Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-05-01@17:06:26 GMT

احکام سنگین در انتظار ۱۱ جوان شیعه در عربستان

تاریخ انتشار: ۱۹ بهمن ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۳۲۷۸۰۹

احکام سنگین در انتظار ۱۱ جوان شیعه در عربستان

منابع خبری روز دوشنبه گزارش دادند، مسؤولان سعودی قصد دارند با اثبات اتهامات ظالمانه علیه ۱۱ جوان شیعه این کشور، حکم‌های سنگین علیه آن‌ها صادر کنند.

به گزارش مشرق از تارنمای العهد، منابع معارض در شبه جزیره عربستان خبر دادند، مسؤولان سعودی با طرح اتهام‌های تروریستی به ۱۱ نفر از ساکنان شهرک «ام الحمام» در قطیف عربستان، قصد دارند احکام سنگینی را علیه آن‌ها صادر کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر اساس اعلام این منابع معارض، هیچ مدرکی برای محکوم کردن این جوانان وجود ندارد، بلکه این کار تنها یک نمایش است و محاکمه‌ها صوری هستند و آن‌ها از داشتن وکیل محروم هستند و جزئیات از جلسات محاکمه آن‌ها نیز مشخص نیست.

منابع معارض گفتند، دو سناریو ممکن است برای این متهمان اتفاق بیافتد، یا اعدام یکی از زندانیان و صدور حکم‌های سنگین علیه ۱۰ نفر دیگر یا تلاش برای معامله در پرونده‌هایی که عربستان در تلاش است که آن را ببندد.

بر اساس این گزارش، دادستانی سعودی قصد دارد «علی العلوی» را اعدام و فیصل الکعیبی، أحمد الکعیبی، علی الکعیبی، محمد الکعیبی، علی العوامی، محمد الشبیب، جعفر المرهون، مرتضی المرهون، مجتبی المرهون و علی المرهون را به مدت‌های متفاوتی، زندانی کند.

منابع معارض تأکید کردند، این اقدام مسؤولان سعودی نشان دهنده عدم جدیت آن‌ها در آرام کردن وضعیت است؛ زیرا ریاض همیشه می‌خواهد ساکنان القطیف و الاحساء را هدف قرار دهد.

منابع حقوق بشری پیش‌تر اعلام کرده بودند که در حال حاضر ۴۰ نوجوان عربستانی در معرض مجازات اعدام قرار دارند.

عربستان سعودی در سال ۹۸، ۳۷ نفر از شهروندان شیعه این کشور را گردن زد و پس از آن سر یکی از آنها را به نمایش گذاشت.

منبع: ایرنا

منبع: مشرق

کلیدواژه: بازار خودرو جشنواره فجر بورس قیمت شیعه عربستان سعودی ریاض مشرق دادستانی سعودی خودرو قیمت های روز در یک نگاه حوادث سلامت منابع معارض

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۳۲۷۸۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ولیعهد عربستان: با کوچ اجباری فلسطینیان مخالفیم

ولیعهد عربستان بر مخالفت قاطع این کشور با کوچ اجباری ملت فلسطین تاکید کرد و گفت: به مسیری که منجر به تشکیل کشور فلسطینی شود، نیاز داریم.

به گزارش تسنیم، محمد بن سلمان ولیعهد عربستان سعودی تاکید کرد که این کشور تمام تلاش خود را برای برقراری ارتباط با همه طرف‌ها جهت توقف اقدامات تشدید آمیز و جلوگیری از گسترش آن به کار می‌گیرد. ولیعهد سعودی همچنین بر مخالفت قاطع این کشور با کوچ اجباری ملت فلسطین تاکید کرد.

بر اساس گزارش خبرگزاری رسمی عربستان، ولیعهد سعودی همچنین تاکید کرد که این کشور در کنار مردم فلسطین برای آنچه دستیابی به حقوق آن‌ها برای داشتن یک زندگی شایسته و دستیابی به صلح عادلانه خواند، ایستاده است.

فیصل بن فرحان وزیر خارجه عربستان همچنین بر برقراری آتش فوری در غزه تاکید کرد و گفت: به مسیری که منجر به تشکیل کشور فلسطینی شود، نیاز داریم.

وی تاکید کرد: نیازمند آتش بس فوری و دائمی در نوار غزه هستیم.

دیگر خبرها

  • سیل شدید در شمال مکه مکرمه
  • عربستان و اسرائیل سازش می‌کنند؟
  • (ویدئو) سیل وحشتناک در عربستان سعودی همه را ترساند
  • فیلمی از هوای طوفانی شهر مدینه در عربستان سعودی
  • ولیعهد عربستان: با کوچ اجباری فلسطینیان مخالفیم
  • مخالفت ولیعهد عربستان با کوچ اجباری فلسطینیان
  • حمله مسلحانه به نمازگزاران شیعه در هرات
  • بن‌فرحان: تنها اسرائیل مخالف توقف جنگ غزه است
  • بازسازی غزه ۳۰ سال زمان می‌خواهد
  • فیلم بارش برف سنگین در عربستان سعودی در اوایل اردیبهشت