Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-07@15:57:27 GMT

کشاورزان برنج خود را از کارخانجات خارج کنند

تاریخ انتشار: ۱۹ بهمن ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۳۲۸۷۷۲

کشاورزان برنج خود را از کارخانجات خارج کنند

به گزارش خبرنگار مهر، قاسم جوادزاده شامگاه یکشنبه در گفتگو با بخش خبر شبکه باران با اشاره به مصوبه کارگروه ستاد تنظیم بازار برای اعلام به کشاورزان به منظور خروج برنج خود از کارخانجات، اظهار کرد: این تصمیم اول از هر چیزی به نفع خود کشاورزان است.

وی افزود: تجربه ثابت کرده که بنا به سیاست گذاری‌های انجام شده قیمت برنج در ماه‌های آینده روند کاهشی دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون توسعه بازرگانی و صنایع کشاورزی جهاد کشاورزی گیلان اضافه کرد: قرارگاه امنیت غذایی وزارت جهاد کشاورزی مصوب کرده است که ۱۰ هزار تن برنج ارزان قیمت وارد استان شود و هم اکنون نیز در حال بارگیری ۴ هزار تن برنج در استان هستیم.

وی با بیان اینکه اگر کشاورزان میزان برنج خود را در سامانه انبارها ثبت کنند، هیچ مشکلی برای آنها ایجاد نمی‌شود، بیان کرد: سامانه جامع انبارها چند سال است که فعال بوده و انبارهای برنج میزان موجودی خود را در آن ثبت می‌کنند و این اقدام باعث می‌شود که سیاست گذاران بخش کشاورزی راحت تر بتوانند برنامه ریزی کنند.

جوادزاده تصریح کرد: توصیه ما به کشاورزان این است که برنج خود را از کارخانجات خارج کنند تا در آینده با کاهش قیمت محصول خود مواجه نشوند.

وی با اشاره به اینکه بخش عمده‌ای از کارخانجات شالیکوبی ساز و کار ثبت محصولات خود در سامانه انبارها را دارند، افزود: از طریق اتحادیه شالیکوبی پیگیر وضعیت کارخانجات قدیمی که ساز و کار ثبت در سامانه را ندارند می‌شویم.

کد خبر 5419630

منبع: مهر

کلیدواژه: جهاد کشاورزی گیلان قیمت برنج دهه فجر ویروس کرونا بوشهر کرمانشاه انقلاب اسلامی ایران خطبه های نماز جمعه آمار کرونا گرگان شیوع کرونا جشنواره فیلم فجر افتتاح طرح عمرانی عکس استانها بارش برف سیستان و بلوچستان برنج خود

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۳۲۸۷۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تضمینی برای تامین حقابه کشاورزان گرمسار از حبله‌رود وجود ندارد

جورابلو ، با بیان اینکه ۳۰ هزار هکتار اراضی کشاورزی در شهرستان گرمسار وجود دارد، گفت: جمعیت کثیری از مردم این شهرستان در بخش کشاورزی مشغول به کار هستند که بحران خشکسالی و کمبود آب مهم‌ترین چالشی است که کشاورزان با آن دست‌وپنجه نرم می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه تضمینی برای تأمین حقابه کشاورزان گرمساری از منبع دائمی حبله‌رود وجود ندارد، افزود: در شرایط کنونی بسیاری از کشاورزان این منطقه به دلیل کم‌آبی دچار خسارت شدند و مسئولان مرتبط باید در خصوص تأمین حقابه کشاورزان به جد ورود کنند.

رییس جهاد کشاورزی گرمسار با تأکید بر اینکه کشت محصولات کم‌آب‌بر در شرایط فعلی در دستور کار است، گفت: در سال زراعی گذشته به کشاورزان توصیه شد برای کشت بهاره، ذرت را به‌عنوان محصول کم‌آب‌بر جایگزین پنبه کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان سمنان سمنان

دیگر خبرها

  • نشا کاری ۱۰۶ هزار هکتار از شالیرازهای مازندران
  • توزیع بیش از ۳۳ هزار تن سبوس یارانه‌ای در کردستان
  • 530 تن کود کشاورزی در میاندورود توزیع شد
  • تضمینی برای تامین حقابه کشاورزان گرمسار از حبله‌رود وجود ندارد
  • آغاز نشاء ارگانیک برنج در مازندران
  • آب سد سفیدرود رها سازی شد
  • شالیکاران امسال با قیمت مناسب برنج را به فروش خواهند رساند
  • آب سد سفیدرود رهاسازی شد
  • تعیین تکلیف هزار حلقه چاه در بزرگ‌ترین دشت برنج کشور
  • کشاورزان گلستانی آب ماندگی را از سطح مزارع خود خارج کنند