Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرآنلاین»
2024-04-27@07:51:44 GMT

بیشتر بخوابید تا وزن‌تان کم شود

تاریخ انتشار: ۱۹ بهمن ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۳۲۸۹۸۸

بیشتر بخوابید تا وزن‌تان کم شود

 این گزارش به شواهد فزاینده‌ای که خواب کافی را یک عنصر حیاتی برای سلامتی و رفاه کلی انسان می‌داند، افزوده است.

شرکت‌کنندگان این تحقیق با افزایش حدود یک ساعت خواب شبانه کالری دریافتی خود را به‌ طور متوسط ‌۲۷۰ کیلو کالری در روز کاهش دادند.

نتایج تحقیقات قبلی نشان داد محدودیت خواب باعث می‌شود افراد بیشتر غذا بخورند که این موضوع شانس افزایش وزن را در طول زمان افزایش می‌دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گفته محققان این یافته‌های جدید نشان می‌دهد عادات خواب سالم ممکن است به مرور زمان منجر به کاهش وزن شود.

دکتر استرا تاسالی، محقق این مطالعه و مدیر مرکز خواب UChicago در دانشگاه پزشکی شیکاگو ایالات متحده گفت: یافته‌های ما نشان می‌دهد خواب کافی می‌تواند در نبرد ما با اپیدمی چاقی در جامعه تغییر ایجاد کند. 

خواب بهتر با دریافت کالری کمتر مرتبط است

در این پژوهش محققان ۸۰ بزرگسال ۲۱ تا ۴۰ ساله مبتلا به چاقی که معمولا خواب شبانه‌ای کمتر از ۶.۵ ساعت داشتند را انتخاب کردند. شرکت‌کنندگان یک جلسه مشاوره بهداشتی خواب خصوصی دریافت کردند. آنان در تخت های خود می‌خوابیدند و خوابشان با دستگاه‌های پوشیدنی پیگیری می‌شد. همچنین شرکت‌کنندگان روال عادی زندگی خود را حفظ کردند و رژیم غذایی یا عادات ورزشی آنان تغییر نکرد.

محققان به شرکت‌کنندگان توصیه کردند خواب خود را ۱.۲ ساعت افزایش دهند تا هر شب ۸.۵ ساعت را در رخت خواب سپری کنند.

کالری دریافتی و ذخیره انرژی روزانه آنان از طریق آزمایش ادرار اندازه‌گیری شد.

در مقایسه با شرکت‌کنندگان گروه کنترل کسانی که خواب آنان افزایش یافت، کالری دریافتی خود را به‌ طور متوسط ‌۲۷۰ کیلو کالری در روز کاهش دادند. به گفته محققان، این مقدار می‌تواند به کاهش ۲۶ پوندی وزن طی سه سال منجر شود.

این مطالعه با تحقیقات قبلی مرتبط با محرومیت از خواب و اختلال در تنظیم اشتها و افزایش وزن مطابقت دارد. نتایج تحقیقات قبلی نشان داد از دست دادن خواب منجر به رشد مصرف غذا در محیط آزمایشگاهی و افزایش وزن می‌شود.

تسالی گفت: در مطالعه خود برای اولین بار نشان دادیم که مصرف کالری به‌ طور عینی با طولانی شدن خواب در افرادی که معمولا کمتر از ۶. ۵ ساعت می‌خوابند، کاهش می‌یابد.

خواب چه تاثیری بر وزن دارد؟

وی اظهار کرد: مکانیسم‌های بالقوه‌ای وجود دارد که می‌تواند توضیح دهد چرا خواب بیشتر منجر به دریافت کالری کمتر می‌شود. مشخص شده خواب بر هورمون‌های تنظیم‌کننده اشتها تاثیر می‌گذارد.

رایان فیورنزی، مربی خواب، گفت: نتایج تحقیقات نشان داده کمبود خواب می‌تواند سطح هورمون استرس کورتیزول و سطح هورمون لپتین که اشتها را کنترل می‌کند، در بدن کاهش دهد.

فیورنتزی افزود: زمانی که بدن سیگنال‌هایی را که در چرخه خواب و بیداری معمولی دریافت می‌کند، دریافت نکند، می‌تواند به روش‌های دیگر آن را جبران نماید و به دنبال غذاهای پرکالری باشد.

علاوه بر این خواب می‌تواند بر عوامل ریتم شبانه‌روزی و بر زمان خوردن افراد نیز تاثیر بگذارد. محدود کردن خواب می‌تواند عواقبی جدی برای سلامتی به همراه داشته باشد و به ایجاد شرایط مختلف مضر برای سلامتی از جمله چاقی کمک کند.

وی گفت: مطالعات متعددی انجام شده که ارتباط مستقیمی بین مدت‌زمان کوتاه خواب و چاقی را پیدا کردند. یکی از آن‌ها نشان می‌دهد افرادی که کمتر از ۶ ساعت در شب می‌خوابند، نسبت به کسانی که بیش از هفت ساعت در شب می‌خوابند، بیشتر در معرض چاقی قرار دارند.

در واقع خواب خوب برای سلامتی و تندرستی از جمله کاهش وزن حیاتی است. کمبود خواب یک عامل خطر مهم برای افزایش وزن و اختلالات متابولیک است.

۴۷۲۳۳

کد خبر 1600865

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: وزن تغذیه خواب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۳۲۸۹۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهترین زمان نوشیدن شیر برای کاهش وزن

به گزارش خبرآنلاین؛همه افراد به دلیل عدم تحمل لاکتوز نمی توانند شیر بنوشند. با این حال، جایگزین های شیر مانند شیر بادام، شیر سویا و غیره در دسترس هستند.

سلامت نیوز در خبری نوشت:کسانی که می توانند شیر گاو بنوشند می توانند از مزایای تغذیه ای فراوان آن بهره مند شوند. شیر برای سلامتی ما عالی است، اما بهترین زمان نوشیدن شیر را می دانید؟

شیر به دلیل خواص تغذیه ای و گوارشی، بخش مهمی از رژیم غذایی ما است و دانستن چگونگی و زمان نوشیدن شیر برای به حداکثر رساندن فواید آن بسیار مهم است.

به عنوان مثال، شما نباید میلک شیک مصرف کنید. این به این دلیل است که مخلوط کردن میوه های ترش، موز، خربزه یا انبه در شیر یا ماست عاقلانه نیست؛ به ویژه توصیه می شود از نوشیدن میلک شیک موز یا اسموتی میوه خودداری کنید. چرا که ممکن است فلور روده ما را تغییر دهد و منجر به سموم و احتقان سینوسی، بثورات، کهیر، سرماخوردگی، سرفه و آلرژی شود.

کسانی که می خواهند بدن خود را بسازند و توده عضلانی به دست آورند باید صبح ها شیر بنوشند. با این حال، کسانی که می خواهند وزن کم کنند یا خواب راحتی داشته باشند، باید شب ها شیر بنوشند.

با این حال، آنها اکثرا معتقدند بهترین زمان برای نوشیدن شیر، زمان خواب است. نوشیدن شیر در صبح توصیه نمی شود زیرا معده بسیار سنگین می شود و هضم آن دشوار است. این باعث می شود که فرد در طول روز احساس بی حالی کند. برای کسانی که روز خود را با ورزش شروع می کنند، نوشیدن شیر در صبح اغلب باعث اسیدیته می شود.همچنین هرگز نوشیدن شیر در صبح برای افراد بالای ۵ سال توصیه نمی شود.

اگر می خواهید وزن کم کنید، بهترین زمان برای نوشیدن شیر قبل از خواب است نوشیدن شیر قبل خواب به شما کمک می کند تا در هنگام خواب کالری بسوزانید. این به این دلیل است که شیر به ما کمک می کند بهتر بخوابیم و کالری سوزی را برای بدن آسان تر می کند.

فقط نوشیدن یک فنجان شیر در شب می تواند به سیری شما کمک کند و شما را از پرخوری دور نگه دارد. علاوه بر این، به آرامش ذهن شما و ایجاد خواب بهتر کمک می کند. اگر هدف شما کاهش وزن است، بهتر است شب ها نیم ساعت قبل از خواب شیر کم چرب بنوشید.

۲۳۳۲۱۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1899896

دیگر خبرها

  • کلید اصلی کاهش وزن مشخص شد!
  • بهترین زمان نوشیدن شیر برای کاهش وزن
  • چرا با تاریکی هوا احساس خواب آلودگی بیشتر می‌شود؟
  • میوه َشادی بخش را بشناسیم
  • خواب آلودگی راننده پژو جان پاکبان گرگانی را گرفت
  • شیوه‌ای مناسب برای کاهش وزن
  • ریتم شبانه‌روزی یا ساعت بدن چیست؟
  • با کاهش ساعات اداری حقوق افراد کاهش خواهد یافت؟
  • با کاهش ساعات اداری حقوق افراد کاهش نخواهد داشت/ ساعات و روزهای کاری ما نسبت به برخی از کشورها بیشتر است
  • بی‌خوابی نشانه چه بیماری‌هایی است؟