Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-30@18:55:38 GMT

آغاز عملیات اجرایی آبرسانی به ۷ هزار و ۱۳۸ روستا

تاریخ انتشار: ۱۹ بهمن ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۳۲۹۷۹۹

آغاز عملیات اجرایی آبرسانی به ۷ هزار و ۱۳۸ روستا

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وزارت نیرو، میثم جعفرزاده صبح امروز در آئین بهره‌برداری از طرح‌های وزارت نیرو با حضور رئیس جمهوری در حوزه ستادی این وزارتخانه اظهار کرد: اگر قرار بود طبق سال‌های اخیر کار انجام شود قطعاً ده‌ها سال برای آبرسانی به مناطق محروم طول خواهد کشید.

وی از آغاز عملیات اجرایی آبرسانی به ۷ هزار و ۱۳۸ روستا با جمعیت بیش از سه میلیون نفر در مدت ۳۰ ماه و با برآورد اعتباری ۱۹ هزار میلیارد تومان از طریق عقد قرارداد با قرارگاه امام حسن خبر داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس مرکز جهاد آبرسانی وزارت نیرو گفت: امروز عملیات اجرایی طرح‌های آبرسانی و جهادی در هفت هزار و ۱۳۸ روستای سراسر کشور و به صورت نمادین در ۵ استان از کل کشور شامل استان‌های سیستان و بلوچستان، کهگیلویه و بویراحمد، هرمزگان، کرمان و خراسان جنوبی به صورت ویدئو کنفرانس آغاز شد.

جعفرزاده خاطرنشان کرد: از ابتدای شروع دولت سیزدهم در آبرسانی مأموریت ویژه‌ای تعریف شد.

وی شورای جهاد آبرسانی را متشکل از خبرگان و متخصصان حوزه آب، خیرین حوزه آبرسانی، نهادهای مردمی و کمک‌رسان کشور و گروه‌های جهادی برشمرد و گفت: با تشکیل جلسه برای گروه‌ها و صدور احکام ویژه، کار در مرحله ابتدایی به پایان رسید و اقدام‌های جهادی وارد مرحله اجرایی شده است.

رئیس مرکز جهاد آبرسانی با بیان اینکه در ذیل شورای جهاد آبرسانی، مرکز جهاد آبرسانی در وزارت نیرو با مأموریت ویژه در حوزه آبرسانی در مناطق محروم شروع به‌کار کرد، گفت: با استفاده از ظرفیت قانون بودجه که در سال ۱۴۰۰ بود تفاهم‌نامه‌ای با قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) امضا و ساماندهی گروه‌های جهادی در مجموعه وزارت نیرو و تشکیل مجمع خیرین آبرسان کشور انجام شد.

جعفرزاده گفت: کار با برخی از روستاها با اولویت‌بندی روستاهایی که فاقد منابع تأمین آب بودند، برخی روستاهایی که دارای منابع آب ناپایدار بودند و برخی روستاهایی که دارای منبع آب ولی فاقد کیفیت یا روستاهایی که دارای منبع تأمین آب و فاقد شبکه توزیع بودند، آغاز شد.

وی اجرای ۹ هزار و ۷۰ کیلومتر خط انتقال، اصلاح و توسعه شبکه آب روستایی به طول ۱۱ هزار کیلومتر، تأمین آب به ظرفیت ۶ هزار و ۲۱۶ لیتر در ثانیه، احداث یک هزار و ۱۲۶ باب مخزن به ظرفیت ۳۹۴ هزار و ۶۰۰ مترمکعب و احداث ۴۴۹ باب ایستگاه پمپاژ را به عنوان جزئیات پروژه‌ها عنوان کرد.

کد خبر 5419859

منبع: مهر

کلیدواژه: وزارت نیرو آبرسانی آبرسانی روستایی قیمت نفت وزارت جهاد کشاورزی قیمت سکه بهار آزادی نهضت ملی مسکن بورس سازمان بنادر و دریانوردی قیمت برنج سید جواد ساداتی نژاد وزارت صنعت معدن و تجارت سید احسان خاندوزی واگذاری سرخابی ها بانک مرکزی قیمت طلا رستم قاسمی جهاد آبرسانی وزارت نیرو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۳۲۹۷۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عملیات امحاء مزارع آلوده در شرق شیراز آغاز شد

سرپرست مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان شیراز از آغاز عملیات اجرایی امحاء مزارع آلوده به فاضلاب خام در شرق کلان شهر شیراز خبر داد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از شیراز به نقل از روابط عمومی مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان شیراز، محمد میرزایی در حاشیه عملیات مذکور گفت: از صبح سه شنبه یازدهم اردیبهشت ماه عملیات امحاء مزارع مذکور در سطح 270 هکتار از اراضی منطقه گردخون در حومه کلان شهر شیراز آغاز شده است. 

این مقام مسئول با اذعان به اینکه کار قلع و قمع مزارع گندم و جو آبیاری شده با فاضلاب خام با بکارگیری قریب به 20 دستگاه تراکتور و پنج دستگاه لودر در حال انجام است، تصریح کرد: پیش بینی می‌شود این اقدام در بیش از ده قطعه از مزارع تا پایان روز به اتمام برسد. 

وی با بیان اینکه کار امحاء مزارع به دستور مقام قضایی و نظر شبکه بهداشت و درمان مبنی بر آلودگی مزارع در دستور کار مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان شیراز قرار گرفته است، ابراز کرد: این عملیات با مشارکت دستگاه‌های متولی در قالب گشت‌های هم‌پوشان برنامه ریزی و به مرحله اجرا رسیده است. 

میرزایی با تاکید بر اینکه حفظ سلامت عموم جامعه و تولید محصول سالم عاری از هرگونه آلودگی خط قرمز متولیان تولید است، بیان کرد: جهاد کشاورزی همگام با دیگر نهاد‌های ذی مدخل به طور جدی با هرگونه تهدید سلامت مردم مقابله و با سوء استفاده گران به هر شکل ممکن برخورد قانونی خواهد کرد.

سرپرست مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان شیراز ضمن اطمینان خاطر به مصرف کنندگان محصولات کشاورزی به جهت صیانت از تولید محصول سالم و با کیفیت افزود: صیانت از تولید محصول سالم امری فرا دستگاهی است که نیازمند همکاری تمامی دستگاه است.

انتهای پیام/424/.

دیگر خبرها

  • عملیات اجرایی احداث کمربندی شهر مهاباد آغاز شد
  • آغاز عملیات اجرایی ساخت سیزدهمین محل فرود بالگرد اورژانس پیش بیمارستانی نیشابور
  • عملیات امحای مزارع آلوده در شرق شیراز آغاز شد
  • عملیات امحاء مزارع آلوده در شرق شیراز آغاز شد
  • پیشرفت ۸ درصدی عملیات اجرایی احداث باغ مشاهیر
  • تأکید نماینده مردم شهرستان بروجن بر تصویب و اجرایی شدن تحقیق و تفحص از عملکرد وزارت نیرو
  • دهم اردیبهشت، سالروز آغاز عملیات غرورآفرین بیت‌المقدس
  • جهاد آبرسانی در ۶۹ روستای ایلام از ابتدای سال جاری آغاز شده است
  • عملیات آبرسانی به ۶ روستای درمیان آغاز شد
  • ۱۵ روستا در فریدن و نائین از آب شرب پایدار بهره‌مند می‌شوند