Web Analytics Made Easy - Statcounter

فضل الله باقرزاده در گفتگو با خبرنگار مهر با تاکید بر اینکه حفظ و ارتقای جایگاه تیم ملی شمشیربازی اسلحه سابر در رنکینگ جهانی یکی از اولویت های فدراسیون شمشیربازی است، گفت: به همین منظور حضور در تمام رویدادهایی که درتقویم فدراسیون جهانی تصویب شده را در برنامه قرار می دهیم. در همین راستا قرار بود این تیم در جام های جهانی لهستان و ایتالیا شرکت کند اما هر دو رویداد به خاطر همه گیری دوباره کرونا لغو شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با یادآوری اینکه تیم ملی شمشیربازی اسلحه سابر بعد از المپیک تا به امروز تنها درمسابقات گرجستان شرکت داشته است، خاطرنشان کرد: برای این تیم و بازیکنانش لازم است که هر چه بیشتر در رویدادهای معتبر شرکت داشته باشند، برای سفر به لهستان و ایتالیا هم ما بعد از کسب مجوز شورای برون مرزی، تمام اقدامات لازم را انجام داده بودیم با همه اینها از تصمیم فدراسیون جهانی برای لغو مسابقات استقبال کرده و واقعا خوشحال شدم!

رئیس فدراسیون جهانی شمشیربازی در این زمینه به هزینه های اعزام های بین المللی اشاره کرد و گفت: تا قبل از شیوع و همه گیری کرونا، تیم ملی اسلحه سابر ایران تقریبا در تمام رویدادهای مصوب در تقویم جهانی شرکت داشت. هزینه هر اعزام به طور میانگین ۵۰ میلیون تومان می شد اما امروز همان اعزام ها با همان شرایط بیشتر از ۴۰۰ میلیون تومان بار مالی برای فدراسیون دارد. هزینه های اعزام واقعا کمرشکن شده است. طبیعی است که هرچه اعزام ها کمتر باشد از این حیث فشار کمتری را متحمل می شویم آنهم در شرایط اقتصادی که با آن مواجه هستیم.

باقرزاده تصریح کرد: تیم ملی شمشیربازی در حال حاضر بالاتر از آمریکا و فرانسه و بعد از کره جنوبی، ایتالیا، مجارستان، آلمان و روسیه در رده ششم جهان قرار دارد. این تیم باید جزو هشت تیم جهان باقی بماند و لازمه این موضوع هم حضور ثابت در رقابت هایی است که از سوی فدراسیون جهانی برگزار می شود، غیبت در یک رویداد به منزله از دست رفتن امتیاز آن است و همین مسئله باعث عقب افتادن تیم ایران از رقیبانش می شود. در این میان اگر رویدادی از سوی فدراسیون جهانی لغو شود همه کشورها فرصت حضور در آن را از دست می دهند نه فقط ایران، به همین دلیل است که می گویم از منتفی شدن برگزاری جام جهانی لهستان و ایتالیا خوشحال شدم چون یک بار مالی را از روی دوش مان برداشت بدون اینکه نگرانی بابت عقب ماندن ملی پوشان از رقیبان جهانی شان داشته باشیم.

وی با تاکید بر اینکه در هر شرایطی اعزام ملی پوشان را از دستور کار خارج نمی کنیم، خاطرنشان کرد: باید پذیرفت که این اعزام ها بار مالی سنگینی دارد با این حال حضور در هیچ میدانی را از ملی پوشان اسلحه سابر دریغ نمی کنیم. البته این نگاه را در مورد ملی پوشان دیگر اسلحه ها هم داریم کمااینکه تیم ملی اسلحه اپه را راهی مسکو کردیم تا هم در مسابقات بین المللی این کشور شرکت داشته باشد و هم کمپ تمرینی.

رئیس فدراسیون شمشیربازی با یادآوری اینکه فدراسیون جهانی هنوز در مورد جام جهانی مجارستان تصمیمی مبنی بر لغو نگرفته است، گفت: بنابراین حضور در این رویداد کماکان در برنامه است اما بعید نیست در نهایت برگزاری آن هم لغو شود. با این حال اردوی تیم ملی اسلحه سابر برای این رویداد کماکان در حال پیگیری است.

باقرزاده همچنین به برنامه فدراسیون شمشیربازی برای اعزام تیم به مسابقات نوجوانان و جوانان قهرمانی آسیا اشاره کرد و گفت: این مسابقات از ۵ اسفندماه در ازبکستان آغاز می شود. مجوز اعزام را گرفته ایم اما قرار است به صورت محدود در این رقابت ها شرکت داشته باشیم. در کل با ۱۶ - ۱۵ بازیکن در دو بخش دختران و پسران این مسابقه شرکت خواهیم داشت.

کد خبر 5419737

منبع: مهر

کلیدواژه: شمشیر بازی فضل الله باقرزاده ویروس کرونا تیم فوتبال پرسپولیس تیم فوتبال استقلال تهران فوتبال تیم فوتبال فولاد خوزستان لیگ برتر فوتبال ایران سوپرجام فوتبال تیم ملی فوتبال ایران یحیی گل محمدی کشتی آزاد جواد نکونام کاراته فوتسال تیم ملی فوتسال ایران فدراسیون جهانی اسلحه سابر شرکت داشته ملی پوشان اعزام ها تیم ملی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۳۲۹۲۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انتقاد ملی‌پوش بوکس از«تبعیض فدراسیون» و«رفتار عجیب فونتانا»

ملی‌پوش بوکس ایران از رفتار عجیب فونتانا سرمربی کوبایی برای خط زدنش از تیم ملی و رفتار تبعیض‌آمیز فدراسیون بوکس انتقاد کرد. - اخبار ورزشی -

مصطفی ریگی در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم، در خصوص اینکه گفته می‌شود در میان بوکسورهای اعزامی به رقابت‌های گزینشی المپیک در تایلند قرار ندارد، گفت: در مسابقات قهرمانی کشور ارومیه در وزن 51 کیلوگرم به مدال طلا رسیدم و با اقتدار تمامی حریفان خود را شکست دادم. در دیدار فینال مهدی پرویزی دوست خوبم را شکست دادم. نه تنها در این مسابقه، بلکه در چند سال اخیر و در مسابقه قهرمانی کشور و انتخابی تیم ملی در رده‌های سنی جوانان و بزرگسالان مقابل پرویزی به برتری رسیدم. پرویزی دوست، رفیق و هم تیمی‌ام است، اما قرار است او بدون هیچ دلیل قانع کننده‌ای و بدون هیچ مبارزه انتخابی به تایلند اعزام شود.

وی در پاسخ به این سوال که چرا در مرحله گذشته گزینشی المپیک در ایتالیا هیچ بوکسوری در وزن 51 کیلوگرم اعزام نشد، گفت: بعد از مسابقات قهرمانی کشور و یک هفته قبل از اعزام گفتند که در ترکیب نفرات اعزامی به ایتالیا قرار ندادم. وقتی دلیل آن را پرسیدم؛ گفتند به خاطر اینکه برادرم(مرتضی ریگی) به همراه تیم ملی از اسپانیا بازنگشت، مسئولان با اعزامم مخالف هستند. از مسئولان فدراسیون خواستم که برای حل این مشکل تلاش کنند، اما متاسفانه هیچ کاری نکردند. این در حالی است که اصلاً مشخص نیست ادعای مسئولان فدراسیون بوکس درست باشد یا دلایل دیگری در عدم اعزامم وجود داشت. گفتند اعزام به ایتالیا حق من است و قول دادند که به سهمیه المپیک تایلند اعزام خواهم شد.

استکی: وضعیت تیم امید بوکس مثل هندوانه در بسته است

 

ملی‌پوش بوکس تصریح کرد: بعد از قول مسئولان فدراسیون بوکس هیچ صحبتی نکردم و دوباره تمریناتم را ادامه دادم تا اینکه 17، 18 روز قبل از تورنمنت بیشکک، فونتانا گفت که در این مسابقات در وزن 54 کیلوگرم مبارزه کنم. در آن مقطع یک مقدار مشکل وزنی داشتم، اما در 18 روز می‌توانستم به سر وزن برسم، اما خود را به سرمربی تیم ملی سپردم و هیچ حرفی نزدم. یک هفته بعد فونتانا نظرش را تغییر داد و گفت باید در وزن خودم بازی کنم. این در حالی است که در آن زمان 5، 6 کیلو اضافه وزن داشتم و تنها 11 روز نیز زمان باقی مانده بود.

ریگی در ادامه عنوان کرد: وقتی به فونتانا گفتم که در این فاصله کار سختی برای کاهش این مقدار وزن دارم؛ گفت اگر سر وزن نرسم، نه تنها به قرقیزستان بلکه به تایلند هم اعزام نخواهم شد. باز هم به حرف سرمربی تیم ملی گوش کردم؛ در حالی که برای یک سبک وزن کاهش 5 کیلوگرم در 11 روز بسیار سخت است. بدترین لحظات دوران ورزشی‌ام را در این مدت پشت سر گذاشتم و حتی بعد از پایان تمرینات که همه به خوابگاه می‌رفتند، در سالن می‌ماندم تا وزن کم کنم. یک روز قبل از اعزام فونتانا گفت باید بعد از پایان آخرین تمرین به این وزن رسیده باشم و حتی اگر 100 گرم نیز اضافه داشته باشم، اعزام نخواهم شد.

وی افزود: خدا را شکر نه تنها به وزن رسیدم، بلکه 200 گرم نیز زیر وزن بودم. البته برای این اتفاق فشار وحشتناکی را تحمل کردم و بسیار ضعیف شده بودم. تنها امیدم این بود که تا شروع مسابقات ریکاوری کنم و با قدرت به رینگ بروم. روز اعزام متاسفانه سیل دبی اتفاق افتاد و مربیان گفتند که در فرودگاه حق ندارم چیزی بخورم. نکته عجیب این بود که فدراسیون با بی‌برنامگی بدترین نوع بلیت را گرفته بود. ما از تهران به سمت دوبی رفتیم و از آنجا به ترکیه و سپس به قرقیزستان برویم. به خاطر سیل دوبی نیز یک روز کامل در تهران ماندیم و نه جای خوابی داشتیم و نه چیزی خوردم. در نهایت به سمت دوبی رفتیم و نزدیک 24 ساعت نیز پروازها در امارات به تعویق افتاد تا دو روز در ترانزیت باشیم.

ملی‌پوش بوکس ایران خاطرشنان کرد: شرایط به گونه‌ای شده بود که از شدت ضعف فقط می‌گفتم به تهران بازگردیم. در نهایت بعد از دو روز عدم استراحت و غذا خوردن به بیشکک رسیدیم. زمانی که به قرقیزستان رسیدیم  قرعه‌کشی مسابقات انجام و حتی مسابقات شروع شده بود. بدترین اتفاق این بود که متوجه شدم باید در وزن 54 کیلوگرم مبارزه کنم. این در حالی بود که با بدبختی به وزن 51 رسیده بودم و از قدرت و حجم عضلاتم در زمان کوتاهی کم کرده بودم؛ اما متوجه شدم باید با کسانی که یک وزن بالاتر هستند، مبارزه کنم. متاسفانه در نهایت بعد از دو روز عدم استراحت، فشار روانی و غذا نخوردن در یک وزن بالاتر به مصاف بوکسور ازبکستان رفتم.

ریگی ادامه داد: با این شرایط غیرت کردم و راند یک را نیز 4 بر یک جلو بودم، اما در راند دوم و سوم از لحاظ بدنی خیلی افت کردم و در نهایت باختم. در بازگشت به تهران شرایط را برای فونتانا که همراه ما نبود، توضیح دادم، اما با وجودی که گفته بود این تورنمنت ملاکی برای انتخابی نیست و در مسیر آماده‌سازی است، گفت پرویزی به تایلند اعزام خواهد شد. 7 ماه در اردوها بودم و در نهایت خطم زدند. در قهرمانی کشور حریف خود را شکست دادم، در درون اردویی هم هیچ مسابقه‌ رسمی با هم نداشتیم. اگر در قرقیزستان هم نتیجه نگرفتم به خاطر شرایط اعزام و مسابقه در وزن غیر تخصصی‌ام بود. حتی به فونتانا گفتم بارها حریفم را بردم، اما او گفت ملاک او انتخابی‌ها نیست و مسابقات بین‌المللی است.

بوکسور کشورمان تصریح کرد: مهدی پرویزی در تورنمنت آذربایجان به مدال نقره رسید و در فینال به حریف ازبکستانی باخت که من در تورنمنت بلغارستان باختم، اما با این تفاوت که مبارزه ما بسیار نزدیک بود. به فونتانا گفتم فیلم مبارزه‌ام با حریف ازبکستانی را آنالیز کنند تا ببینند کدامیک از ما مبارزه نزدیک‌تری با حریف داشتیم. دلیل دیگر نتیجه گرفتن پرویزی مبارزه در وزن تخصصی‌اش بود، اما من در قرقیزستان در یک وزن بالاتر بازی کردم.

ریگی در پایان خاطرنشان کرد: مگر ما از این خاک و بوم نیستیم که اینگونه تبعیض قائل می‌شوند. واقعا از هیچ کار این فدراسیون سر در نمی‌آورم و نمی‌دانم چرا من را ابتدا به ایتالیا اعزام نکردند و حالا نیز نمی‌خواهند بگذارند در تایلند مبارزه کنم. اگر من را نمی‌خواستند از ابتدا می‌گفتند و تکلیف را روشن می‌کردند. چرا با روح و روانم بازی کردند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • حذف نمایندگان ایران در روز نخست شمشیربازی انتخابی المپیک در منطقه آسیا
  • ناکامی دو ملی‌پوش شمشیربازی در کسب سهمیه المپیک
  • شمشیرباز اسلحه فلوره دختران حذف شد
  • تلاش شمشیربازان اصفهانی برای کسب سهمیه المپیک
  • انتقاد ملی‌پوش بوکس از«تبعیض فدراسیون» و«رفتار عجیب فونتانا»
  • عزت‌الله ضرغامی دست به اسلحه شد + فیلم | واکنش اطرافیان را ببینید
  • تکذیبه تشکیل و اعزام تیم ملی فوتبال دانشجویان
  • تشکیل و اعزام تیم ملی فوتبال دانشجویان به بلژیک صحت ندارد
  • غیبت شمشیربازان روسی در المپیک پاریس
  • تلویزیون آمریکا: هیچ کس به اندازه آیت الله خامنه‌ای از شعارتان خوشحال نمی‌شود!