Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ناطقان»
2024-04-28@12:50:36 GMT

پیش نویس سند نهایی احیای برجام آماده شد

تاریخ انتشار: ۱۹ بهمن ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۳۲۹۰۳۷

پیش نویس سند نهایی احیای برجام آماده شد

میخائیل اولیانوف نماینده روسیه در سازمان‌های بین‌المللی در گفت‌وگویی با اعلام این که سند نهایی برای احیای برجام پیش نویس شده است، جزئیاتی را درباره این سند و وضع فعلی مذاکرت وین مطرح و بیان کرد: ما به دنبال به سرانجام رساندن مذاکرات در اسرع وقت هستیم، ترجیحا در ماه جاری[فوریه]».مسکو مطلقا با تعیین «ضرب‌الاجل‌های ساختگی» برای به سرانجام رساندن مذاکرات مخالف است اما بر این باور است که روند مذاکرات نباید به تاخیر بیفتد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ناطقان:  میخائیل اولیانوف نماینده روسیه در سازمان‌های بین‌المللی در وین در گفت‌وگویی با روزنامه کامرسنت، گفت که مسکو به دنبال به سرانجام رساندن مذاکرات وین درباره احیای توافق هسته‌ای تا آخر فوریه است.

اولیانوف گفت: به هر حال، ما به دنبال به سرانجام  رساندن مذاکرات در اسرع وقت هستیم، ترجیحا در ماه جاری[فوریه]».

به دنبال به سرانجام  رساندن مذاکرات در اسرع وقت هستیم، ترجیحا در ماه جاری[فوریه]

نماینده روسیه در سازمان‌های بین‌المللی اشاره کرد که مسکو مطلقا با تعیین «ضرب‌الاجل‌های ساختگی» برای به سرانجام رساندن مذاکرات مخالف است اما بر این باور است که روند مذاکرات نباید به تاخیر بیفتد.
او در این راستا بیان کرد: ما به شدت مخالف تعیین ضرب‌الاجل‌های ساختگی هستیم. در عین حال، با این موافقیم که مذاکرات نباید طولانی شود و اگر بخواهیم، می‌تواند تا آخر این ماه به اتمام برسد. این اتفاق با وجود اراده سیاسی وآمادگی طرفین برای نشان دادن انعطاف معقول به واقعیت می‌پیوندد.

ما به شدت مخالف تعیین ضرب‌الاجل‌های ساختگی هستیم. در عین حال، با این موافقیم که مذاکرات نباید طولانی شود و اگر بخواهیم، می‌تواند تا آخر این ماه به اتمام برسد.

طبق گفته این دیپلمات روس، سندی نهایی برای احیای توافق هسته‌ای پیش‌نویس شده است.
او در پاسخ به این که مذاکرات در حال حاضر در چه مرحله‌ای است، گفت: فکر می‌کنم می‌توان گفت مرحله فعلی، مرحله آخر است. کارهای زیادی انجام شده است.
اولیانوف ادامه داد: سندی نهایی پیش‌نویس شده است. این سند بندهای متعددی دارد که باید بیشتر روی آن کار شود اما سند روی میز است. طولانی است و بیش از بیست صفحه دارد. این مبنای به پایان بردن مذاکرات در مدتی کوتاه است.

سندی نهایی پیش‌نویس شده است. این سند بندهای متعددی دارد که باید بیشتر روی آن کار شود اما سند روی میز است.

طبق گفته نماینده روسیه در وین، این سند، سندی سیاسی خواهد بود که اقداماتی ملموس برای بازگشت به توافق اصلی را تشریح می‌کند.
به گفته او، «این سند دربرگیرنده مسائل لغو تحریم‌های آمریکا و اقداماتی است که ایران باید در حوزه هسته‌ای انجام دهد ودر نهایت، شامل توالی اجرای این موارد توافق شده است.»

این سند دربرگیرنده مسائل لغو تحریم‌های آمریکا و اقداماتی است که ایران باید در حوزه هسته‌ای انجام دهد ودر نهایت، شامل توالی اجرای این موارد توافق شده است

اولیانوف در این زمینه ادامه داد: وقتی توافق نهایی انجام شود، دوره‌ای برای آماده‌سازی اجرای آن آغاز خواهد شد.پس از آن، روزی خواهد رسید که ما، سرانجام، شاهد برقرار بودن برجام در چارچوبی خواهیم بود که قبلا در سال ۲۰۱۵ بر سر آن توافق شده بود. اما این برنامه‌ی سختی است که باید بیشتر روی آن کار کنیم.
این دیپلمات روس‌در پاسخ به ابن که آیا سند نهایی مستلزم اقدامی از سوی شورای امنیت سازمان ملل  خواهد بود یا نه که قطعنامه‌ای برای توافق هسته‌ای صادر کرده بود، گفت که موضوع قطعنامه‌ای دیگر از سوی سازمان ملل مطرح نشده است و احتمالا نیازی به آن نخواهد بود.
منبع: ایسنا برچسب ها: روسیه ، ایران ، امریکا ، وین ، ناطقان ، مذاکرات

منبع: ناطقان

کلیدواژه: روسیه ایران امریکا وین ناطقان مذاکرات ضرب الاجل های ساختگی دنبال به سرانجام نماینده روسیه پیش نویس شده مذاکرات نباید هسته ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت nateghan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ناطقان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۳۲۹۰۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مسکو: انگلیس مذاکرات صلح اوکراین را خراب کرد

سخنگوی کرملین گفت مراحل اولیه امضای توافق میان مسکو و کی‌یف طی شده بود اما لندن مانع آن شد.

به گزارش ایسنا، «دیمیتری پسکوف» سخنگوی کرملین گفت با وجود فشارهای غرب، چین می‌تواند از منافع ملی خود حفاظت کند و روسیه به تقویت همکاری خود با این کشور ادامه خواهد داد.

در روز جمعه «آنتونی بلینکن» وزیر خارجه آمریکا گفت چین نمی‌تواند به دنبال تقویت همکاری خود با اروپا باشد و درعین‌حال از بزرگ‌ترین تهدیدی که امنیت اروپا را نشان رفته (روسیه) ‌حمایت کند.

پسکوف در واکنش به تلاش‌های آمریکا برای قطع ارتباط پکن و مسکو گفت: «چین یک کشور کاملا مستقل است، کشوری قدرتمند که توان دفاع و حفاظت از منافع خود را دارد. چین شریک نزدیک ماست و همکاری‌های خود را افزایش خواهیم داد.»

او همچنین گفت مخالفت کی‌یف با ادامه‌دادن مذاکرات صلح در استانبول به‌دلیل فشارهای مستقیم انگلیس صورت گرفته است.

پسکوف در پاسخ به پرسشی درباره اینکه آیا مسکو پس از نشست صلح استانبول در ۲۰۲۲ خواسته‌های جدیدی از اوکراین داشت، گفت: «به‌خوبی می‌دانیم که مراحل اولیه امضای توافق طی شده بود. همچنین همه به‌خوبی می‌دانند چه چیزی باعث شد اوکراینی‌ها به مذاکره ادامه نداده و امضای توافق را نهایی نکنند. به گفته نمایندگان اوکراین که در مذاکرات حضور داشتند، این اتفاق در نتیجه فشار مستقیم لندن افتاد.»

سخنگوی کرملین همچنین با بیان اینکه روسیه از حفظ ارتباطات میان ایروان و باکو استقبال می‌کند، گفت این گفت‌وگوها برای حل‌وفصل کامل مناقشات میان طرفین ضروری هستند.

او در پاسخ به اعتراضاتی که برخی شهروندان ارمنستان در مخالفت با امتیاز ارضی اخیر این کشور به جمهوری آذربایجان برگزار کرده‌اند، گفت: «نمی‌خواهیم دراین‌باره اظهارنظر کنیم. می‌دانید که ما طرفدار تداوم تماس‌های باکو و ایروان هستیم. ما معتقدیم این گفت‌وگوها برای تنش‌زدایی و حل‌وفصل نهایی مناقشات و حصول توافق بر سر معاهده صلح، ضروری هستند.»

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • کرملین: انگلیس مانع توافق آتش‌بس اوکراین شد
  • مسکو: انگلیس مذاکرات صلح اوکراین را خراب کرد
  • هیچ بستری برای مذاکره بین اوکراین و روسیه وجود ندارد
  • خیابان کشاورز بجنورد بازگشایی شد + فیلم
  • هیئتی از مصر وارد اسرائیل شد
  • افشای جزئیات تماس اخیر ترامپ و بن سلمان
  • عربستان میزبان مذاکرات چندجانبه درباره آینده غزه
  • طرح آمریکا و ۱۷ کشور دیگر برای آتش‌بس در غزه
  • طرح پیشنهادی آمریکا و ۱۷ کشور دیگر به حماس درباره غزه
  • فضاسازی تبلیغی پارلمان اروپا علیه عملیات «وعده صادق»