Web Analytics Made Easy - Statcounter

بین الملل تابناک/ تحولات خاورمیانه: سند لو رفته از طرح بن سلمان برای سکولار کردن عربستان، جایزه ۱۰ میلیون دلاری آمریکا برای رهبر داعش خراسان، تمدید حبس شش فرد به اتهام ارتباط با حزب‌الله در کویت، تحرکات مصر برای احیای مذاکرات سازش به درخواست آمریکا و دیدار مقام وزارت خارجه آمریکا با مقام‌های عربستان سعودی، از مهم‌ترین خبر‌ها و رویداد‌های مرتبط با خاورمیانه در ۲۴ ساعت گذشته بوده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سند لو رفته از طرح بن سلمان برای سکولار کردن عربستان

یک سند لو رفته، طرح های مشکوک محمد بن سلمان ولی‌عهد عربستان سعودی را فاش کرد. بر اساس این سند، بن سلمان در تلاش است در چشم انداز ۲۰۳۰، برای سکولاریزه کردن جامعه سنتی عربستان و تغییر تدریجی هویت این کشور، تمام تلاش خود را به کار گیرد.

پایگاه خبری افشاگر «سعودی لیکس» گزارش داد، این سند نشان می دهد که محمد بن سلمان در جلسه با هیأت دولت سعودی، به وزارت امور اسلامی، تبلیغ و ارشاد این کشور دستور داده است تا برنامه‌هایی را در راستای آنچه «تساهل فکری» در عربستان نامیده می شود، تدوین کند.

به گزارش سعودی لیکس، مدیر بخش وزارت امور اسلامی، تبلیغ و ارشاد در مدینه منوره تأکید کرد که بن سلمان در جریان حضور در هیأت دولت، با طراحی و تدوین این برنامه، قصد دارد باورها و برنامه‌های خود را برای اجرای مستلزمات چشم‌انداز ۲۰۳۰ نهادینه کند تا این برنامه، به زعم خود از انحرافات فکری افراطی دور بماند.

بر اساس این سند، کسانی که برای امور دینی تعیین شده بودند، از سوی محمد بن سلمان موظف شدند که مسئولیت امر به معروف و نهی از منکر را به پلیس واگذار کنند و افراد، علما و شیوخ نیز در این مساله هیچ مداخله‌ای نداشته باشند؛ لذا به نظر می‌رسد این مساله، پس از پیشنهاد لغو استقلال سازمان امر به معروف و نهی از منکر مطرح شده است.

در این سند تأکید شده است، محمد بن سلمان در پی آزادی حجاب، عقیده و رفتار و دوری تدریجی از افراط‌گرایی است. شاید منظور بن سلمان از عبارت «دوری از افراط گرایی» به معنای دوری از محکوم کردن کسی باشد که با نوشیدن شراب، انجام قمار، از دین خدا بازمی‌گردد و هیچ مسلمان یا مؤمنی نیز با او برخورد نکند.

در سند مذکور آمده است که روحانیون و حاکم شرع موظف شده‌اند علاوه بر تساهل اجتماعی در تعامل با اهل کتاب، سکولاریسم و ​​تسامح پیرامون موسیقی، جشن و سینما، موضوع آزادی زنان در رفتار اجتماعی را تبیین کنند. این مسئله به زنان سعودی اجازه خواهد داد در جشن های مبتذل که در این کشور برگزار خواهد شد، شرکت کنند؛ اقدامی که در چشم‌انداز ۲۰۳۰ سعودی آمده است.

بر اساس این سند، مفتی‌ها و مبنری‌های سعودی صرفا باید به تبیین احکام عبادی بپردازند و هیچ اشاره‌ای به اوضاع فرهنگی، سیاسی، اقتصادی و سایر مسائل این کشور نداشته باشند. کما اینکه هیأت دولت سعودی بر تکفیر اعتقادات اخوان المسلمین، داعش و تروریست ها تأکید کرده است.

مهم ترین چیزی که در سند آمده این است که منبری ها موظف هستند موضوع اسلام و تأثیر آن در وحدت جامعه و تقویت حکومت پادشاه سعودی را تبیین کنند. این سند نشانگر سیاست های سکولار ولی‌عهد سعودی برای حذف اسلام از تاریخ عربستان است.

جایزه ۱۰ میلیون دلاری آمریکا برای رهبر داعش خراسان

دولت آمریکا برای هرگونه اطلاعاتی که به شناسایی و کشف محل اقامت "سناء الله غفاری" سرکرده گروه "داعش خراسان"، شاخه داعش در افغانستان منجر شود، ۱۰ میلیون دلار جایزه تعیین کرد.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، این جایزه که از سوی وزارت امور خارجه آمریکا وعده داده شده، به هر فردی که اطلاعاتی را ارائه دهد که به دستگیری یا محکومیت عاملان حمله تروریستی ۲۶ اوت ۲۰۲۱ در فرودگاه کابل کمک کند، تعلق می‌گیرد.

این حمله که مسئولیت آن را "داعش خراسان" برعهده گرفت، در جریان خروج ایالات متحده از افغانستان و تخلیه گسترده خارجی‌ها رخ داد و حداقل ۱۸۵ کشته از جمله ۱۳ سرباز آمریکایی را بر جای گذاشت.

بر اساس گزارش وزارت امور خارجه آمریکا، "سناء الله غفاری" معروف به "شهاب المهاجر" در ژوئن ۲۰۲۰ از سوی داعش در راس شاخه افغانستان منصوب شد.

این وزارتخانه در بیانیه‌ای اعلام کرد که غفاری، مسئول تأیید کلیه عملیات‌های داعش خراسان در افغانستان و تأمین بودجه برای اجرای این عملیات‌هاست.

آمریکا در ماه نوامبر، نام او را به لیست سیاه "تروریست های خارجی" افزود.

اطلاعات کمی در مورد غفاری در دست است؛ اما نام "شهاب المهاجر" نشان می دهد که او اهل کشورهای عربی است؛ هرچند هنوز اصل و نسب او مشخص نیست. بسیاری بر این باورند که او یکی از رهبران القاعده یا یکی از اعضای سابق شبکه حقانی است که به القاعده نزدیک است.

تمدید حبس شش فرد به اتهام ارتباط با حزب‌الله در کویت

قاضی دادگاه کویت ضمن رد درخواست وکلای مدافع شش متهم مرتبط با جنبش حزب‌الله لبنان برای آزادی این افراد، حبس آن‌ها را تمدید کرد.

روزنامه کویتی «القبس» نوشت که این افراد به حمایت مالی از حزب‌الله لبنان از طریق موسسات خیریه متهم هستند و تحقیقات دادستانی کل در این پرونده به پایان رسیده و بزودی رأی دادگاه در این پرونده صادر خواهد شد.

القبس اخیرا نوشته بود، سه نفر از افرادی که به اتهام ارتباط با حزب‌الله لبنان در کویت بازداشت شده بودند، آزاد شدند.

تعداد متهمان این پرونده ۲۳ تن اعم از چند شهروند کویتی و تعدادی از اتباع خارجی هستند و در همین ارتباط «علی الصابری» وکیل حقوقی یکی از متهمان گفت: «ما همچنان به مواضع موکل خود و صحت سخنان او اطمینان داریم و در صورت ارجاع پرونده به دادگاه جنایی، با همه اتهامات مقابله خواهیم کرد، چون همه فعالیت‌های انجام شده، فعالیت خیریه بوده که از سال ۱۹۹۲ در برابر چشمان همه انجام گرفته است.»

نوامبر گذشته دادستانی کل کویت، اجرای تحقیقات با تعدادی از افراد که به اتهام ارتباط با حزب‌الله لبنان و حمایت مالی از آن بازداشت شده بودند، آغاز کرد، در حالی که همه متهمان اتهامات وارده را رد کرده و گفتند بیش از سی سال است که به کار خیریه در کویت مشغولند و ایتام و فقرای لبنانی را تحت پوشش خود قرار داده‌اند و هیچ ارتباطی با حزب‌الله ندارند.

تحرکات مصر برای احیای مذاکرات سازش به درخواست آمریکا

برخی منابع دیپلماتیک گفتند که قاهره به درخواست آمریکا، تحرکات گسترده‌ای را به منظور احیای مذاکرات مستقیم بین دو طرف فلسطینی و اسرائیلی آغاز کرده است.

این منابع گفتند که با وجود این تلاش‌ها، مانع اصلی برای احیای مذاکرات، نبود انسجام بین ارکان سیاسی رژیم صهیونیستی و وجود نوعی رقابت بین اعضای کابینه و مخالفان آن است؛ حال آنکه از دیدگاه واشنگتن بازگشت به روند مذاکرات مستقیم و تدوین جدول زمانی روشن برای احیای مذاکرات به ویژه با توجه به وضعیت جسمانی محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین، ضروری است.

وبگاه «العربی الجدید» به نقل از این منابع نوشت که مصر برای حصول پیشرفت در این پرونده اهتمام دارد و از یک سو برای دستیابی به آشتی داخلی و از سوی دیگر، وساطت بین گروه‌های مقاومت و رژیم اشغالگر برای برقراری آتش‌بس در نوار غزه تلاش می‌کند.

به گفته این منابع، قاهره و دولت «عبدالفتاح السیسی» رئیس جمهور مصر در تلاش است تا اتفاقات مثبتی در این پرونده رخ دهد و شرایط را برای روابط بهتر با دولت «جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا و کاهش فشار دموکرات‌ها بر مصر در برخی پرونده‌ها از جمله پرونده حقوق بشر و مرتبط کردن آن به بخشی از کمک‌های آمریکا به قاهره، فراهم کند.

منابع مذکور همچنین از افزایش تماس‌های قاهره با اردن به منظور هماهنگی مواضع خبر داده و گفتند که محمود عباس به احیای مذاکرات در سریع‌ترین زمان ممکن تمایل دارد و «نفتالی بنت» نخست وزیر رژیم صهیونیستی نیز بر خلاف ادعای خود مبنی بر عدم تمایل برای صلح با فلسطینیان، به مقامات مصر اعلام کرده که آمادگی ورود به مذاکرات را دارد اما از معارضان و افکار عمومی اسرائیل احساس نگرانی می‌کند.

مذاکرات سازش بین تشکیلات خودگردان فلسطین و رژیم صهیونیستی از سال ۲۰۱۱ به دلیل مخالفت این رژیم با متوقف کردن شهرک‌سازی‌ها در کرانه باختری و قدس اشغالی، متوقف شده است.

دیدار مقام وزارت خارجه آمریکا با مقام‌های عربستان سعودی

«یائیل لیمبرت» دستیار موقت وزیر خارجه آمریکا در امور خاور نزدیک، شامگاه دوشنبه با مقامات سعودی درباره مسائل منطقه‌ای و آنچه تقویت تلاش‌های دیپلماتیک برای حل بحران یمن خوانده شده رایزنی کرد.

به گزارش روسیا الیوم، وزارت امور خارجه آمریکا روز دوشنبه در توییتر خود نوشت: لیمبرت امروز با عادل الجبیر، وزیر مشاور در امور خارجه عربستان دیدار کرد تا درباره مسائل منطقه از جمله لبنان و همکاری برای تقویت تلاش‌های چندجانبه به منظور حل دیپلماتیک و صلح‌آمیز درگیری در یمن گفت‌وگو کند.

لیمبرت پس از دیدار با الجبیر به دیدار فیصل بن فرحان وزیر خارجه عربستان سعودی رفت.

وزارت خارجه عربستان سعودی در بیانیه‌ای اعلام کرد: در این دیدار روابط استراتژیک و تاریخی عربستان سعودی و ایالات متحده آمریکا و راه‌های تقویت آن در همه زمینه‌های همکاری و هماهنگی مشترک مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

در این بیانیه آمده است که دو طرف درباره موضوعات منطقه‌ای و بین‌المللی زیادی که مهمترین آنها «تقویت امنیت و ثبات در خاورمیانه» و تلاش برای ایجاد پایه‌های صلح دو کشور دوست در منطقه و جهان است، گفت‌وگو کردند.

بر اساس این بیانیه، بن فرحان و لمبرت همچنین درباره تلاش‌های مشترک برای «مبارزه با تروریسم و ​​افراط‌گرایی» و همچنین آنچه تلاش‌های مشترک برای توقف تجاوزات حوثی‌ها علیه مردم یمن و توقف راه‌حل سیاسی و توسعه در یمن برادر خوانده شده، گفت‌وگو کردند.

آسوشیتدپرس پیشتر مدعی شده بود که دولت جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا در حال بررسی اعمال تحریم‌های جدید علیه دولت نجات ملی یمن در واکنش به تشدید حملات این گروه به عربستان سعودی و امارات در پاسخ به تجاوزات آنها علیه یمن است.

وزارت امور خارجه آمریکا چند روز پیش اعلام کرد که لیمبرت از ۳ تا ۱۱ فوریه به اردن، عربستان سعودی، کویت و بحرین سفر و در آنجا با مقامات ارشد این کشورها در مورد امنیت منطقه و مسائل دوجانبه و همچنین با رهبران جامعه مدنی دیدار خواهد کرد.

عربستان سعودی در رأس یک ائتلاف عربی و تحت حمایت آمریکا، از ششم فروردین ۱۳۹۴ با ادعای تلاش برای بازگرداندن رئیس جمهور مستعفی یمن به قدرت اقدام به تجاوز نظامی به یمن و محاصره زمینی، هوایی و دریایی این کشور کرد.

این تجاوز نظامی هیچ یک از اهداف ائتلاف سعودی را محقق نکرد و فقط با کشته و زخمی شدن ده‌ها هزار یمنی، آواره شدن میلیون‌ها تن، به بار آمدن خرابی برای زیرساخت‌های این کشور و گسترش قحطی و گرسنگی و بیماری‌های واگیردار همراه شده است.

از سوی دیگر در هفته‌های اخیر، خاک امارات هم پس از عربستان سعودی به عنوان یکی از ارکان ائتلاف متجاوز علیه یمن در معرض پاسخ نظامی نیروهای مسلح یمن قرار گرفته که علاوه بر تبعات اقتصادی برای اماراتی‌ها، مسئولینش را برای خروج از باتلاق جنگ یمن به تکاپو انداخته است.

منبع: تابناک

کلیدواژه: مذاکرات وین پیک ششم کرونا دهه فجر چهلمین جشنواره فیلم فجر تحولات خاورمیانه تحولات سوریه تحولات عراق تحولات یمن تحولات افغانستان ایران و آمریکا امارات عربستان اسرائیل مذاکرات وین پیک ششم کرونا دهه فجر چهلمین جشنواره فیلم فجر اتهام ارتباط با حزب الله وزارت امور خارجه آمریکا برای احیای مذاکرات درخواست آمریکا حزب الله لبنان عربستان سعودی محمد بن سلمان مذاکرات سازش برای سکولار داعش خراسان سند لو رفته بن سلمان بر اساس رئیس جمهور ۱۰ میلیون تلاش ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۳۲۹۶۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اردوغان: نتانیاهو شبیه هیتلر است/ عربستان سعودی: تداوم ارتکاب جنایات جنگی از سوی نیروهای اشغالگر اسرائیلی در غزه را محکوم می کنیم/ حزب الله مقر تیپ گولانی در عکا را هدف حمله پهپادی قرار داد/ رسانه صهیونیستی: داستان حقیقی این است که ما آنگونه که نتانیاهو م

حزب الله لبنان اعلام کرد مقر فرماندهی تیپ گولانی و مقر فرماندهی یگان ایگوز در شمال عکا را هدف حمله پهپادی قرار داده است.

سرویس جهان مشرق - با گذشت ۲۰۰ روز از جنگ غزه علاوه بر کارشناسان و محافل و رسانه‌های صهیونیستی تقریبا همه مقامات اسرائیلی به جز «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم اشغالگر درباره وضعیت آشفته این رژیم در جنگ و عدم تحقق اهداف آن صحبت می‌کنند و تنها نتانیاهو است که همچنان شعار پوچ «پیروزی مطلق» را سر می‌دهد؛ در حالی که به هیچ یک از اهداف اعلام شده خود در جنگ غزه از جمله نابودی حماس و آزادی اسرای صهیونیست نرسید.

در همین زمینه روزنامه عبری یدیعوت آحارانوت در گزارشی با اشاره به عقب نشینی اغلب نیروهای ارتش اسرائیل از خاک نوار غزه تاکید کرد که ارتش اسرائیل در هیچ یک از میادین نبرد به اهداف خود نرسید و در حالی که ۲۰۰ روز از جنگ گذشته مسئولان حماس همچنان باقی مانده‌اند و ۱۳۳ اسیر اسرائیلی هم در غزه هستند.

این رسانه صهیونیستی در ادامه به وضعیت آشفته جبهه شمالی فلسطین اشغالی در سایه حملات موشکی و پهپادی و نیز عملیات‌های ترکیبی حزب الله اشاره و اعلام کرد که در جبهه شمالی اسرائیل (فلسطین اشغالی) نیز شلیک موشک‌ها و پهپادها از سمت لبنان به صورت روزانه و با سرعت قابل توجهی ادامه دارد.

یدیعوت آحارانوت افزود که ده‌ها هزار شهرک نشین اسرائیلی در مرز با لبنان هنوز قادر به بازگشت به خانه‌های خود نیستند و در حالی که هنوز جنگ گسترده‌ای با حزب الله آغاز نشده است ده‌ها هزار اسرائیلی آواره هستند.

این رسانه عبری همچنین به عملکرد نامناسب مقامات سیاسی رژیم صهیونیستی اشاره و تاکید کرد که هنوز هیچ پیشرفتی در ارتباطاتی که میان آمریکا و فرانسه و دولت لبنان برای قانع کردن حزب الله جهت آرام کردن جبهه جنوب این کشور برقرار است، حاصل نشده و نهاد امنیتی و نظامی اسرائیل به این نتیجه رسیده که توقف جنگ در غزه تنها راهی است که می‌تواند به آتش بس با حزب الله در شمال هم منجر شود.

یدیعوت آحارانوت تصریح کرد که علاوه بر آن یمنی‌ها نیز همچنان به حملات خود در دریای سرخ ادامه می‌دهند و عمدتا با ائتلافی که آمریکا در آنجا تشکیل داده درگیر هستند.

تحولات سرزمین های اشغالی - صد نود و نهمین روز جنگ

عربستان سعودی: تداوم ارتکاب جنایات جنگی از سوی نیروهای اشغالگر اسرائیلی در غزه را محکوم می کنیم/ اردوغان: نتانیاهو شبیه هیتلر است

جنگ و نسل‌کشی ارتش رژیم صهیونیستی در نوار غزه وارد ۱۹۹امین روز خود شده است. این در حالی است که حملات هوایی و زمینی ارتش رژیم صهیونیستی به غیرنظامیان فلسطینی در نوار غزه همچنان ادامه دارد. اکنون تمرکز حملات اشغالگران صهیونیست به مناطق مرکزی نوار غزه است. طبق آخرین آمارهای وزارت بهداشت فلسطین در غزه، شمار شهدا تا این لحظه به ۳۴۱۵۱ نفر و شمار مجروحان نیز به ۷۷۰۸۴ رسیده است.

باشگاه اسیر فلسطین اعلام کرد ارتش رژیم صهیونیستی پس از گذشت ۲۰۰ روز از جنگ در غزه، همچنان شمار زیادی غز ساکنان این باریکه را بازداشت کرده و به مکانی نامعلوم انتقال داده و هیچ اطلاعی از سرنوشت آن‌ها در دست نیست. این مرکز حقوقی تاکید کرد که صهیونیست‌ها حتی به تیم‌های حقوقی هم اجازه ملاقات با اسرا یا ارتباط با آن‌ها را نمی‌دهند.

گورستان های دست جمعی در غزه

وزارت امور خارجه عربستان سعودی در بیانیه‌ای در واکنش به جنایت‌های ارتش رژیم صهیونیستی در مجتمع بیمارستانی ناصر واقع در شهر خان یونس در جنوب نوار غزه و یافتن گورهای دسته جمعی در این بیمارستان تاکید کرد: تداوم ارتکاب جنایات جنگی از سوی نیروهای اشغالگر اسرائیلی در غزه را که آخرین مورد آن یافتن گورهای دسته جمعی در مجتمع بیمارستانی ناصر بود محکوم می‌کنیم.

اردوغان در اظهاراتی تند علیه نخست وزیر رژیم صهیونیستی گفت: نتانیاهو شبیه هیتلر است و همپیمانان اسرائیل نمی‌توانند از دست عدالت فرار کنند.

جنگنده های رژیم صهیونیستی همچنان به بمباران خانه های غزه ادامه می دهند

جنگنده‌های اسرائیلی خانه‌ای را در محله الزیتون در شهر غزه بمباران و به طور کامل تخریب کردند. این خانه دو روز قبل هم بمباران شده و خساراتی جزئی دیده بود. جنگنده‌های اسرائیلی همچنین میجد حاجیه کامله در بیت لاهیا در شمال نوار غزه را بمباران کردند.

کمیسر عالی آژانس آنروا وابسته به سازمان ملل تاکید کرد: انگیزه اصلی هجمه و حمله "اسرائیل" به آنروا، بی‌طرفی این آژانس نیست، بلکه محروم کردن فلسطینیان از وضعیت پناهندگی و آوارگی است. ۱۸۰ مورد از مراکز وابسته به آنروا در نوار غزه هدف قرار گرفته که ۱۶۰ مورد آن به کلی ویران شده است. به اجرای توصیه‌های ذکر شده در گزارش تیم مستقل بین‌الملل در مورد آژانس آنروا پایبندیم.

حملات راکتی مقاومت به سرزمین های اشغالی در آستانه ۲۰۰امین روز جنگ نیز ادامه دارد/ حزب الله مقر تیپ گولانی در عکا را هدف حمله پهپادی قرار داد

نظامیان اشغالگر اسرائیلی بامداد سه شنبه به اردوگاه‌های عقبه جبر و عین السلطان و شهر اریحا یورش بردند. در پی یورش صهیونیست‌ها به اریحا، مبارزان مقاومت اقدام به رویارویی مسلحانه با آن‌ها کردند. مدیر بیمارستان دولتی اریحا اعلام کرد شادی جلایطه شهروند ۴۴ ساله فلسطینی به ضرب گلوله نظامیان اسرائیلی به شهادت رسیده است.

مقاومت فلسطین در آستانه ۲۰۰امین روز جنگ اراضی اشغالی را از شمال نوار غزه هدف حمله موشکی قرار داد. رادیو ارتش رژیم صهیونیستی اعلام کرد حداقل ۴ موشک از نوار غزه به سمت سدیروت در جنوب فلسطین اشغالی شلیک شده است.

200 روز جنگ در شمال فلسطین اشغالی

گروهان‌های قدس اعلام کرد شهرک سدیروت، نیرعام و برخی مناطق در اطراف نوار غزه را هدف حمله موشکی قرار داده است.

منابع عبری زبان اعلام کردند پایگاهی نظامی در یکی از شهرک‌های ساحلی اسرائیلی در شمال فلسطین اشغالی از جنوب لبنان هدف حمله پهپادی ثرار گرفته است. این منابع تاکید کردند که پهپادها دقیقا به هدف اصابت کردند. به دنبال این حمله دود غلیظی در شمال حیفا مشاهده شده است.

انهدام ادوات زرهی ارتش رژیم صهیونیستی

حزب الله لبنان اعلام کرد مقر فرماندهی تیپ گولانی و مقر فرماندهی یگان ایگوز در شمال عکا را هدف حمله پهپادی قرار داده است. حزب الله تاکید کرد که این حمله پاسخی به ترور یکی از مجاهدانش در منطقه عدلون در جنوب لبنان بوده است. شبکه ۱۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی هم از رهگیری ۳ هدف هوایی در آسمان نهاریا و عکا خبر داد.

گردان‌های شهدای الاقصی اعلام کرد در پاسخ به جنایات دشمن صهیونیستی علیه مردم غزه، در عملیاتی مشترک با نیروهای شهید عمر القاسم پایگاه نظامی زیکیم در جنوب فلسطین اشغالی را با موشک‌های ۱۰۷ هدف قرار داده است.

حملات موشکی قسام

حزب الله لبنان در حمله ای دیگر، شهرک مرگلیوت در شمال فلسطین اشغالی را با ده‌ها موشک کاتیوشا هدف حمله قرار داد. منابع عبری زبان اعلام کردند در پی این حمله، برق این شهرک قطع شده است.

الموگ بوکر، خبرنگار شبکه ۱۳ : داستان حقیقی این است که ما آنگونه که نتانیاهو می‌خواهد ادعا کند، به پیروزی نزدیک نیستیم

پایگاه خبری عبری زبان واللا تاکید کرد که پس از استعفای اهارون حالیوا رئیس شعبه اطلاعات نظامی ارتش رژیم صهیونیستی "أمان"، اکنون چالش بزرگ پیش روی رئیس ستاد کل ارتش، تثبیت و نگه داشتن فرماندهان عالی رتبه اسرائیلی است.

طبق نظرسنجی شبکه ۱۳ تلویزیون رژیم صهیونیستی، ۶۸ درصد اسرائیلی‌ها ادعای نتانیاهو در مورد نزدیک بودن پیروزی در غزه را باور ندارند.

ادامه تظاهرات در سرزمین های اشغالی

الموگ بوکر خبرنگار شبکه ۱۳ تلویزیون رژیم صهیونیستی گفت: داستان حقیقی این روزهای نوار غزه این است که ما آنگونه که نتانیاهو می‌خواهد ادعا کند، به پیروزی نزدیک نیستیم.

دیگر خبرها

  • اعلام تحریم‌های جدید آمریکا و انگلیس علیه ایران/ افتتاح سرکنسولگری ارمنستان در تبریز/ افشای جزئیات تماس اخیر ترامپ و بن سلمان/ تکذیب ازسرگیری مذاکرات با عربستان از سوی انصارالله
  • اعلام تحریم‌های جدید آمریکا و انگلیس علیه ایران/ افتتاح سرکنسولگری ارمنستان در تبریز/ افشای جزئیات تماس اخیر ترامپ و بن سلمان/ تکذیب از سرگیری مذاکرات با عربستان از سوی انصارالله
  • جزئیات تماس اخیر ترامپ و بن سلمان افشا شد
  • افشای جزئیات تماس اخیر ترامپ و بن سلمان
  • سه اداره‌کل سمنان در پذیرش درخواست‌های مردمی سفر رییس‌جمهور رکورد زدند
  • جایزه ۱۰ میلیون دلاری آمریکا برای معرفی سه «هکر ایرانی»
  • کاخ سفید : ارسال سلاح به ایران و کره شمالی از سوی روسیه منجر به بی ثباتی منطقه می شود
  • آمریکا: ارسال سلاح به ایران و کره شمالی از سوی روسیه منجر به بی ثباتی منطقه می‌شود
  • اردوغان: نتانیاهو شبیه هیتلر است/ عربستان سعودی: تداوم ارتکاب جنایات جنگی از سوی نیروهای اشغالگر اسرائیلی در غزه را محکوم می کنیم/ حزب الله مقر تیپ گولانی در عکا را هدف حمله پهپادی قرار داد/ رسانه صهیونیستی: داستان حقیقی این است که ما آنگونه که نتانیاهو م
  • متهم شدن ۷ تبعه خارجی در آلمان به ارتباط با داعش خراسان