Web Analytics Made Easy - Statcounter

باشگاه خبرنگاران جوان شیراز - رهام رحمانی گفت: از ابتدای امسال بیش از ۳۲۱هزار تن نهاده‌های دامی؛ شامل ۹۸ هزار تن ذرت، ۹۷ هزار تن کنجاله سویا و ۱۲۶ هزار تن جو توسط این اداره کل در بین مرغداران و دامداران استان توزیع شده که این میزان توزیع در مقایسه با مدت مشابه سال ۹۹، ۷۵ درصد و سال ۹۸، ۱۳۰ درصد رشد داشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل پشتیبانی امور دام فارس گفت: در حال حاضر نیز همزمان عملیات ذخیره سازی و توزیع نهاده‌ها و فرآورده‌های دامی در انبار‌ها و سردخانه‌های ملکی و استیجاری شرکت در حال انجام است.

رحمانی گفت: خرید دام زنده دامداران عشایر و روستایی امسال طی دو مرحله در استان انجام گرفت.

به گفته او؛ در مرحله اول خرید دام سبک عشایر در قالب طرح حمایتی خشکسالی به تعداد ۷۹۹۰ راس خریداری شد و در مرحله دوم که همچنان ادامه دارد تاکنون ۴۶۰۶ راس دام سبک و سنگین در قالب طرح خرید حمایتی خریداری شده است.

او گفت: گوشت حاصل از خرید این دام‌ها بسته بندی و در سردخانه‌های شرکت پشتیبانی امور دام ذخیره شده است.

رحمانی گفت: در یک ماه اخیر به دلیل مازاد تولید مرغ در مقایسه با مصرف داخلی و جلوگیری از ضرر و زیان تولید کنندگان و تنظیم بازار، بیش از یک هزار تن مرغ از تولیدکنندگان استان خریداری و ذخیره شده است.

به گفته این مقام مسئول، در راستای حمایت از مصرف کنندگان خصوصاً طبقات پایین درآمدی در مقاطعی از سال از محل ذخایر تولید داخل و واردات ۲۲۹۹ تن مرغ، ۷۰۰ تن گوشت قرمز و همچنین حدود ۳۰ تن تخم مرغ در بازار توزیع شد.

مدیرکل پشتیبانی امور دام فارس گفت: علی‌رغم شرایط سخت ناشی از خشکسالی سال گذشته، این شرکت توانسته باشد با ارائه خدمات حمایتی متنوع و افزایش قابل ملاحظه حجم فعالیت‌ها، بخشی از مشکلات تولیدکنندگان زحمتکش را برطرف کرده و در تعدیل قیمت‌ها برای جامعه مصرف کنندگان موثر باشد.

رحمانی گفت: کارکنان زحمتکش این اداره همچون گذشته و بویژه در ماه‌های پایانی سال آمادگی لازم را برای ارائه خدمات حمایتی تامین و تحویل نهاده‌ها، خرید محصولات مازاد تولیدی و تامین و توزیع فرآورده‌ها بویژه برای دهک‌های پایین درآمدی را دارند.

انتهای پیام/ 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: پشتیبانی امور دام تامین نهاده فرآورده های دامی فارس رحمانی گفت هزار تن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۳۲۸۷۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امدادرسانی به ۱۹ شهرستان درگیر با آبگرفتگی در فارس

ایسنا/فارس مدیرکل جمعیت هلال احمر استان فارس از امدادرسانی به ۱۹ شهرستان درگیر استان با آبگرفتگی در بازه زمانی ۱۲ تا ۱۵ اردیبهشت‌ماه جاری خبر داد.

حسین درویشی در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا با اعلام این مطلب گفت: در بازه زمانی مذکور شهرستان‌های استهبان، بختگان، خرامه، خنج، داراب، سپیدان، فراشبند، فسا، قیروکارزین، مهر، نی‌ریز، کوه‌چنار، ارسنجان، بیضا، رستم، شیراز، مرودشت، ممسنی و گراش درگیر آبگرفتگی بودند که امدادگران هلال احمر خدمت‌رسانی کردند.

وی با بیان اینکه در این بازه زمانی به ۱۳۲ خانوار کمک‌رسانی شد، شمار امدادرسانی را ۴۶۹ مورد اعلام کرد و گفت: ۱۰ مورد تخلیه آب منزل در این مدت داشتیم، اما نکته حائز اهمیت این است که این‌ها آمار کمک به آبگرفتگی بوده است نه سیل و سیلی در استان نداشتیم.

درویشی از فعالیت ۲۸ تیم عملیاتی در این اقدامات خبر داد و گفت: ۳۲ نفر کادر و ۶۴ نفر کادر با ۱۹ خودرو به امدادرسانی در سطح استان پرداختند.

مدیرکل جمعیت هلال احمر فارس همچنین برخی اقلام توزیع شده را طی بازه زمانی مذکور اعلام کرد و گفت: نایلون ۴۶۲ کیلو، پتو ۳۲ عدد، بسته غذایی ۷۲ ساعته ۱۰۲ عدد، کنسرویجات ۱۱۴ قوطی و... از جمله اقلام توزیع شده هستند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • توزیع بیش از ۴۳ هزار تن انواع کود در استان قزوین
  • توزیع بیش از ۳۳ هزار تن سبوس یارانه‌ای در کردستان
  • مشکلی در تأمین و تدارک کودهای پتاسه و فسفاته نداریم
  • درآمد ۳۰۰ میلیاردی استان فارسی‌ها از تولید انرژی خورشیدی
  • دفاع تمام قد چمران از شهرداری؛ درختی در پارک لاله قطع نخواهد شد/ قرارداد خرید اتوبوس برقی هیچ مشکلی ندارد
  • تهیه و توزیع ۸۴ حلقه لاستیک رایگان در همدان
  • ۲۰۷ مولد خود تامین در استان قزوین در مدار قرار می‌گیرد
  • تهیه و توزیع ۸۴ حلقه لاستیک رايگان در همدان
  • توزیع ۲۶ هزار کیلوگرم/لیتر آفت کش نباتی در مازندران
  • امدادرسانی به ۱۹ شهرستان درگیر با آبگرفتگی در فارس