Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، یوسف نوری وزیر آموزش و پرورش در یک برنامه تلویزیونی با اشاره به اینکه مادران در دوران کرونا همگام با معلمان برای آموزش فرزندانشان زحمت کشیدند و دوره ابتدایی به جهت تاثیرگذاری دوره با اهمیتی است، اظهار کرد: طبق مطالعات انجام شده و گفته‌های پزشکان، دوران پساکرونا ترسیم نشده است و دنیا در حال زندگی با کرونا است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی درباره رتبه بندی معلمان گفت: سال 1394 به نام رتبه بندی اقداماتی انجام شد در حالیکه هدف اصلی رتبه‌بندی آماده نگه داشتن و ارتقای صلاحیت‌ معلمان برای ارتقای کیفیت نظام آموزش و پرورش است همچنین در سال 98 نیز در دو اقدام شاهد افزایش حقوق به نام رتبه‌بندی بودیم که باعث مخدوش شدن آن شد.

 رتبه‌بندی برای سال 1400 اعتباری ندارد 

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اینکه در بودجه سال 1400 اعتباری را برای رتبه‌بندی معلمان تأمین نکرده بودند و منبع مالی موجود در بودجه ناپایدار است و درآمدی ندارد، گفت: شورای نگهبان به لایحه رتبه‌بندی معلمان اشکال اصل 75 وارد کرده است.

جلسه دولت برای تامین مالی رتبه‌بندی

نوری ادامه داد: به دنبال تأمین اعتبار رتبه‌بندی هستیم، دولت مصمم به اجراست براین اساس برای سال آینده 25 هزار میلیارد تومان منابع پایدار پیش بینی شده است، فردا جلسه‌ای را در دولت داریم تا ایراد تأمین مالی رتبه‌بندی معلمان برای 6 ماهه دوم سال 1400 برطرف شود و امیدواریم به نتیجه برسد.

وی متذکر شد: امکان این نبوده که در یک روز دو بار آن هم به صورت حضوری به دنبال پیگیری تأمین منابع مالی رتبه بندی نباشم،  جلسه فردا بسیار مهم است و امیدواریم این موضوع در راستای تکریم مقام معلم به نتیجه برسد.

وزیر آموزش و پرورش در پاسخ به این پرسش که آیا با اجرای رتبه‌بندی به عنوان مثال حقوق معلمان از 10 میلیون به 15 میلیون تومان افزایش می‌یابد؟ گفت: خیر اعداد اینگونه نیست.

اصلاح حقوق و بیمه معلمان خرید خدمات

وی درباره اصلاح حقوق و بیمه معلمان خرید خدمات آموزشی متذکر شد: معلمان در هفته 24 ساعت فعالیت می‌کنند اما معلمان خرید خدمات آموزشی را مانند واحدهای تولیدی در نظر گرفته بودند براین اساس باید در هفته 44 ساعت فعالیت می‌کردند، توضیحات و استدلال آموزش و پرورش برای رفع مشکل پذیرفته شد و به استان‌ها ابلاغ کردیم که ساعت کار معلمان خرید خدمات را 24 ساعت و بیمه آنها را کامل در نظر بگیرند و مبنای محاسبه از اول مهر 1400 باشد.

افزایش مربیان بهداشت مدارس

نوری در ادامه به مصوبه هیئت وزیران برای افزایش مربیان بهداشت مدارس اشاره کرد و گفت: هم اکنون به ازای هر 750 دانش‌آموز به یک مربی بهداشت داریم که با مصوبه هیئت وزیران  به ازای هر 480 دانش آموز یک مربی خواهیم داشت.

وی از توزیع 290 میلیارد تومان سرانه میان مدارس کشور خبر داد.

وزیر آموزش و پرورش افزود: علاوه بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی و دستورات ستاد ملی کرونا، مطالعات سازمان جهانی بهداشت و مطالعات میدانی ما از 36 کشوری که در آنجا مدرسه ایرانی داریم نشان می‌دهد، کشوری مدارس را تعطیل نکرده است و یک کشور همسایه دو هفته به دلیل اومیکرون مدارس را تعطیل کرده بود از سوی دیگر وضعیت واکسیناسیون دانش‌آموزان 12 تا 18 ساله ایران مناسب‌تر از برخی کشورها است و 92 درصد دز اول واکسن را تزریق کرده‌اند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1128959 برچسب‌ها معلمان

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: معلمان وزیر آموزش و پرورش معلمان خرید خدمات رتبه بندی معلمان مالی رتبه بندی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۳۲۷۴۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۲ هزار مشاور در آموزش و پرورش جذب می شوند

به گزارش تابناک، علی فرهادی، سخنگوی وزارت آموزش و پرورش در پاسخ به خبرنگار اجتماعی خبرگزاری دانشجو _ فاطمه قدیری پیرامون سلامت روان معلمان اظهار داشت: در حال حاضر تنبیه بدنی دانش آموزان بسیار اندک است. در پذیرش معلمان جدید به صورت کانون‌های ارزیابی، معلمان را بررسی کردیم و مهارت گفتاری، رفتاری، روحیات مورد نیازبرای معلمان و شخصیت و... بررسی می‌شود.

وی افزود: ۶۰ درصد نمره آزمون استخدامی به مبحث سلامت روان تعلق گرفته است تا با ضریب دادن به آن معلم با شخصیتی وارسته، آرام و صبور وارد آموزش و پرورش شود.

وی بیان داشت: معلمان شاغل در نظام تعلیم تربیت شور ما، به حق جزو بهترین‌ها هستند و ما کمترین مسائل نامطلوب را داریم.

فرهادی تصریح کرد: در گروه کیفیت بخشی، ۱۹ هزار نفر جذب خواهد شد که بیش از ۲ هزار نفر آن‌ها مشاور مراکز مشاوره هستند.

گفتنی است هنوز ما در کلاس‌های درس شاهد رفتار خشن و بعضا کتک زدن دانش آموزان توسط معلمان و آموزگاران هستیم. همچنین قرار است در قانون استخدامی آموزش و پرورش سلامت روان معلمان را لحاظ کند.

دیگر خبرها

  • رئیسی: هدف رتبه بندی معلمان افزایش شان و منزلت معلم است (فیلم)
  • پیش‌بینی می‌کنیم سال آینده کمبود نیروی انسانی نداشته باشیم
  • تداوم طرح«بازی یادگیری»در استان تهران/‏تأمین مسکن معلمان بررسی شد
  • ۲ هزار مشاور در آموزش و پرورش جذب می شوند
  • پایان چالش کمبود معلم از مهرماه امسال
  • برگزاری نخستین جلسه کمیته سرمایه‌گذاری بانک دی در سال جاری
  • اقدامات قابل توجه دولت سیزدهم در حوزه مدرسه‌سازی جای قدردانی دارد
  • ملاک‌های افزایش شهریه مدارس غیردولتی اعلام شد
  • طرح تغییر زمان آغاز و پایان سال تحصیلی به کجا رسید؟
  • ملاک‌های افزایش شهریه مدارس غیردولتی با رتبه‌بندی آنها