Web Analytics Made Easy - Statcounter

شاه‌آبادی گفت: خیلی باید نگران باشیم که در عرصه رسانه، زمین و هدف را گم نکنیم و در ساخت فیلم و سینما از قوه ایمان بهره بگیریم.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از خاورستان، محمدحسین شاه‌آبادی دکترای علوم ارتباطات و کارشناس رسانه در سخنرانی با موضوع نقش رسانه‌ها در تبیین دستاوردهای انقلاب اسلامی و جنایت‌های پهلوی خائن که به صورت پخش‌زنده در جمع فعالان فضای مجازی خراسان جنوبی برگزار شد، گفت: داشتن حسِ خوب در انجام کارها بسیار مهم است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بسیاری از افراد، پرچم جمهوری اسلامی ایران را خریداری کرده و در دهه فجر، سر در خانه نصب می‌کنند و این اقدام را با حسّ خوب انجام می‌دهند.

۲۲ بهمن در حکم عید غدیر است

وی خاطرنشان کرد: امام خامنه‌ای فرمودند “بیست و دوم بهمن، در حکم عید غدیر است؛ زیرا در آن روز بود که نعمت ولایت، اتمام نعمت و تکمیل نعمت الهی، برای ملت ایران صورت عملی و تحقق خارجی گرفت.”

کارشناس رسانه افزود: این تطبیق مهم است و در سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی لازم است مانند جشن عیدهای غدیر و نیمه‌شعبان برخورد کنیم.

درعرصه رسانه زمین و هدف را گم نکنیم

شاه‌آبادی با بیان اینکه یکی از مباحث مهم در کارهای رسانه‌ای، داشتن حسّ خوب است، افزود: خیلی باید نگران باشیم که در عرصه رسانه، زمین و هدف را گم نکنیم.

وی بیان کرد: در جنگ‌هایی که در جهان رخ داده، گاهی اوقات، نیروهای خودی را زدند چراکه وقتی دشمن و خودی را نشناسند، نیروی خودی را هدف قرار می‌دهند.

برخی افراد در عرصه رسانه به خودی‌ها حمله می‌کنند

این کارشناس رسانه یادآورشد: برخی افراد در موضوعات رسانه‌ای گاهی به خودی‌ها حمله می‌کنند.

شاه‌آبادی تصریح‌کرد: بسیاری از فعالیت‌های رسانه‌ای را نباید انجام داد چراکه انجام‌دادن برخی فعالیت‌های رسانه‌ای غلط است.

وی گفت: برخی افراد معتقد هستند باید در تمام رسانه‌ها حضور داشته باشند و در هرکدام از شبکه‌های اجتماعی صفحه دارند و می‌گویند افسر جنگ نرم هستند اما این نگاه، درست نیست.

این کارشناس رسانه اظهارکرد: رسانه‌های دوران پیروزی انقلاب اسلامی با رسانه‌های جهان امروز تفاوت‌هایی دارند و اگر این تفاوت‌ها را نشناسیم، خراب می‌کنیم.

شاه‌آبادی افزود: رهبر معظم انقلاب اسلامی، علاوه بر قدرت و قوانین نظامی، قوه ایمانی و روابط انسانی را نیز مهم و عامل ایجاد قدرت می‌دانند.

وی خاطرنشان‌کرد: در جنگ ۳۳ روزه، حزب‌الله لبنان با قدرت ایمان بر ارتش رژیم جعلی صهیونیستی پیروز شد.

در دوران پیروزی انقلاب اسلامی مردم بر قوه ایمان تکیه داشتند

این کارشناس رسانه ادامه داد: در دوران پیروزی انقلاب اسلامی، مردم از نوار و اعلامیه به عنوان رسانه برای انتقال سخنان امام خمینی(ره) استفاده کردند و بر قوه ایمان تکیه داشتند.

شاه آبادی گفت: برخی افراد، دنبال فالوورگرفتن هستند و فکر می‌کنند اگر فالوور بیشتر باشد، قدرت بیشتر است اما این نگاه درست نیست و نباید درگیر بازی جمع‌آوری فالوور شوید.

وی بیان کرد: اگر امروز رسانه‌ها می‌خواهند انقلاب اسلامی را صادر کنند باید از قوه ایمانی استفاده کنند و تأثیرگذار باشند.

این کارشناس رسانه افزود: تفاوت نگاه ما با نگاه غربی‌ها این است که ما رسانه را ابزار می‌بینیم درحالی که غرب، رسانه‌ها را به عنوان انسان و قدرت کامل می‌داند و نتیجه می‌گیرد.

سینما در غرب رسانه کامل است

شاه‌آبادی خاطرنشان کرد: سینما در غرب، رسانه کامل است و اگر کارگردان در فیلم سینمایی بتواند حرفش را بیان کند، تأثیرش را می‌بیند.

وی افزود: تئوری‌پردازهای غربی معتقدند باید افکار عمومی را جهت‌دهی کرد تا بتوان کار اصلی را انجام دهد.

این کارشناس رسانه اظهارکرد: در کشور ما نیز در دولت یازدهم و دوازدهم شاهد بودیم حاشیه‌هایی ایجاد و مردم را مشغول می‌کردند تا بتوانند کار اصلی خود را انجام دهند.

با ایمان می توان دشمن را نابود کرد/ باید قوه ایمان را در رسانه داشته باشیم

شاه‌آبادی تاکیدکرد: با ویژگی ایمانی می‌توانید دشمن را نابود کنید و این معیار را باید در رسانه‌ها داشته باشیم.

وی با بیان اینکه قدرت ایمانی که در فیلم شیار ۱۴۳ بود، آن را اثرگذار کرده است، افزود: اگر با نیروی ایمانی وارد ساخت فیلم سینمایی شدید، می‌توانید با فیلم‌های خارجی مقابله کنید.

وی یادآورشد: اولین مسئله در رسانه، تقوا است چراکه تقوا ما را به قدرت ایمانی می‌رساند یعنی توانایی داشته باشم که وقتی دشمن تیر می‌زند، بتوانیم جلوی تیرش بایستیم.

انتهای پیام/ 

منبع: دانا

کلیدواژه: پیروزی انقلاب اسلامی کارشناس رسانه برخی افراد شاه آبادی قوه ایمان رسانه ای رسانه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۳۲۸۵۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لزوم شتاب بخشی به تکمیل زنجیره ارزش/ نباید به خارج وابسته باشیم

به گزارش خبرنگار مهر، مرتضی شاهمیرزایی مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی در آیین امضای تفاهم‌نامه طرح‌های توسعه میدان‌های گازی کشور با هلدینگ‌ها، شرکت‌های پتروشیمی و اکتشاف و تولید گفت: یکی از مشکلات اساسی صنعت پتروشیمی در سال ۱۴۰۳ که «جهش تولید با مشارکت مردم» نام‌گذاری شده، تأمین خوراک پایدار است.

وی با تأکید بر اینکه همه باید برای تحقق راهبرد تعیین‌شده از سوی مقام معظم رهبری در این مسیر حرکت کنیم، افزود: تقاضا دارم شرکت‌های ملی نفت، گاز، پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی ایران به‌منظور تحقق جهش تولید کمک‌حال صنعت پتروشیمی باشند.

معاون وزیر نفت با اشاره به سرمایه‌گذاری صنعت پتروشیمی در دولت سیزدهم در بالادست صنعت نفت به‌ویژه جمع‌آوری گازهای همراه نفت، گفت: هم‌اکنون طرح‌های جمع‌آوری گازهای همراه نفت در قالب چهار طرح برای جمع‌آوری گازهای غرب و شرق کارون از سوی شرکت پالایش بیدبلند خلیج‌فارس، شرکت هویزه خلیج‌فارس، ان‌جی‌ال ۳۱۰۰ و شرکت پتروشیمی مارون در حال اجراست تا از سوزاندن گازهایی که در دهه‌های پیش سوزانده می‌شد، جلوگیری شود.

جمع آوری ۱.۴ میلیارد فوت‌مکعب از گازهای همراه شرق و غرب کارون

شاهمیرزایی تأکید کرد: حداکثر تا سه سال آینده در مجموع یک میلیارد و ۴۰۰ میلیون فوت‌مکعب از گازهای همراه شرق و غرب کارون توسط صنعت پتروشیمی جمع‌آوری می‌شود که گاز متان آن به شبکه سراسری تزریق و C۲+ آن خوراک پتروشیمی‌ها می‌شود.

وی امروز را روزی تاریخی دانست و بر همکاری تنگاتنگ دولت و بخش خصوصی برای اجرای هرچه سریع‌تر طرح‌های توسعه میدان‌های گازی تأکید کرد و گفت: شرکت ملی صنایع پتروشیمی نیز به‌عنوان شرکت مادر تخصصی، در این مسیر در کنار هلدینگ‌ها خواهد بود.

شاهمیرزایی، تکمیل زنجیره ارزش را مهم‌ترین راهبرد صنعت پتروشیمی برشمرد و گفت: باید با شتاب بیشتر به‌سمت تکمیل زنجیره ارزش حرکت کنیم و از وابستگی به خارج بی‌نیاز شویم، بنابراین صنعت پتروشیمی، با سرمایه‌گذاری در بالادست، از تکمیل زنجیره ارزش غافل نمی‌شود.

شاهمیرزایی از شرکت‌های پتروشیمی درخواست کرد به پرداخت بهای خوراک و سوخت دریافتی مطابق قرارداد متعهد باشند.

کد خبر 6092949 فاطمه صفری دهکردی

دیگر خبرها

  • لزوم تبیین گفتمان وعده صادق توسط اساتید دانشگاه 
  • واردات خودرو‌های کارکرده در انتظار ابلاغ دولت به وزارت صمت
  • وزیر صمت: واردات خودروهای کارکرده منتظر مصوبه دولت
  • وزیر صمت مطرح کرد: واردات خودروهای کارکرده منتظر مصوبه دولت
  • لزوم تبیین دستاورد‌های انقلاب و اجرای طرح یاری گران در روستا‌ها
  • دشمنان با جنگ رسانه‌ای در مسیر مردم و انقلاب سنگ اندازی می‌کنند
  • لزوم شتاب بخشی به تکمیل زنجیره ارزش/ نباید به خارج وابسته باشیم
  • مردم باید ثمره کلنگ زنی ها را ببینند/ لزوم تحقق پروژه ها
  • دستاوردهای سازمان اوقاف در مسیر انقلاب اسلامی است
  • لزوم بهره‌گیری از ظرفیت روستاها در راستای اشتغالزایی