Web Analytics Made Easy - Statcounter

استفاده از نیروگاه‌های تجدیدپذیر در دی ماه امسال سبب جلوگیری از انتشار ۵۹ هزار تن گاز‌های گلخانه‌ای شده است.

به گزارش بازارنیوز، انرژی‌های تجدیدپذیر از پاک‌ترین انرژی‌هایی است که بشر امروزه می‌تواند از آن برای تولید انرژی الکتریکی استفاده کرده و ضمن حفاظت از محیط زیست زندگی بهتری برای خود رقم بزند.

ایران دارای حدود ۳۰۰ روز آفتابی است و علاوه برآن شدت تابش آفتاب در کشورمان از بسیاری کشور‌ها بیشتر است که همین موضوع استفاده از نیروگاه‌های خورشیدی برای تولید برق را مقرون به صرفه‌تر خواهد کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



به گفته «محمود کمانی» رییس سازمان انرژی‌های تجدیدپذیر و بهره وری برق ایران (ساتبا)، سهم انرژی‌های تجدیدپذیر در تولید برق جهان به ۳۷ درصد افزایش یافته است و تعدادی از کشور‌های پیشرفته نیز زمان اتمام استفاده از انرژی‌های فسیلی برای تولید برق خود را اعلام کرده‌اند.

«علی اکبر محرابیان» وزیر نیرو ۱۲ دی‌ماه امسال در مراسم امضای تفاهمنامه با شرکت‌های بخش خصوصی برای احدث ۱۰ هزار مگاوات نیروگاه تجدیدپدیر، گفت: توسعه انرژی‌های تجدیدپذیر یکی از اولویت‌های مهم دولت سیزدهم است.

وی ادامه‌داد: یکی از اولویت‌های مهم دولت سیزدهم که در قانون بودجه ۱۴۰۱ هم برآن تاکید شده، ایجاد رشد اقتصادی و استمرار آن است که به‌طور طبیعی در شرایط فعلی کشور جز با توسعه صنعتی امکان‌پذیر نیست.

محرابیان، استفاده از نیروگاه‌های تجدیدپذیر را اولویت جهانی برشمرد که برای کشورمان از توجیه پذیری بالاتری نیز برخودار است و این توجیه پذیری را در سه بخش کاهش مصرف سوخت، کاهش مصرف آب با توجه به شرایط کشور و حفظ محیط زیست عنوان کرد.

وزیر نیرو اضافه‌کرد: امروز سه مساله کمبود سوخت، تامین آب مورد نیاز نیروگاه‌های حرارتی و مسایل مربوط به آلاینده‌های زیست محیطی از اهم مسایل در بخش انرژی است که پاسخ درست این مسایل در توجه ویژه به توسعه استفاده از انرژی‌های تجدیدپذیر نهفته است.

محرابیان بیان کرد: توسعه انرژی‌های تجدیدپذیر، مصرف سوخت در کشور را کاهش خواهد داد، نیازی به استفاده از آب ندارد و هم دوستدار محیط زیست است که می‌تواند زیست بهتری را برای مردم کشورمان به همراه داشته باشد.

اکنون تازه‌ترین گزارش ساتبا نشان می‌دهد استفاده از این نوع انرژی در دی ماه امسال سبب جلوگیری از انتشار ۵۹ هزار تن گاز گلخانه‌ای شده است.

استفاده از انرژی‌های در دی ماه امسال ۲۰ میلیون لیتر صرفه‌جویی در مصرف آب به همراه داشته است و علاوه برآن ۲۶ میلیون لیتر (معادل میلیون متر مکعب گاز طبیعی) در مصرف سوخت‌های فسیلی صرفه جویی ایجاد کرده است.

برق تولید شده از نیروگاه‌های تجدیدپذیر در دیماه ۹۲ میلیون کیلوات ساعت بوده است.

به گزارش ایرنا، چندی پیش وزیر نیرو با بیان اینکه دولت کنونی ایران برنامه‌ای چهار ساله برای افزایش ۱۰ هزار مگاواتی انرژی‌های تجدیدپذیر دارد، خاطرنشان‌کرد: بازار توسعه انرژی‌های تجدیدپذیر ایران، با اتکا به پتانسیل بالای منابع انرژی‌های تجدیدپذیر اعم از خورشیدی، بادی، زیست‌توده و زمین‌گرمایی، از طریق امکان عقد قرارداد‌های بلندمدت با نرخ‌های تشویقی، بازار بسیار جذابی برای سرمایه‌گذاران است.








/ایرنا

برچسب ها: نیروگاه ، گاز گلخانه ای ، گاز لینک کوتاه خبر: bzna.ir/000Qeu

منبع: بازار نیوز

کلیدواژه: نیروگاه گاز گلخانه ای گاز نیروگاه های تجدیدپذیر انرژی های تجدیدپذیر دی ماه امسال گلخانه ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت bazarnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بازار نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۳۲۸۰۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قصد امارات برای ساخت نیروگاه هسته‌ای جدید

امارات متحده عربی به‌زودی مناقصه‌ای را برای ساخت نیروگاه هسته‌ای جدید راه‌اندازی خواهد کرد که تعداد رآکتورهای هسته‌ای در این کشور کوچک خلیج‌فارس را ۲ برابر خواهد کرد.

به گزارش ایسنا، امارات متحده عربی، شریک امنیتی ایالات متحده، اولین کشور عربی بود که نیروگاه هسته‌ای را با افتتاح نیروگاه «براکه» ساخت کره جنوبی در ابوظبی در سال ۲۰۲۱ آغاز کرد.

به نقل از رویترز، منابع آگاه که نامشان فاش نشده است، عنوان کردند امارات متحده عربی قصد دارد امسال مناقصه‌ای را برای ساخت چهار رآکتور جدید در ماه‌های آینده راه‌اندازی کند.

این منابع گفتند امارات می‌خواهد مناقصه برگزار کند و ساخت‌وساز را در اوایل امسال آغاز کند تا نیروگاه جدید تا سال ۲۰۳۲ برای رفع نیازهای انرژی پیش‌بینی‌شده به بهره‌برداری برسد.

مناقصه برای همه پیشنهاددهندگان بالقوه از جمله شرکت‌های آمریکایی، چینی و روسی آزاد خواهد بود.

سازمان فدرال نظارت هسته‌ای این کشور در پاسخ به سوالی درباره برنامه‌ریزی برای ایجاد دومین نیروگاه هسته‌ای گفت که آماده است در صورت تصمیم دولت برای ساخت نیروگاه‌های جدید، مجوزها و مقررات لازم را بررسی و صادر کند.

امارات متحده عربی که در سال ۲۰۰۹ توافقنامه همکاری در زمینه انرژی هسته‌ای را با آمریکا امضا کرد، می‌گوید برنامه هسته‌ای این کشور صلح‌آمیز است و هدف آن تنها تولید انرژی برای کاهش وابستگی به نفت است.

امارات یکی از کشورهایی بود که در اجلاس آب و هوای COP ۲۸ که در اواخر سال گذشته در دبی برگزار شد، توافق نامه‌ای را امضا کرد تا تولید انرژی هسته‌ای جهان را طی چهار دهه آینده سه برابر کند.

در دیگر نقاط خاورمیانه، مصر درحال‌توسعه اولین نیروگاه هسته‌ای خود است که توسط روسیه ساخته شده است. عربستان سعودی قصد دارد برنامه هسته‌ای غیرنظامی داشته باشد، اما تاکنون از امضای توافقنامه همکاری با ایالات متحده که مانع از غنی‌سازی اورانیوم این کشور خلیج‌فارس می‌شود، خودداری کرده است.

ساخت چهارمین راکتور نیروگاه براکه از نوع APR-۱۴۰۰ با طراحی کره‌ای در ژوئیه ۲۰۱۵، سه سال پس از شروع کار بر روی اولین راکتور براکه آغاز شد. سه راکتور اول اکنون به طور کامل تحت نظارت FANR فعال هستند.

نیروگاه هسته‌ای براکه که توسط کره جنوبی ساخته شده و در ابوظبی در ساحل به سمت عربستان سعودی و قطر قرار دارد، انتظار می‌رود یک چهارم برق مورد نیاز این کشور را تامین کند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • دردسرهای افزایش بیش‌ از حد انرژی‌های تجدیدپذیر برای آینده
  • دردسرهای افزایش بیش‌ازحد انرژی‌های تجدیدپذیر برای آینده
  • ۱۰۰ سامانه خورشیدی در مدارس نصب شده است
  • قصد امارات برای ساخت نیروگاه هسته ای جدید
  • قصد امارات برای ساخت نیروگاه هسته‌ای جدید
  • تولید انرژی تجدیدپذیر در ۲۰هزار مدرسه هدفگذاری شد
  • توسعه نیروگاه های تجدیدپذیر برای کاهش مصرف سوخت
  • پایتخت گل در انتظار فناوری نوین/مکان‌یابی غلط به مشکلات دامن زد
  • شاخص شدت انرژی در کشور رو به افزایش است
  • راه‌اندازی ۴ نیروگاه خورشیدی در سال جدید