Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، هادی حجازی‌فر کارگردان و بازیگر فیلم «موقعیت مهدی» گفت: علاقه شخصی خودم بود که فیلم موقعیت مهدی را بسازم. راستش من خوب درس نمی‌خواندم. زمانی که دانشگاه رفتم، به پدرم قول دادم فیلمی درباره شهید باکری بسازم.

فیلم سینمایی «موقعیت مهدی» روز گذشته در برج میلاد برای اصحاب رسانه به نمایش در آمد؛ فیلمی درباره زندگی شهید مهدی باکری و برادرش.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حجازی فر در این فیلم نقش مهدی باکری را بازی کرد. 

او می‌گوید: من لشکر ۳۱ عاشورا را خوب می‌شناسم؛ دو عموی خودم شهید شدند و پدرم هم جزو همین لشکر بود. تمام لحظه‌های پر از استرس زمان جنگ را به عنوان یک کودک تجربه کرده بودم. دوست داشتم به مردم وجه شاعرانه این شهدا را نشان دهم. این آدم‌ها نسبت به زندگی عاشق‌ترین آدم‌ها بودند.

حجازی‌فر برای رسیدن به نقش شهید باکری پژوهش زیادی کرده و مستندهای زیادی دیده بود. او می‌گوید: تکنیک بازیگری‌ام در این فیلم توکل بود. این قدر کار داشتم که نمی‌دانستم در مقام بازیگر چه می‌کنم ولی خدا را شکر از نتیجه نهایی راضی هستم.

او در پایان از مدیران فرهنگی خواست به هنرمندان اعتماد کنند و کارشکنی نکنند تا آثار فیلمسازان ساخته شود و سختی های جنگ را نشان بدهد. حجازی‌فر می‌گوید: جنگ‌ موقعیت‌هایی را می آفریند که آدم‌ها شفاف‌ترین رفتارهای انسانی را از خودشان بروز می‌دهند و ما باید به مخاطبان و نسل امروز نشان دهیم که جوانان و رزمندگان دفاع مقدس ما چه کرده‌اند. 

کد خبر 655780 برچسب‌ها فيلم سينمايى جشنواره فيلم فجر سینمای ایران

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: فيلم سينمايى جشنواره فيلم فجر سینمای ایران حجازی فر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۳۲۹۷۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

«نوبت لیلی» نامزد جشنواره سریال آلمان شد

سریال «نوبت لیلی» به تهیه‌کنندگی و کارگردانی روح‌الله حجازی به بخش مسابقه دهمین دوره جشنواره سریال " DIE SERIALE" در آلمان راه یافت و کاندید بهترین سریال بلند شد.

به گزارش ایسنا، سریال نوبت لیلی «نوبت لیلی» به تهیه‌کنندگی و کارگردانی روح‌الله حجازی به تازگی به بخش مسابقه دهمین دوره جشنواره سریال " DIE SERIALE" در آلمان راه یافته و کاندید بهترین سریال بلند شده است.

این رویداد قدیمی‌ترین جشنواره آلمان است که به سریال های مستقل اختصاص دارد و ۲۹ می تا ۳ ژوئن ۲۰۲۴ در گیسن آلمان برگزار خواهد شد.  

«نوبت لیلی» پیش از این از جوایزه "British Awards" در انگلستان، جایزه بهترین سریال بین‌المللی و بهترین فیلمبرداری را دریافت کرد و در سی و پنجمین جشنواره خیرونا اسپانیا و پنجمین دوره جشنواره "skiptown" در هالیوود آمریکا نیز حضور داشته است.

«نوبت لیلی» سریال اختصاصی پلتفرم نماوا بوده است.

مهدی شیرزاد، سرپرست نویسندگان و مهدی شیرزاد، سروش چیت‌ساز و روح‌الله حجازی نیز نویسندگان این سریال هستند که فیلمنامه این سریال را در سبک رئالیسم جادویی به نگارش در آورده‌اند.

در خلاصه داستان این سریال آمده است:

لیلی از طریق کتابی مرموز در می‌یابد که او و خانواده‌اش تاکنون در زمان و مکان‌های بسیاری زیسته‌اند و اکنون «نوبت لیلی» است تا با رمزگشایی از کتاب و یافتن تابلوی ارزشمند نیاکانش دست به انتخابی بزند که به تمام این زندگی‌های زیسته معنا بدهد و …

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • فرمانده‌ای که پسرخاله صدام را اسیر کرده بود
  • حتی با تولد فرزندش هم جبهه را ترک نکرد
  • نارضایتی وزیر ارشاد از وضعیت روزنامه‌نگاران حوزه طنز
  • ببینید | وقتی ایران کشتی و بالگرد آمریکایی‌ها را زد؛ جنگ شهید نادر مهدی با قایق با ناوهای آمریکایی!
  • با دیپلماسی فعال منطقه‌ای ایران خط لوله صلح با وجود کارشکنی آمریکا در حال ساخته شدن است
  • مدیران فرهنگی به احیای آموزش هنر خوشنویسی توجه داشته باشند
  • «نوبت لیلی» نامزد جشنواره سریال آلمان شد
  • افتتاح کتابخانه مرکزی رشت در رشد و بالندگی فرهنگی گیلان موثر است
  • مادران ۴ فرزندی الگوی عینی برای خانواده‌ها
  • برنامه ریزی برای برگزاری یادواره ملی شهدای ترور خراسان رضوی