Web Analytics Made Easy - Statcounter

واحد‌های باقی‌مانده مسکن مهر بر اساس اصلاحیه دستورالعمل بانک مرکزی می‌توانند از تسهیلات موضوع قانون جهش تولید و تامین مسکن بهره‌مند شوند.

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو، با پیگیری وزیر راه و شهرسازی و تاکید رئیس جمهور بر اتمام پروژه‌های مسکن مهر، مسئله افزایش رقم تسهیلات بیش از ۲۰۰ هزار واحد‌های مسکونی باقی‌مانده پروژه مسکن مهر در قالب قرارداد متمم که در دومین جلسه شورای عالی مسکن تصویب شده بود، توسط شورای پول و اعتبار بانک مرکزی تایید و تحت عنوان اصلاحیه دستورالعمل پرداخت تسهیلات قانون جهش تولید و تامین مسکن به بانک‌های عامل ابلاغ شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر مبنای جزئیات این اصلاحیه، اعطای تسهیلات به موجب قرارداد‌های متمم به طرح‌های نیمه تمام احداث مسکن که در ساماه ثبت و به تایید وزارت رسیده است، متناسب با پیشرفت فیزیکی طرح و منابع مورد نیاز بابت اتمام پروژه‌های مزبور، تا سقف دستورالعمل مقرر با نرخ سود مصوب شورای پول و اعتبار از سوی بانک عامل بلامانع است.

*شمارش معکوس برای تکمیل ۲۰۰ هزار مسکن مهر باقی‌مانده

به گزارش فارس هم اکنون فقط ۲۱۸ هزار ۶۶۶ واحد مسکن مهر شهری در کشور باقی‌مانده و تکمیل نشده است که این آمار با اختساب مسکن مهر‌های روستایی تحویل نشده به نزدیک ۳۰۰ هزار واحد مسکونی می‌رسد.

بر این اساس، بخش زیادی از خانوار‌های صاحب پروژه‌های مسکن مهر که از سال ۱۳۹۲ انتظار صاحب‌خانه شدن را می‌کشیدند و تحت تاثیر عملکرد دولت یازدهم و دوازدهم با سختی به منظور تحویل واحد مواجه شدند، می‌توانند با استفاده از تسهیلات موضوع قانون جهش تولید و تامین مسکن در سریع‌تر زمان صاحب‌خانه شوند.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: مسکن مهر انبوه سازی موجران مستاجران شورای عالی مسکن باقی مانده مسکن مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۳۲۷۳۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تشکیل هیئت ویژه نظارت در پرداخت تسهیلات نهضت ملی مسکن

سرپرست اداره کل راه و شهرسازی آذربایجان‌غربی گفت: هیئت ویژه مرکب از چند دستگاه اجرایی ظرف مدت یک هفته آینده با هدف نظارت بانک‌های عامل در پرداخت تسهیلات نهضت ملی مسکن تشکیل می‌شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا آذربایجان‌غربی، رسول عطایی امروز _شنبه هشتم اردیبهشت_ در جلسه شورای تأمین مسکن آذربایجان‌غربی با اشاره به تشکیل هیأت ویژه نظارت در پرداخت تسهیلات نهضت ملی مسکن اظهار کرد: نمایندگان استانداری، راه و شهرسازی، بانک مسکن، بانک ملی به عنوان رئیس شورای هماهنگی بانک‌های دولتی در استان، اداره اقتصاد و دارایی و بنیاد مسکن در این هیأت ویژه حضور خواهند داشت.

وی افزود: بررسی عملکرد بانک‌های عامل در پرداخت تسهیلات نهضت ملی مسکن از مهمترین اهداف تشکیل هیأت ویژه نظارت است.

سرپرست اداره کل راه و شهرسازی آذربایجان‌غربی گفت: در بخش مسکن حمایتی بانک‌های عامل کمتر از ۳۰ درصد عملکرد در پرداخت دارند و این رقم باید ظرف ۲ ماه آن ده به بالای ۵۰ درصد برسد.

عطایی ادامه داد: بانک‌های عامل مکلف شدند نسبت به عقد قرارداد مشارکت مدنی برای طرح‌های دارای پروانه ساخت اقدام کنند.

وی تصریح کرد: عملکرد بانک‌های عامل در پرداخت تسهیلات بانکی در طرح خود مالکی شهری ۲۹ درصد و در بخش روستایی نیز ۵۰ درصد است.

عطایی عنوان کرد: بانک‌های عامل باید ظرف ۲ ماه آینده نسبت به تعیین و تکلیف کل پرونده‌های ارجاع داده شده اقدام کنند و درصد مشارکت را به بالای ۶۰ درصد برسانند.

کد خبر 748499

دیگر خبرها

  • تقدیر از بانک مسکن برای پرداخت تسهیلات ساخت
  • موقوفات زنجان صاحب درآمد پایدار می‌شوند
  • برنامه‌ریزی برای تامین تسهیلات بانکی ۱۲هزار واحد مسکن در ایلام
  • حمایت بانک مسکن از خانواده‌ها با پرداخت بیش از ۴۴ هزار فقره تسهیلات در سال ۱۴۰۲
  • بهترین وام خرد سال ۱۴۰۳: راهنمای کامل دریافت وام برای مردم عادی
  • تشکیل هیئت ویژه نظارت در پرداخت تسهیلات نهضت ملی مسکن
  • شمارش معکوس برای اتمام آزادراه مراغه- هشترود+ فیلم
  • درخواست پیشکسوت پرسپولیس از مدیران باشگاه
  • نگران رسوب پروژه های عمرانی معطل مانده در اردبیل هستیم
  • معرفی بیش از ۹۷۰۰ گیلانی برای دریافت تسهیلات ۳۵۰ میلیون تومانی