Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-05-01@06:20:42 GMT

فاصله زمانی بین دو بیماری کووید۱۹ چقدر است؟

تاریخ انتشار: ۱۹ بهمن ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۳۲۹۵۵۶

فاصله زمانی بین دو بیماری کووید۱۹ چقدر است؟

در بدن بیشتر افرادی که به بیماری کووید۱۹ مبتلا می‌شوند، آنتی‌بادی و سلول‌های مبارزه کننده با عامل بیماری تولید می‌شود؛ بنابراین احتمال بروز بیماری مجدد در سه ماه اول پس از عفونت اولیه بسیار کم است.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، ویروس کرونا بسیار انتقال‌پذیر است و با گذر زمان جهش‌های متنوعی داشته است. در صورتی که افراد اقدامات پیشگیرانه را به درستی رعایت نکنند احتمال بروز عفونت مجدد وجود دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

استفاده از ماسک و شستن و ضدعفونی کردن دست‌ها از جمله اقدامات پیشگیرانه است که خطر انتقال بیماری کووید -۱۹ را به میزان قابل توجهی کاهش می‌دهد. عفونت مجدد زمانی رخ می‌دهد که فرد به بیماری کووید -۱۹ مبتلا شده، با گذر زمان بهبود یافته و سپس دوباره به ویروس کرونا آلوده شده است. اگرچه بهبودی از بیماری کووید -۱۹ خطر بروز عفونت‌های مجدد را کاهش می‌دهد، احتمال بروز مجدد بیماری وجود دارد.

فاصله زمانی بین دو بیماری کووید -۱۹ چقدر است؟

اگرچه پاسخ قطعی برای فاصله زمانی بین دو بیماری کووید -۱۹ وجود ندارد، مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌ها در آمریکا (CDC) اعلام کرده است که انجام تست مجدد در سه ماه اول پس از ابتلاء به عفونت اولیه ضروری نیست؛ مگر اینکه فرد درگیر علائم بیماری کووید -۱۹ باشد و این علائم به دلیل ابتلاء به بیماری‌های دیگر بروز پیدا نکرده است. در بدن بیشتر افرادی که به بیماری کووید -۱۹ مبتلا می‌شوند آنتی‌بادی و سلول‌های مبارزه کننده با عامل بیماری تولید می‌شود؛ بنابراین به نظر می‌رسد که احتمال بروز بیماری مجدد در سه ماه اول پس از عفونت اولیه بسیار کم است. به گفته متخصصان در صورتی که به نوع خفیف بیماری کووید -۱۹ مبتلا شده‌اید احتمال بروز عفونت مجدد بیشتر است.

چگونه افراد در معرض ابتلاء به بیماری کووید -۱۹ قرار می‌گیرند؟

بیماری کووید -۱۹ زمانی رخ می‌دهد که فرد در معرض ویروس کرونا قرار بگیرد. ویروس کرونا معمولاً از طریق قطرات تنفسی ناشی از سرفه، عطسه یا صحبت کردن بیمار منتشر می‌شود. به همین دلیل پوشاندن دهان و بینی و ضدعفونی کردن دست‌ها از اهمیت زیادی برخوردار است. بیماری کووید -۱۹ می‌تواند از طریق قطرات کوچک تنفسی از فرد بیمار به دیگران منتقل شود؛ این قطرات ممکن است روی اشیا یا سطوح اطراف فرد نیز قرار بگیرد و باعث بیمار شدن دیگر افراد شود. زمانی که افراد سالم با این سطوح یا اشیای آلوده در تماس باشند سپس چشم‌ها، دهان یا بینی خود را لمس کنند به ویروس کرونا آلوده می‌شوند. ممکن است افراد سالم با استنشاق کردن هوای شامل قطرات تنفسی بیمار کرونایی به ویروس کرونا آلوده شود. به همین دلیل لازم است افراد بیش از یک متر از فرد بیمار فاصله بگیرند.

چرا احتمال بروز عفونت مجدد وجود دارد؟

خطر بروز عفونت مجدد معمولاً به دلیل قرار گرفتن در معرض افراد مبتلا به کرونای بدون علامت افزایش پیدا می‌کند. افراد مبتلا به کرونای بدون علامت حامل ویروس کرونا هستند، اما هیچ علائمی از بیماری کووید -۱۹ را تجربه نمی‌کنند. نتایج بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد که بیشتر افراد مبتلا به سویه اومیکرون به دلیل قرار گرفتن در معرض افراد مبتلا به کرونای بدون علامت درگیر بیماری شده‌اند.

کد خبر 554080

منبع: ایمنا

کلیدواژه: ویروس کرونا کرونا ویروس کرونا ابتلا به کرونا شیوع کرونا پیشگیری از کرونا آخرین اخبار کرونا واکسن کرونا کرونا در جهان کووید ۱۹ شیوع بیماری کووید۱۹ مبتلایان به کووید ۱۹ تشخیص کووید ۱۹ مبتلا به کووید ۱۹ واکسن کووید ۱۹ واکسیناسیون کووید 19 اومیکرون جهش جدید کرونا کرونا و اومیکرون کرونا و جهش اومیکرون شدت بیماری کرونا با اومیکرون اومیکرون کرونای اومیکرون سویه اومیکرون شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق بیماری کووید افراد مبتلا احتمال بروز ویروس کرونا ۱۹ مبتلا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۳۲۹۵۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انسان چه زمانی برای اولین بار سرما خورد؟

آفتاب‌‌نیوز :

 براساس گزارش لایوساینس، اکثر مردم حداقل یک بار در سال سرما می‌خورند، اما انسان خردمند چه زمانی برای اولین بار سرماخورد؟ 

پاسخ به این سوال دشوار است، تا حدی به این دلیل که بسیاری از ویروس‌ها باعث سرماخوردگی می‌شوند و تعداد کمی از آن‌ها در بقایای انسان باقی می‌مانند. اما این امکان وجود دارد که برخی از انسان‌های خردمند حداقل ۳۰۰ هزار سال پیش سرما خورده باشند.

سرماخوردگی معمولی یک اصطلاح کلی برای گروهی از عفونت‌های تنفسی است. راینوویروس‌ها، کروناویروس‌ها و ویروس سنسیشیال تنفسی اغلب باعث این بیماری می‌شوند. اما قبل از اینکه این پاتوژن‌ها بین مردم پخش شوند، احتمالاً انسان آن‌ها را از مهره داران دیگر گرفته‌است.

جوئل ورتهایم، ویروس شناس تکاملی در دانشگاه کالیفرنیا، سن دیگو، گفت زندگی در نزدیکی حیوانات باعث ابتلا به ویروس جدید و تبدیل شدن آن به بیماری بومی بین انسان‌ها می‌شود.

معمولاً وقتی یک ویروس حیوانی به درون بدن انسان می‌رود، نمی‌تواند عفونت ایجاد کند، زیرا با میزبان جدید خود سازگار نیست. با این حال، یک ویروس گه گاه دارای مجموعه‌ای از ژن‌های مناسب برای جهش موفقیت آمیز و حتی انتشار در بین انسان‌ها می‌شود. به عنوان مثال، ویروس‌های کووید-۱۹ و آنفولانزای خوکی اینگونه پدید آمدند.

دانشمندان فرضیه‌های متفاوتی درباره زمان اولین ابتلای انسان به ویروس‌های سرماخوردگی دارند. برخی از محققان بر این باورند که ویروس‌ها می‌توانستند از حیوانات به انسان‌ها در طلوع تمدن بشری (تقریباً ۵۰۰۰ تا ۶۰۰۰ سال پیش) شروع به انتشار کنند. آن زمان انسان‌ها شروع به زندگی در محل‌هایی کردند که پاتوژن‌ها می‌توانستند به راحتی پخش شوند و سپس شروع به پرورش حیوانات پر از ویروس کردند.

منبع: خبرگزاری فارس

دیگر خبرها

  • انسان چه زمانی برای اولین بار سرما خورد؟
  • کرونا ویروس چگونه با تغییرات آب و هوایی گسترش یافت؟
  • فصل آبله مرغان رسید، چه بخوریم تا زودتر خوب شویم
  • آسترازنکا به مرگبار بودن واکسن کرونایش اعتراف کرد
  • اعتراف سازنده واکسن کووید آسترازنکا بعد از ۳ سال
  • مسکن‌ها؛ مهم‌ترین علت بروز سردرد‌های میگرنی!
  • این افراد در خطر ابتلا به ام اس قرار دارند
  • سردرد‌های مکرر نشانه چیست؟
  • ویروس کرونا در بدن این مرد هلندی بیش از ۵۰ بار جهش داشت
  • چند باوراشتباه درباره بیماری ام اس