Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین، یکی از خوراکی‌هایی که در دنیا طرفدار خاص خود را دارد پنیر است. به‌طوری‌که انواع و اقسام آن به شکل‌های مختلف در کارخانه‌ها تولید و بسته‌بندی می‌شود. این اتفاق هنوز در کشور ما نیفتاده که انواع پنیرهای محلی شناسایی و بسته‌بندی شوند تا در کل کشور توزیع شوند.

با وجود این رویه، پنیر برخی نقاط به خوبی توانسته شهرت خود را پیدا کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مانند منطقه گردشگری سیاهمزگی. سیاهمزگی به‌معنی مسجد سیاه است. روستایی سرسبز که دامداری در آن رونق دارد و پنیر آن شهره است. اگر می‌خواهید به شمال کشور و گیلان سفر کنید سیاهمزگی را از دست ندهید.

سیاهمزگی، منطقه‌ای از توابع بخش احمدسرگوراب شهرستان شفت در استان گیلان است. در زمان‌های گذشته که انواع پنیرهای پاستوریزه وجود نداشت، پنیر مورد نیاز شهرستان شفت و بخشی از پنیر فومن و رشت و حتی طارم زنجان به‌وسیله دامداران روستای سیاهمزگی تولید می‌شد.

با سفر به این منطقه هم می‌توانید از دیدنی‌ها و جاهای بکرش بهره ببرید و هم این پنیر را که مهم‌ترین سوغات شفت محسوب می‌شود، به‌صورت سنتی و بدون بسته‌بندی خاص خریداری کنید. طعم و مزه این پنیر با بهترین پنیرهای دنیا رقابت می‌کند. این پنیر بین گردشگران طرفداران زیادی نیز دارد.

بهترین مسیر برای رفتن به شفت این است که از فومن عبور کنید تا به شفت برسید. این جاده آسفالت است.

آبشار دودوزن

در سفر به سیاهمزگی آبشار دودوزن را از دست ندهید. نگران مسیر دسترسی به آن هم نباشید زیرا با ساخت پله در مسیر آبشار دسترسی آن را برای شما راحت کرده‌اند. برای رسیدن به آبشار از احمد سرگوراب عبور کنید تا به روستای نصیرمحله برسید. از نصیرمحله باید وارد جاده آسفالت فرعی روستای سیاهمزگی شوید. کمی که مسیر را ادامه بدهید به مسیر دسترسی به آبشار دودوزن  می‌رسید.

پیشنهاد ما برای سفر به سیاهمزگی و آبشار زیبایش فصول بهار و پاییز است. مسیر آبشار آنقدر مناسب است که حتی در زمستان هم با یک پیاده روی سبک به آن می‌رسید. اما اگر هوای گرم و شرجی شمال در تابستان اذیتتان می‌کند بهار بهترین گزینه است.

کد خبر 655586 برچسب‌ها سفر استان گیلان سفر - گردشگری لبنیات - پنیر سفر - جاده

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: سفر استان گیلان سفر گردشگری لبنیات پنیر سفر جاده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۳۲۸۹۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ستاره ایرانی یک قدم تا پایان خوش در بهترین لیگ دنیا

به گزارش "ورزش سه" ورونای ایتالیا که در این فصل امین اسماعیل نژاد را در اختیار داشته در آخرین بازی فصل خود برای کسب رتبه پنجم سوپرلیگای ایتالیا باید به مصاف لوبه برود.

تیمی که بتواند پیروز از میدان خارج شود می تواند سهمیه کاپ اروپا را از آن خود کند تا حداقل در یک تورنمنت اروپایی حضور داشته باشند. هر دو تیم برای سهمیه لیک قهرمانان اروپا بسته شده بودند که در گرفتن سهمیه ناکام شدند.

امین اسماعیل نژاد قطر پاسور ایرانی باشگاه ورونا که در این فصل در این تیم فراز و نشیب های زیادی را تجربه کرد در چند بازی گذشته تیمش عالی کار کرده و حالا میخواهد در آخرین بازی فصل خود با این تیم با خاطره ای خوش به اردوی تیم ملی والیبال ایران بیاید.

امین اسماعیل نژاد احتمالا از فصل آینده در لیگ لهستان و در یکی از تیم های معتبر این لیگ به میدان خواهد رفت. او حالا با تجربه ای که از مسابقات سوپر لیگای ایتالیا به دست آورده می تواند ستاره تیم ملی والیبال ایران را در لیگ ملتهای والیبال باشد.

دیگر خبرها

  • شمسایی: کار سخت آدم‌های بزرگ، مدیریت و پشتیبانی می‌طلبد
  • میزگرد تخصصی مهر گیلان برگزیده جشنواره در مسیر انتخاب شد
  • سفرنامه| مسیر بی بازگشت به ریگ جن!/ مثلث برمودای ایران کجاست؟
  • لواندوفسکی: توپ طلای 2021 حق مسی بود؛ بلینگام و ام باپه بهترین بازیکنان دنیا هستند
  • ثبت تصویر گوزن قرمز ایرانی در ارتفاعات جنگلی رودبار + فیلم
  • رخ نمایی مرال قرمز ایرانی در ارتفاعات جنگلی رودبار
  • برگزاری همایش "پیاده روی خانوادگی " در بوستان جنگلی سرخه حصار
  • ستاره ایرانی یک قدم تا پایان خوش در بهترین لیگ دنیا
  • نجات گردشگران مفقود شده در مسیر کوهنوردی پردیس
  • بهترین سواحل سریلانکا که باید ببینید