Web Analytics Made Easy - Statcounter

باشگاه خبرنگاران جوان - مدتی است شرکت های هواپیمایی با وجود افزایش ظرفیت مسافرگیری،  بلیت هواپیما را بیش از نرخ مصوب نرخنامه انجمن شرکت های هواپیمایی می فروشند و این موضوع دغدغه بسیاری از مسافران شده است.   ظرفیت پذیرش مسافر در هواپیما با شیوع کرونا به ۶۰ درصد کاهش پیدا کرده بود و این امر سبب افزایش قیمت بلیت هواپیما در برخی مسیرها  شده بود اما از آذر ماه امسال شرکت‌های هواپیمایی مجاز به مسافرگیری با ظرفیت ۱۰۰ درصد شده اند با این وجود قیمت بلیت هواپیما کاهشی نداشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
  دو هفته از وعده مجلس و سازمان هواپیمایی برای پیگیری و برخورد با ایرلاین هایی که نرخنامه انجمن شرکت های هواپیمایی را رعایت نمی کردند گذشته است  اما قیمت بلیت ها همچنان در سقف نرخنامه و حتی بالاتر است. بیشتر بخوانید   مصوبه کاهش ظرفیت پذیرش مسافر تا ۶۰ درصد ابلاغ نشده است

یوسفی رئیس کمیسیون عمران مجلس دو هفته قبل گفته بود: پیگیر این موضوع هستیم که وزیر راه و شهرسازی در حوزه هوایی اقدامات لازم را انجام دهد تا  در حق مردم اجهاف نشود.

رضوی سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری نیز وعده به برخورد قانونی با شرکت‌های هواپیمایی که بلیت هواپیما را بیش از قیمت مصوب می فروشند، داد، اما مسافران می گویند همچنان قیمت بلیت هواپیما گران است.

به گفته برخی مسافران بلیت با قیمت پایین تر از نرخنامه انجمن شرکت های هواپیمایی، در سایت های فروش وجود دارد اما قابل خرید نیست.

با مراجعه به سایت های فروش مشکلی که مردم می گفتند قابل مشاهده بود و امکان خرید بلیت با قیمت های کمتر وجود ندارد که دبیر انجن شرکت های هواپیمایی دلیل آن را رقابت مضره چارترکنندگان می داند.

سامانی گفت: شرکت‌های هواپیمایی مشکلات نقدینگی دارند به همین دلیل پرواز‌های خود را به صورت چارتر در اختیار چارترکنندگان قرار می دهند و چارتر کنندگان رقابت مضره ایجاد می‌کنند. افرادی که فروش سیستمی دارند نمی توانند با آنها رقابت کنند.

محمدی بخش رئیس سازمان هواپیمایی کشور گفت: شرکت‌های هواپیمایی به دلیل هزینه‌هایی که در صنعت هوانوردی از جمله بیمه، سوخت می‌شود، نمی‌توانند عمده بلیت‌های خود را با قیمت پایین‌تر بفروشند.

گزارش میدانی از سایت های فروش بلیت هواپیما و شرکت های هواپیمایی نشان می دهد که این شرکت  توجهی به شناور بودن قیمت ها نداشته اند و تنها بلیت را به سقف نرخنامه می فروشند. موضوعی که مردم انتظار دارند سازمان هواپیمایی کشوری به آن ورود کند.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: بلیت هواپیما نرخ بلیت راه و شهرسازی شرکت های هواپیمایی سازمان هواپیمایی بلیت هواپیما قیمت بلیت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۳۲۷۷۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برخورد با موتورسیکلت سواران متخلف در بافق


 
به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز یزد، سروان سالاری گفت: در راستای پیشگیری از حوادث ترافیکی و کنترل تخلفات، طرح برخورد با موتورسیکلت سواران متخلف از روز سه شنبه چهارم اردیبهشت ماه در سطح شهر بافق آغاز شده است. 


وی افزود: در این طرح به استناد ماده ۲۰ قانون رسیدگی به تخلفات رانندگی، با تخلفات موتورسیکلت سواران از قبیل حرکت در پیاده رو یا در جهت خلاف مسیر مجاز، ایجاد عمدی صدای ناهنجار، حمل بارغیرمتعارف، حرکت نمایشی مارپیچ، تک چرخ، حمل یدک، عدم استفاده از کلاه ایمنی و فاقد گواهینامه و تردد در خطوط ویژه اتوبوسرانی، برخورد و ضمن صدور قبض جریمه نسبت به توقیف موتورسیکلت حداکثر به مدت ۱۵ روز و در صورت تکرار یک ماه اقدام می‌شود. 


رئیس پلیس راهور شهرستان بافق به والدین و خانواده‌ها توصیه کرد از دراختیارگذاشتن موتورسیکلت به فرزندان خود که فاقد گواهینامه رانندگی موتورسیکلت می‌باشند خودداری کنند.

دیگر خبرها

  • برخورد با موتورسیکلت سواران متخلف در بافق
  • بلیط سینما بی‌سروصدا گران شد
  • فروش نمایش «گالیله» از مرز ۷۰۰ میلیون گذشت
  • تکاپوی کانا‌ل‌های تلگرامی برای توقف ریزش ارز/دلار بازهم ریخت
  • بلیط قطار و هواپیما برای این افراد نیم بهاست
  • بلیت هواپیما و دیگر سامانه های حمل و نقل برای معلولان نیمه بها شد
  • آمار فروش و تماشاگران نمایش های در حال اجرا
  • فروش «گالیله» از مرز ۷۰۰ میلیون گذشت
  • اعلام آمار فروش تماشاخانه‌های دولتی
  • تامین سوخت سه هزار و ۴۴۰ هواپیما از آبادان