Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد، صبح امروز سیدجواد پورنقی، سرپرست دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی در گفت‌وگو با رسانه ها با اعلام افزایش ۱۲ درصدی تزریق واکسیناسیون دُز سوم کرونا در استان، اظهارکرد: با همکاری کمیته‌های هماهنگی واکسیناسیون در شهرستان‌های هشتگانه استان و تعامل رسانه‌ها در امر اطلاع‌رسانی، از ابتدای هفته جاری شاهد استقبال و مراجعه مردم برای واکسیناسیون دُز سوم هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به افزایش ۱۲ درصدی میزان تزریق واکسیناسیون دز سوم گفت: در حال حاضر ۴۱ درصد از افراد واجد شرایط و جامعه هدف استان واکسن دز سوم خود را تزریق کرده‌اند که از میانگین کشوری بالاتر هستیم.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی با اشاره به ورود کشور و به تبع استان به پیک ششم کرونا، افزود: برای اینکه واکسن بتواند در جلوگیری از شیوع بیماری اثر مطلوبی داشته باشد، افراد باید تا قبل از رسیدن به قله پیک و افزایش تصاعدی آمار مبتلایان نسبت به تکمیل واکسیناسیون خود اقدام کنند.

وی با اشاره به آمادگی صد درصدی دانشگاه علوم پزشکی استان در این خصوص تصریح کرد: در جلسات هماهنگی کمیته ویژه تیم واکنش سریع دانشگاه با هدف مقابله با پیک ششم پاندمی کووید ۱۹ تمام تمهیدات لازم به صورت کارشناسی و مستمر بررسی و پیگیری می‌شود.

 پورنقی گفت: مقاوم‌سازی افراد با واکسیناسیون، جلوگیری از انتشار ویروس از طریق تمهیدات اندیشیده شده در ستاد کرونا و اجرای دستورالعمل ها و نیز تلاش برای در دسترس قرار دادن خدمات درمانی برای تمام مبتلایان ازجمله راهبردهای ما برای مقابله با امیکرون است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر تکمیل واکسیناسیون از ابتلای شدید پیشگیری می‌کند و نقش مهمی در کاهش مرگ‌ومیر دارد، عنوان کرد: توصیه اکید ما در این شرایط، مراجعه مردم به مراکز و پایگاه های واکسیناسیون و نیز رعایت جدی پروتکل ها و موازین بهداشتی، استفاده از ماسک و دوری از تجمعات است.

انتهای‌پیام/ز

منبع: فارس

کلیدواژه: کرونا در خراسان شمالی واکسیناسیون کرونا در خراسان شمالی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۳۲۸۷۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهره مندی بیش از ۴۰۰ هزار نفر در شهر‌های زیر ۲۰ هزار نفر خراسان جنوبی از بیمه سلامت

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای خراسان جنوبی، مدیرکل بیمه سلامت استان در برنامه پرسمان گفت: تا کنون ۴۰۰ هزار نفر از روستائیان، عشایر و ساکنان شهر‌های زیر ۲۰ هزار نفر جمعیت استان، به صورت رایگان بیمه سلامت شده اند.


اربابی افزود: در شهر‌های بالای ۲۰ هزار نفر و سایر اقشار، بیمه شدن بر اساس استعلام و دهک بندی انجام می‌شود که دهک ۱تا۵ رایگان است و بیمه نامه شان به صورت الکترونیک تمدید می‌شود.


وی با اشاره به استقبال کم دهک‌های ۶ تا ۱۰ از بیمه سلامت گفت: تخفیف‌های خوبی برای این دهک‌ها در نظر گرفته شده که می‌توانند استفاده کنند، به طور مثال افراد دهک۶، برای یکسال، تنها بیست درصد حق بیمه‌ی خود یعنی ۳۸۷ تومان را پرداخت می‌کنند.


این رقم برای هر فرد در دهک ۷، ۳۰ درصد حق بیمه اش معادل ۵۸۰ هزار تومان برای یکسال، هر فرد دهک ۸، ۷۷۵ هزار تومان، دهک ۹، ۹۶۹ هزار تومان و برای هر فرد دهک ۱۰ یک میلیون و ۹۳۸ هزار تومان در سال است.

مدیر کل بیمه سلامت استان گفت: هم استانی‌ها می‌توانند با شماره گیری ۱۶۶۶#* از وضعیت بیمه خود استعلام بگیرند که در صورت نداشتن بیمه، می‌توانند به دفاتر پیشخوان دولت مراجعه و خود را بیمه کنند حتی افرادی که از دهک خود اطلاع ندارند و یا دهک شان مشخص نیست نیز می‌توانند بصورت رایگان یکماه زیرپوشش بیمه سلامت قرار گیرند تا وضعیت شان مشخص شود.

اربابی با بیان اینکه افراد برای بهره مندی از مزایای بیمه سلامت باید در اداره کل بیمه سلامت نشان دار شوند افزود: بیمه سلامت خراسان جنوبی با بیش از ۹۵ درصد مؤسسات درمانی استان قرارداد دارد.


وی با اشاره به حمایت بیمه سلامت از اتباع بیگانه نیز گفت: بر اساس تفاهم نامه بین بیمه سلامت و سازمان مهاجرت اتباع، این افراد نیز برای داشتن مجوز اقامت یا تمدید آن، باید حتما پوشش بیمه داشته باشند و بیمه برای اقامت آنان جنبه اجباری دارد که در این خصوص می‌توانند زیر پوشش بیمه سلامت قرار گیرند.

دیگر خبرها

  • بهره مندی بیش از ۴۰۰ هزار نفر در شهر‌های زیر ۲۰ هزار نفر خراسان جنوبی از بیمه سلامت
  • رشد ۱۹ درصدی میزان بارش‌ها در خراسان شمالی طی امسال
  • آغاز درمان رایگان کودکان زیر ۷ سال در خراسان شمالی
  • کمتر از ۳۰ درصد مخازن سد‌های خراسان‌شمالی آب دارد/ضرورت صرفه جویی درتابستان
  • مشارکت عشایر برای افزایش تولید/ پیش بینی تولید ۷ هزار تن گوشت قرمز در خراسان شمالی
  • افزایش ظرفیت صادراتی خراسان شمالی دستاورد نمایشگاه اکسپو است
  • رشد ۴۲ درصدی بارش‌ها در خراسان شمالی نسبت به سال گذشته
  • ورود واکسن خوراکی روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور
  • یک واکسن دیگر در لیست واکسیناسیون کودکان ایرانی
  • واکسن روتاویروس به جدول واکسیناسیون کشوری اضافه می‌شود