Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، وجیه الله جعفری با بیان این مطلب در خصوص آغاز عملیات اجرایی ۴۲ پروژه بزرگ صنعتی کشور با محوریت شرکت‌های تابعه وزارت صمت، افزود: در حوزه معدن و صنایع معدنی شرکت‌های بزرگی وجود دارند که حداقل در چندساله گذشته کمک‌های بزرگی در زمینه‌های مختلف به بخش اقتصادی کشور کردند، در اوایل دولت با جلساتی که با معاون اول رئیس‌جمهور داشتیم قرار شد که «گروه پیشرانان پیشرفت ایران» با حضور همین شرکت‌های بزرگ صنعتی و معدنی شکل بگیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هدایت نقدینگی به صورت تجمعی در پروژه‌های بزرگ

وی در این خصوص ادامه داد: پنج شرکت حوزه معدن و صنایع معدنی و دو شرکت نفتی در این گروه گرد هم آمدند و قرار شد این شرکت‌ها پروژه‌های بزرگ را یا به صورت کنسرسیوم و یا مستقل از همدیگر پیش ببرند تا بتوانیم بخش اقتصادی را در فضایی همگرا مدیریت کنیم و هدایت نقدینگی به صورت تجمعی در پروژه‌های بزرگ اتفاق بیفتد.

رئیس هیات عامل ایمیدرو همچنین تصریح کرد: در جلسات مختلف برخی از دغدغه‌های این شرکت‌ها در حوزه‌هایی مانند بورس، محیط زیست، بانک مرکزی، مالیات و ... برطرف شد تا سرعت انجام کار بیشتر شود.

تسریع در پروژه‌های بزرگ در قالب گروه پیشرانان پیشرفت ایران

جعفری تصریح کرد: تشکیل این گروه برای سرعت دادن به پروژه‌های بزرگ بود که توسط شرکت‌های بزرگ باید انجام می‌شد، چون این شرکت‌ها تابعه یا وابسته ایمیدرو بودند ما نیز در این حوزه حمایت‌های لازم را انجام دادیم.

 وی با بیان اینکه ۴۲ پروژه از ۴۸ پروژه‌ای که مورد رونمایی قرار گرفت مربوط به این ۵ شرکت صنعتی و معدنی می‌باشد، گفت: مجموع سرمایه گذاری این ۴۲ پروژه حدود ۷.۸ میلیارد دلار است.

تولید ۶ میلیون تن گندله و ۸.۳ میلیون تن آهن اسفنجی

معاون وزیر صمت گفت: رقم ۷.۸ میلیارد دلار در حوزه‌های مختلف مانند توسعه اکتشاف و افزایش ظرفیت تولید تعریف شده است. هفت میلیون تن سنگ‌آهن، تولید حدود ۱۰۰ هزار تن کاتد مس، تولید ۷.۵ میلیون تن کنسانتره آهن، تولید ۶ میلیون تن گندله و ۸.۳ میلیون تن آهن اسفنجی در این پروژه‌ها انجام خواهد شد. همچنین ۶.۳ میلیون تن محصولات فولادی، ۳۶۰ هزار تن اسید سولفوریک و سه میلیون مترمکعب آب از پساب نیز در قالب همین طرح‌ها اجرایی می‌شود.

تأمین ۳ هزار و ۲۰۰ مگاوات برق با اجرای پروژه‌های جدید

جعفری یکی از موضوعات مهم را تأمین آب و انرژی دانست و ادامه داد: در تابستان برای تأمین برق و در زمستان برای تأمین گاز در واحدهای بزرگ مشکل داریم، برای برق توافقاتی با وزارت نیرو داشتیم و ۳ هزار و ۲۰۰ مگاوات برق از طریق همین شرکت‌ها با توافقاتی که با وزارت نیرو داشتیم تأمین خواهد شد، این ۳ هزار و ۲۰۰ مگاوات از مجموع ۱۰ هزار مگاوات پروژه‌هایی بود که با وزارت نیرو توقف تفاهم‌نامه امضا کردیم. برای تأمین آب نیز از طریق پساب اقدام کردیم.

 وی با بیان اینکه برخی از این پروژه‌ها حداکثر ۴۲ ماهه انجام خواهد شد، ادامه داد: بسته به نوع پروژه این مدت‌زمان البته کمتر نیز خواهد شد و امیدواریم که پروژه‌ها با توجه به شرایطی که دارند هرچه زودتر تمام شوند.

عمده سرمایه گذاری پروژه‌ها توسط شرکت‌ها تأمین می‌شود

رئیس هیات عامل ایمیدرو با بیان اینکه عمده سرمایه گذاری این پروژه‌ها از سرمایه‌های خود شرکت‌ها می‌باشد، اضافه کرد: سال گذشته بیش از ۱۴۰ هزار میلیارد تومان سود واحدهای ما بوده است که بخشی از سود را برای سرمایه گذاری گذاشته‌ایم.

 جعفری در این خصوص ادامه داد: پس بخش عمده‌ای از سرمایه‌گذاری‌ها از طریق خود شرکت‌ها است و بخش دیگر نیز از طریق تشکیل شرکت‌های عام پروژه و هدایت نقدینگی موجود و سرگردان در جامعه جمع‌آوری می‌شود.

اشتغال بیش از ۶۰ هزار نفری با بهره‌برداری از ۴۲ پروژه حوزه صمت

وی با اشاره به دستاوردهای این پروژه‌ها، یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های مردم را موضوع اشتغال دانست و گفت: با بهره‌برداری از ۴۲ پروژه حوزه صنعت و معدن ۱۸ هزار و ۳۵۰ نفر اشتغال مستقیم به وجود خواهد آمد، همچنین بیش از ۴۳ هزار نفر اشتغال غیرمستقیم ایجاد خواهد شد.

معاون وزیر صمت در بخش دیگری از سخنان خود گفت: از آغاز عملیات اجرایی پروژه‌ها نیز اشتغال لازم ایجاد خواهد شد و با توجه به اینکه بخشی از این پروژه‌ها در شهرستان‌ها هستند و در مناطق محروم قرار دارند باعث توسعه آن مناطق خواهند شد.

ایجاد بیش از ۳ هزار شغل با فعال شدن «جانجا»

جعفری به پروژه معدن «جانجا» اشاره داشت و افزود: این معدن با حداقل ۱۰ هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری در منطقه نیمروز استان سیستان و بلوچستان قرار دارد، البته ما با حداقل ۵ هزار میلیارد تومان فعلاً برآوردها را انجام داده‌ایم، با فعال‌سازی این معدن بالغ بر ۳ هزار شغل در آن منطقه ایجاد خواهد شد، کسب‌وکار منطقه و گستره کاری توسعه خواهد یافت. همچنین بخش مهمی از تولیدات موردنیاز ما در زنجیره تأمین می‌شود.

شرکت‌های حوزه صمت در گروه پیشرانان پیشرفت ایران

وی به شرکت‌های معدنی و صنعتی در این پروژه‌ها اشاره کرد و گفت: گل گهر، چادرملو، فولاد مبارکه، شرکت سرمایه گذاری معادن و فلزات و شرکت صنایع ملی مس شرکت‌های ما در «گروه پیشرانان پیشرفت ایران» هستند.

۱۱ استان محل اجرای پروژه‌های جدید حوزه صمت

رئیس هیات عامل ایمیدرو با بیان اینکه پروژه‌های حوزه صمت در ۱۱ استان قرار دارند، ادامه داد: این استان‌ها شامل کردستان، همدان، سمنان، فارس، اردبیل، اصفهان، هرمزگان، سیستان و بلوچستان، کرمان، آذربایجان شرقی و یزد هستند.

تکمیل زنجیره‌ها با اجرای پروژه‌های جدید

جعفری با اشاره به اینکه اجرای این پروژه‌ها، تکمیل زنجیره‌ها را به دنبال دارد، اضافه کرد: راه‌اندازی این پروژه‌ها کمک می‌کند تا به نوعی این زنجیره متوازن‌تر گردد و کمبودهای ما در زنجیره‌ها با تکمیل این طرح‌ها رفع می‌شود.

 وی با بیان اینکه این شرکت‌ها همگی شرکت‌های بورسی هستند، گفت: آغاز این پروژه‌ها امید را برای سهامداران این شرکت‌ها به وجود می‌آورد و قطعاً روی سهام آنها در بورس تأثیر مثبت خواهد گذاشت. با اجرای این پروژه‌ها بر دارایی‌های شرکت‌ها اضافه خواهد شد و قطعاً دارایی‌های جدید یعنی افزایش سرمایه و باعث با ارزش‌تر شدن این شرکت‌ها خواهد شد.

برچسب‌ها ایمیدرو وزارت صنعت معدن و تجارت سرمایه گذاری

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ایمیدرو وزارت صنعت معدن و تجارت سرمایه گذاری ایمیدرو وزارت صنعت معدن و تجارت سرمایه گذاری پروژه های بزرگ سرمایه گذاری پروژه ها شرکت ها میلیون تن ۴۲ پروژه حوزه صمت خواهد شد ۳ هزار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۳۲۸۱۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توریسم درمانی در حال ترک ایران است؛ عراقی‌ها هم دیگر نمی‌آیند

آفتاب‌‌نیوز :

 شاید فکر کنیم شرایط فرهنگی و اجتماعی ایران مانع از سفر توریست سلامت به ایران می‌شود، ولی واقعیت تلخ این است که حتی افراد مقید و مذهبی عراقی هم در حال کج کردن مسیرشان از مشهد و تهران به سمت مسقط هستند. چرایی این اتفاق درحالی‌که مسئولان وزارت بهداشت دائما بر جذب توریست سلامت تاکید می‌کنند قابل تامل است.

واقعیت این است که متاسفانه بعضی انجمن‌های پزشکی تخصصی با پوشیدن قبای مردم‌دوستی و دلواپسی برای سلامت مردم قصد دارند انحصار خاصی در فعالیت‌های پزشکی به‌خصوص حوزه زیبایی ایجاد کنند. بخواهیم یا نخواهیم هزاران پزشک عمومی و متخصص در ایران وارد حوزه زیبایی شده‌اند که به‌شدت مورد توجه توریست‌های سلامت است. اما متاسفانه شاهد هستیم گروه‌های خاص بعضا با لابی و فشار و نفوذ بر وزارت بهداشت می‌خواهند محدودیت‌های بیش از پیش برای پزشکان شاغل ایجاد کنند. درواقع می‌توان گفت انجام کار‌های زیبایی غیرعلمی و غیرقانونی برای آرایشگران به‌غایت راحت‌تر است تا یک پزشک عمومی یا متخصص!

«هرکس این شرایط را قبول ندارد بگوید بلیت هواپیمایش را هم می‌گیرم برود.» این واکنش یکی از استانداران کشور به گلایه‌های پزشکان است. از قضا استاندار مورد نظر پزشک هم هست! کج‌سلیقگی‌های مسئولان و رسانه‌ها در قبال کادر درمان و پزشکان و پرستاران شاید یکی از دلایلی باشد که توریسم سلامت را تحدید و تهدید می‌کند.

طبق بررسی‌های آماری، پرستاران که یکی از ستون‌های مهم امر توریسم سلامت هستند، طی چند سال گذشته در کنار پزشکان به صدرنشین‌های خروج از کشور تبدیل شده‌اند. آیا پزشکان متبحر در حوزه زیبایی و پوست و مو وقتی با موج رسانه‌ای انبوه علیه عمل‌های زیبایی در رسانه‌ها مواجه می‌شوند باید امیدوار به بقای این صنعت در کشور باشند؟ محدودیت برای کلینیک‌های زیبایی در شهر‌های توریستی و حتی زیارتی از سوی افراد خارج از حوزه سلامت باعث جذب توریست سلامت می‌شود یا دفع آن؟

چه دوست داشته باشیم چه نداشته باشیم اقتصاد سلامت و درمان‌محور یکی از راه‌های کسب درآمد و رونق و جهش اقتصادی است. این جهش و رونق بدون شک با جذب سرمایه امکان‌پذیر است. سرمایه‌هایی که حتی محدودیت‌های مالی و تحریمی وضع‌شده بر ایران نمی‌تواند مانع واردات آن شود. عایدی سرمایه وارداتی برای انجام فعالیت‌های درمانی تنها به رونق حوزه سلامت منجر نمی‌شود. یک توریست سلامت می‌تواند همراه داشته باشد و از صنعت‌های هتل‌داری و گردشگری و... ایران هم بهره‌مند شود.

برنامه‌ریزی فوری و عاجل برای امر توریسم و گردشگری سلامت باید در اولویت قرار بگیرد تا ایران از توانایی تبدیل شدن به هاب حوزه سلامت عقب نماند! یادمان نرفته چند سال پیش صف‌های ایرانی‌هایی که برای تزریق واکسن در مرز‌های شمال‌غربی و شمالی کشور ایجاد شده بود. این صف‌ها باید معکوس شود؛ و صد البته اگر خودمان را با آمار‌های درمان اتباع افغانستانی در ایران به‌عنوان گردشگر سلامت گول نزنیم!

دیگر خبرها

  • جهش تولیدات صنعتی با کمک بخش نخبگانی از طریق تقویت حضور دانش‌بنیان‌ها در صنایع بزرگ
  • سال گذشته بیش از ۲۰ هزار پروژه محرومیت‌زدایی اجرا کردیم
  • سردار زهرایی: بیش از ۲۰ هزار پروژه محرومیت‌زدایی اجرا کرده‌ایم
  • معرفی ۲۵۰ موقعیت شغلی در نمایشگاه کار دانشگاه صنعتی امیرکبیر
  • اجرای ۸۱۹ کیلومتر خط انتقال و شبکه آب در طرح جهاد آبرسانی خوزستان
  • رونق ورزش کارگری نیاز به سرمایه‌گذاری کارخانه‌ها و مجموعه‌های صنعتی دارد
  • توریسم درمانی در حال ترک ایران است؛ عراقی‌ها هم دیگر نمی‌آیند
  • سرمایه‌گذار برتر منطقه آزاد اروند تجلیل شد
  • اجرای پروژه‌های گردشگری با بیش از ۲۰ همت سرمایه‌گذاری
  • ایجاد ۲ خوشه صنعتی در حوزه فولاد و پتروشیمی