Web Analytics Made Easy - Statcounter

باشگاه خبرنگاران جوان شیراز - با حضور دکتر پیمان صالحی معاون پژوهشی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و دکتر محسن شریفی مدیرکل دفتر برنامه ریزی و سیاست گذاری امور پژوهشی وزارت عتف، از وب سرویس رایمگ (سامانه جامع نشریات علمی کشور) برای تحقق تولید، پشتیبانی‌ها و مانع زدایی‌ها در خدمات رسانی به جامعه علمی کشور رونمایی شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

محمدجواد دهقانی رییس موسسه استنادی علوم و پایش علم و فناوری (ISC) گفت: رایمگ، سامانه یکپارچه نشریات ادواری علمی کشور به همراه مدیریت انتشارات نشریات است که بر اساس تفاهم نامه میان مرکز منطقه‌ای اطلاع رسانی علوم و فناوری و با همکاری پژوهشکده فناوری اطلاعات و ارتباطات جهاد دانشگاهی ایجاد شده است.

او گفت: سامانه رایمگ تمام فرآیند‌های دریافت مقاله، ارزیابی و داوری، ویراستاری، صفحه‌آرایی و انتشار الکترونیکی و چاپی نشریات علمی را دربرگرفته است.

این سامانه برای مدیریت بهینه نشریات علمی با استفاده از نرم‌افزار‌های متن باز و براساس استاندارد نشریات معتبر بین‌المللی طراحی و پیاده‌سازی شده است. یکی از مهمترین ویژگی این سامانه، طراحی سایت نشریات به سه زبان فارسی، انگلیسی و عربی است.

رایمگ اولین بستری است که به زبان عربی از اخذ مقاله تا انتشار آن برای نشریات عربی در کشور طراحی و پیاده سازی شده است.

رییس ISC گفت: رایمگ، نخستین سامانه جامع نشریات علمی کشور است که تمام فرایند‌های مرتبط با نشریات (از ارسال مقاله توسط نویسنده تا چاپ نشریه) را به صورت متمرکز پوشش می‌دهد و تمام نشریات علمی کشور در حوزه‌های مختلف موضوعی را در بر می‌گیرد.

پیمان صالحی معاون پژوهشی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در زمینه سامانه جامع نشریات علمی کشور گفت: با رونمایی از چنین طرح‌هایی امید است هرچه بیشتر شاهد مرجعیت علمی در سطح بین المللی باشیم تا پژوهشگران داخلی و خارجی بتوانند از چنین سامانه‌های ارزشمندی استفاده کنند.

دسترسی به سامانه رایمگ، نخستین سامانه جامع نشریات علمی کشور از طریق نشانی rimag.ricest.ac.ir امکان پذیر است.

انتهای پیام/ 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: رونمایی از سامانه نشریات علمی کشور وزارت علوم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۳۲۹۸۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شمسایی: منفعت برگزاری جشنواره نشریات دانشجویی برای وزارتخانه‌های علوم و ارشاد/ بدنه مطبوعاتی کشور نیازمند خون تازه است

ایمان شمسایی، مدیر کل مطبوعات و خبرگزاری‌های داخلی در حاشیه بازدید از سیزدهمین جشنواره سراسری رسانه و نشریات دانشجویی که در دانشگاه فردوسی مشهد در حال برگزاری است، درباره ارزیابی از نحوه برگزاری این جشنواره گفت: انجام هیچ کاری بدون عیب امکان پذیر نیست، این جشنواره در نوع خود توانسته بیشتر دانشگاه‌های سراسر کشور را به دور خود جمع کند و همین امر اقدام مثبتی تلقی می‌شود؛ چرا که دانشجویان بدون ترس از قضاوت آثار خود را به جشنواره ارسال کرده‌اند.

وی افزود: خیلی از فیلمسازان بزرگ فیلم‌های خود را به جشنواره نمی‌آوردند و شاید ارزیابی آثارشان باعث می‌شود تا به غرورشان بربخورد، اما دانشجویان در فضای دوستانه و گرم دور هم در این جشنواره جمع شدند و همین موضوع خودش هنر می‌خواهد.

شمسایی تصریح کرد: گاهی اوقات اصل رویداد از خود محتوی می‌تواند مهم‌تر باشد، آنچه که در حوزه مطبوعاتی پیگیرش هستیم این است که هم اکنون بدنه مطبوعاتی کشور نیاز به خون تازه دارد، با گسترش رسانه‌ها طرف هستیم و ۱۳ هزار و ۵۰۰ رسانه در کشور داریم.

مدیر کل مطبوعات و خبرگزاری‌های داخلی گفت: بنگاه‌های بزرگ مطبوعاتی در قالب‌های مختلف داریم که نیازمند نیرو هستند؛ چرا که مهم‌ترین سرمایه را نیروی انسانی تشکیل می‌دهند، البته شاید این موضوع در خیلی از فضا‌ها شعار تلقی شود، اما در مطبوعات یک اصل به شمار می‌آید؛ چون خبرنگار تولید کننده است و اگر نباشد چه کسی می‌خواهد صفحات خبرگزاری و روزنامه نگاری را پر کند؟

شمسایی اضافه کرد: جشنواره نشریات دانشجویی اتفاقی است که از آن دانشگاه و مطبوعات و وزارت علوم و وزارت ارشاد سود می‌برند و این جشنواره برای وزارت علوم دانشجوی پرسشگرتر و فعال‌تر و پیگیر و حساس به مسائل امور زمانه به همراه خواهد داشت.

مدیر کل مطبوعات و خبرگزاری‌های داخلی ادامه داد: برگزاری جشنواره نشریات دانشجویی در حوزه وزارت ارشاد برای دانشجویان شاید از روی تفریح باشد، اما همینکه مزه ذوق و شوق فعالیت در رسانه زیر دندون دانشجویان رود و لذت آن را بچشند، می‌توانند وارد حوزه رسانه شوند و نتیجه آن برای اصحاب رسانه منفعت به همراه خواهد داشت و باعث رونق بیشتر می‌شود.

انتهای پیام/

نادیا عابد

دیگر خبرها

  • مجلات مطالعات اسلامی وپژوهش‌نامه تبلیغ و ارتباطات دینی رونمایی شد
  • شمسایی: جشنواره نشریات دانشجویی برای وزارتخانه‌های علوم و ارشاد نفع دارد/ بدنه مطبوعاتی کشور نیازمند خون تازه
  • شمسایی: منفعت برگزاری جشنواره نشریات دانشجویی برای وزارتخانه‌های علوم و ارشاد/ بدنه مطبوعاتی کشور نیازمند خون تازه است
  • آغازهمایش بین‌المللی علوم و فنون هسته‌ای در اصفهان
  • مُلک و مِلک مولود مانای معلم است
  • سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی ایران نقشی بزرگی در گسترش و رشد علمی ایران ایفا کرده است
  • عموعابدینی: آمایش رشته‌های تحصیلی در دستور کار وزارت علوم و شورای انقلاب فرهنگی است
  • مرکز ملی نوآوری مغز راه اندازی می‌شود
  • مرکز ملی نوآوری مغز در بیمارستان فیروزگر تهران راه‌اندازی می‌شود
  • مرکز ملی مغز با هدف گسترش خدمات در زمینه علوم شناختی راه‌اندازی می‌شود