجلس در نشست بررسی مسائل ارزی گفت:نباید به ارائه گزارش اکتفا کرد، زیرا در نشست قبلی به اندازه کافی گزارش ارائه شد و دوستان دولت باید به طور روشن و شفاف رویکرد رو به جلو برای مدیریت بازار ارز ارائه کنند. ما دنبال تکرار جلسات نیستیم و جلسه سومی وجود ندارد.

همه اختیار‌های موجود در قانون دائمی را به رئیس بانک مرکزی دادیم و هر چه ایشان در جلسه سران قوا بیان کردند قبول کردیم، اما شرایط کنونی نشان می‌دهد که هم رویکرد اقتصادی و هم رویکرد مدیریتی در موضوع ارز دچار اشکال است.

به طور روشن و مشخص امروزه در سیاست‌های ارزی از نگاه اقتصادی دچار مشکل هستیم و طرح جامعی برای رویکرد اقتصادی در ارز وجود ندارد.

ما رویکرد اقتصادی مان در حوزه مدیریتی را اعلام کردیم و تا روز یکشنبه برای دریافت برنامه دولت منتظر می‌مانیم، اما اگر برنامه و سیاست ارزی دولت ارائه نشود، مجلس جلسه خواهد گذاشت و طرح خود را ارائه می‌کند.

دیگر خبرها

  • قالیباف: منتظر برنامه دولت برای مدیریت بازار ارز هستیم
  • قالیباف: منتظر برنامه بانک مرکزی برای مدیریت بازار ارز هستیم / بانک مرکزی برنامه ندهد مجلس برنامه می‌دهد
  • منتظر برنامۀ بانک مرکزی برای مدیریت بازار ارز هستیم
  • ضرب‌الاجل مجلس برای دولت/منتظر مدیریت بازار ارز هستیم
  • قالیباف: اگر بانک مرکزی برای مدیریت بازار ارز برنامه ندهد مجلس برنامه خود را ارائه خواهد کرد
  • قالیباف: منتظر برنامه بانک مرکزی برای مدیریت بازار ارز هستیم
  • قالیباف: بانک مرکزی برای مدیریت بازار ارز برنامه ندهد مجلس برنامه می‌دهد
  • قالیباف: منتظر برنامه مکتوب بانک مرکزی برای مدیریت بازار ارز هستیم
  • منتظر برنامه مکتوب بانک مرکزی برای مدیریت بازار ارز هستیم
  • فرصت تحلیل برای اهالی بازار سرمایه با انتشار گزارش‌های ماهانه و سالانه شرکت‌ها