Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-28@11:33:08 GMT

راهنمای آموزش پایتون به زبان ساده

تاریخ انتشار: ۱۹ بهمن ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۳۲۹۱۰۹

راهنمای آموزش پایتون به زبان ساده

به گزارش بازرگانی خبرگزاری مهر، کمتر کسی پیدا می‌شود که در دنیای برنامه‌نویسی امروز با زبان برنامه‌نویسی پایتون آشنا نباشد و یا حداقل نام آن را نشنیده باشد. پایتون را می‌توان یکی از آسان‌ترین و در عین حال قدرتمندترین زبان‌های برنامه‌نویسی دنیا دانست. جدای از آنکه پایتون چه استفاده‌هایی دارد، افرادی که قصد یادگیری برنامه‌نویسی دارند بهتر است که در ابتدای کارشان با پایتون آشنا شوند، این کار بدلیل سرعت بالای پایتون در امر یادگیری است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پایتون به ما کمک می‌کند تا بتوانیم در مدت زمان بسیار کوتاهی از ویژگی‌های مختلف آن استفاده کنیم. در این مطلب مسیر یادگیری و آموزش پایتون را با شما مرور خواهیم کرد.

پایتون چیست؟

در زمان نگارش این مطلب پایتون یکی از محبوب‌ترین زبان‌های برنامه‌نویسی دنیا به حساب می‌آیند و در دسته آموزش برنامه نویسی جزء جذاب‌ترین دوره برای کاربران است. این زبان از محبوبیت خاصی در میان برنامه‌نویسان مبتدی و حرفه‌ای برخوردار است و شرکت‌های بزرگ بسیار زیادی مانند گوگل از آن برای توسعه پروژه‌های خود همچون موتور جستجو گوگل و یوتیوب و… استفاده می‌کنند. البته شما با یک سرچ ساده می‌توانید به لیست شرکت‌هایی که از پایتون برای توسعه اپلیکیشن‌های خود استفاده می‌کنند دست پیدا کنید. این نکته نیز قابل توجه است که استخدام برنامه نویس پایتون این روزها بازار داغ و جذابی دارد.

پایتون یک زبان برنامه‌نویسی چند منظوره و شی‌گرا به حساب می‌آید شما می‌توانید از آن برای توسعه اپلیکیشن‌های وب، دسکتاپ و حتی موبایل‌ها استفاده کنید. البته محبوبیت بیشتر پاییتون در سادگی استفاده از آن در موضوعاتی مانند علم داده‌، ماشین لرنینگ و شبکه است.

قابلیت‌های زبان برنامه نویسی پایتون

یکی از قابلیت‌های زبان برنامه نویسی پایتون پویا بودن آن است. مدیریتی که این زبان از حافظه انجام می‌دهد در کمتر زبان برنامه نویسی دیده شده است. زیرا به طور خودکار می‌تواند شی گرا باشد و به راحتی حافظه را آزاد کند.

از دیگر ویژگی‌ها و قابلیت‌های این زبان هوشمند و فوق العاده، نزدیکی آن از لحاظ نوشتاری به زبان انسان است و موجب محبوبیت آن نسبت به زبان‌هایی همچون پرل، روبی و تی سی ال شده است. این زبان قوی برای هر فردی که سر رشته‌ای از برنامه نویسی ندارد، بسیار مناسب است. زیرا کاملاً ساده، مفهوم و قابل درک است. علاوه بر موارد ذکر شده در مورد ویژگی‌های زبان برنامه نویسی پایتون می‌توان موارد زیر را نیز بر خصوصیات برتر آن اضافه کرد:

استفاده در طراحی وب سایت

تحلیل و تجزیه داده‌ها

فراگیری ماشین‌های مختلف برنامه نویسی

یادگیری هوش مصنوعی

یادگیری بلاک چین

یادگیری وب اسکرپینگ

برترین زبان دنیا به دلیل نزدیکی به زبان انسان

سبک و قابل اجرا

امکان اضافه نمودن انواع ماژول‌ها

قابل استفاده از زبان پایتون در تمام سیستم عامل‌ها

دسترسی آسان و رایگان برای عموم و...

مزایای پایتون

ماژول‌های شخص ثالث

پایتون دارای جامعه بسیار بزرگی از برنامه‌نویسان است که ماژول‌های بسیاری را توسعه می‌دهند و شما می‌توانید بدون تکرار کد از این ماژول‌ها برای توسعه کد خود استفاده کنید.

کتابخانه‌های استاندارد و بزرگ

پایتون دارای کتابخانه‌های استاندارد زیادی برای کارهای مختلف مانند کار با پروتکل‌های اینترنت، سرویس‌های وب و رابط‌های سیستم عامل و… است.

یادگیری سریع و آسان

به دلیل اینکه پایتون یک زبان سطح بالا است و منابع مختلفی برای یادگیری آن در دسترس است، شما می‌توانید به سادگی کار با آن را فرا بگیرید. ما در طی دوره آموزش پایتون سعی می‌کنیم خیلی ساده این زبان را به شما آموزش دهیم.

منبع باز بودن

پایتون به عنوان یک زبان اوپن سورس یا همان منبع باز شناخته می‌شود. معنی این حرف این است که شما و هزاران برنامه‌نویس دیگر می‌توانید در توسعه این زبان نقش داشته باشید.

معایب پایتون

سرعت

پایتون نسبت به زبان‌های c و c++ بخاطر زبان سطح بالا بودن آن و عدم دسترسی نزدیک‌تر به سخت افزار از سرعت پایین‌تری نسبت به این دو برخوردار است.

توسعه موبایل

پایتون زبان خوبی برای توسعه اپلیکیشن‌های موبایلی به حساب نمی‌آید. این یک زبان ضعیف برای محاسبات موبایل است. به همین دلیل است که برنامه‌های اندکی در تلفن همراه در آن ساخته شده است.

مصرف حافظه

پایتون برای کارهای فشرده حافظه گزینه مناسبی نیست. به دلیل انعطاف پذیری انواع داده‌ها، مصرف میزان حافظه پایتون نیز زیاد است.

خطاهای زمان اجرا

از آنجا که پایتون یک زبان پویا و مفسری به حساب می‌آید، اگر برنامه شما دارای خطا باشد این خطاها احتمالاً تنها در زمان اجرا خود را نشان خواهند داد.

راهنمای جامع یادگیری زبان برنامه نویسی پایتون

زبان قدرتمند پایتون می‌تواند امکان پیاده سازی بسیاری از نرم افزارهای کاربردی که در ادامه ذکر خواهیم کرد، فراهم نماید. به دلیل انبوه کتابخانه هایی که در این زبان رایان وجود دارد، کاربران و در واقع متقاضیان آموزش برنامه نویسی می‌توانند بسیاری از حجم‌های بالای داده‌ها و اطلاعات را پردازش کنند. آموزشگاه‌های معتبر بسیاری به عنوان راهنمای جامع زبان برنامه نویسی نوه پایتون در اجرای نرم افزارهای کاربردی فعالیت دارند که نحوه بهینه سازی و آموختن انواع داده‌ها را به کارآموزان آموزش می‌دهند.

در این راهنمایی کامل زبان پایتون می‌توان به پردازش تصویر نیز اشاره کرد که حتماً جز آموزه‌های مهم مراکز آموزش پایتون می‌باشد. به این ترتیب که پایتون قادر خواهد بود با دیدن چهره شما حالت و احساساتتان را بیان کند. این دقیقاً همان قابلیت حضور آینده آن است. پایتون کمک می‌کند که در اجرای برنامه‌های کاربردی، انواع اطلاعات را از وب سایت‌های متعدد استخراج نمایید و از آن بهره مند شوید. زبان برنامه نویسی پایتون هم می‌تواند داده‌ها را تجزیه کند و هم به این دنیای اطلاعات ورود نماید. پایتون برای اجرایی شدن برنامه‌های کاربردی همچون بلاکچین و بیت کوین نیز کارساز است و به راحتی می‌توانید از طریق زبان برنامه نویسی نوع پایتون داده‌های مفید و دلخواهتان را جمع آوری نمایید.

از دیگر برنامه‌های کاربردی که به کمک پایتون اجرا می‌شود، طراحی بازی است که بسیار محبوبیت دارد. نقاط قوت و کاربرد زبان پایتون به پایتون به قدری زیاد است که در یک مقاله نمی گنجد. اما می‌توان گفت در هر زمینه‌ای می‌توان کاربرد زبان پایتون را به وضوح، مشاهده کرد.

درنهایت لازم به ذکر است که برای شروع یادگیری پایتون می‌توانید از دوره پایتون کوئرا بهره ببرید.

این مطلب، یک خبر آگهی بوده و خبرگزاری مهر در محتوای آن هیچ نظری ندارد.

کد خبر 5419751

منبع: مهر

کلیدواژه: مسابقه برنامه نویسی طراحی سایت تولید نرم افزار کسب و کار خرید آنلاین گروه صنعتی ایران خودرو تصفیه آب بانک پارسیان تینر رنگ دکوراسیون منزل لوازم خانگی پنل دیواری معرفی کتاب گروه خودروسازی سایپا پنل خورشیدی ساختمان سازی طراحی سایت زبان برنامه نویسی پایتون آموزش پایتون زبان پایتون برای توسعه پایتون یک ماژول ها یک زبان داده ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۳۲۹۱۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آموزش: ۸ ترفند ساده برای شارژ سریع‌تر گوشی

ایتنا - در حال حاضر تلفن‌های همراه نقش پررنگی در فعالیت‌های روزمره ما پیدا کرده‌اند و شاید بتوان گفت که به اصلی‌ترین ابزاری که روزانه از آن استفاده می‌کنیم، تبدیل شده‌اند؛ به همین دلیل این سوال همواره پیش می آید که چگونه گوشی را سریع شارژ کنیم ؟
در دنیای امروزی که استفاده از گوشی‌های موبایل بسیار رایج شده است، مشکل عدم دوام باتری و نیاز مکرر به شارژ گوشی موبایل برای کاربران اهمیت بسیاری دارد.

عادات شارژ گوشی یا تلفن همراه متفاوت است؛ برخی افراد، قبل از خواب گوشی را شارژ می‌کنند، برخی دیگر آن را در ماشین شارژ می‌کنند درحالی که بعضی‌ها تنها و در صورت لزوم آن را شارژ می‌کنند.

در این مطلب با استناد به گزارش «بتا نیوز»، به بررسی روش‌های شارژ سریع باتری گوشی موبایل پرداخته خواهد شد.

این روش‌‌ها به شما امکان می‌دهند در کمترین زمان ممکن و با کارایی بیشتر، باتری گوشی خود را شارژ کنید.

۱- بررسی دمای دستگاه؛ از شارژ کردن گوشی در دمای خیلی بالا یا خیلی پایین خودداری کنید

۲- استفاده از قابلیت Power Saving Mode (حالت صرفه‌ جویی در مصرف باتری) و عدم استفاده از گوشی موبایل در هنگام شارژ یا خاموش کردن گوشی در حین شارژ

۳- شارژر را به درستی در سوکت قرار دهید

۴- از شارژر دیواری استفاده کنید و از شارژ کردن باتری گوشی با استفاده از شارژرهای ماشینی یا به وسیله‌های دیگری مانند کامپیوتر خودداری کنید

۵- گوشی را در حالت پرواز قرار دهید

۶- از شارژر اصل و سالم استفاده کنید 

۷- از شارژرهای فست استفاده کنید؛ یک شارژر فست به شما کمک می‌کند تا باتری گوشی را در کمتر از دو ساعت به وضعیت شارژ کامل برسانید

۸- از پاوربانک اسفاده کنید؛ استفاده از پاوربانک می‌تواند به شما کمک کند تا گوشی خود را به صورت سریع شارژ کنید

دیگر خبرها

  • راهنمای خرید کتاب 504 + معرفی و دانلود 504
  • آموزش اتوماسیون صنعتی به صورتی تخصصی و عملی
  • تأکید مدیر شبکه آموزش بر پاسداشت زبان فارسی و شعر و موسیقی اصیل ایرانی
  • اهمیت ویژه به پاسداشت زبان و ادبیات فارسی ، شعر و موسیقی اصیل ایرانی در شبکه آموزش
  • «مقرأة الحرمین» خدمتی برای تصحیح قرائت، یادگیری تجوید
  • آزمون‌های نهایی مبتنی بر ارزشیابی از یادگیری است
  • آموزش: ۸ ترفند ساده برای شارژ سریع‌تر گوشی
  • «مقرأة الحرمین»؛ طرح آموزش قرآن به ۶ زبان زنده دنیا
  • سؤالات امتحانات نهایی با هدف ارزشیابی یادگیری طراحی می‌شود
  • برنامه‌نویسی، زندگی را هدایت می‌کند | گفت‌وگوی همشهری با مخترع زبان برنامه‌نویسی روبی