Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، محمدحسین فائزی روز سه شنبه در دیدار رییس خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) استان قزوین و مدیرعامل خانه مطبوعات استان قزوین، افزود: برای جریان ساز کردن رسانه ها باید کاستی را با هم افزایی و برگزاری جلسات هم اندیشی مرتفع کنیم.

وی افزود: جلسات هم اندیشی را با اصناف، اقشار و انجمن های زیر مجموعه به منظور شناسایی مسایل و مشکلات و حل آنها آغاز کرده ایم که مشکلات معیشتی در صدر آنها قرار دارد و می توان در این زمینه کارهایی را بدون نگاه های سیاسی و جناحی انجام داد که اثرات آن در جامعه هدف دیده شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین گفت: این موضوع، اولویت ما است و از رسانه ها هم در این زمینه کمک می خواهیم چون بدون رسانه ها حل مشکلات آنها امکان پذیر نیست.

فائزی افزود: رسانه ها باید فارغ از هر علاقه و نگاه سیاسی پای مشکلات رسانه ، مردم و رو کردن مدیر متخلف بایستند و بالا بردن و ترویج کار خوب را در دستور کار داشته باشد که از اصول کاری و ارزشی ما است.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین با اشاره به دستور کار بودن برگزاری نشست های ویژه برای اهالی رسانه استان در راستای حل مشکلات این قشر، گفت: انشاالله با زبان مشترکی که داریم بتوانیم برای حل تنگناهای معیشتی اهالی رسانه اقدام کنیم.

وی گفت: اصحاب رسانه استان، زندگی خود را با حداقل ها و با قناعت سر می کنند و وضعیت آنها را درک کرده و اولویت خود را حل مشکلات آنها قرار داده ام و توقع دارم آنها نیز به ما کمک کنند تا بتوانیم در حل مشکلات این قشر موفق باشیم.

وی تصریح کرد: برگزاری انتخابات خانه مطبوعات استان را در دستور کار داریم و به زودی آن را عملیاتی می کنیم و باید رسانه ها از ما بابت کاستی های سال گذشته و آینده مطالبه گری کنند.

رسانه ها برای جریان سازی باید نسبت به موضوعات شناخت داشته باشند

رئیس خبرگزاری جمهوری اسلامی استان قزوین نیز در این دیدار گفت: رسانه ها برای جریان سازی باید ابتدا نسبت به موضوعات و جریانات شناخت داشته باشند تا بتوانند با آگاهی و علم به آن موضوع نسبت به جریان سازی اقدام و مخاطب را با خود همراه کنند.

علی حیدری افزود: همراه کردن مخاطب هم از اصلی ترین ماموریت رسانه است به عبارتی رسانه بدون تاثیر بر فکر و رفتار مخاطب نمی تواند برای رسیدن به اهداف و مقصود خود موثر باشد و جریان سازی کند .

به گفته، وی اطلاع رسانی درست در هر جامعه ای موجب آرامش و امنیت می شود و بالعکس اگر خبرهای غلط و شایعات و حتی اخبار زرد در اختیار افراد جامعه قرار بگیرد ، تاثیر منفی بر افکار مردم خواهد گذاشت.

رئیس خبرگزاری جمهوری اسلامی استان قزوین با بیان اینکه دشمنان با روی آوردن به غول های رسانه ای و تولید محتوا،  به دنبال بی اعتماد سازی با سوء استفاده از افکار عمومی هستند، گفت: رسانه ها باید از کنار تغییر نگرش و تغییر رفتار، هوشیاری و بصیرت مردم را  افزایش داده ، دشمن را ناکام  بگذارند و با جهاد تبیین و روایت درست گذشته و حال و ایجاد امیدواری به آینده ، گام های اساسی را بردارند.

فرایند برگزاری انتخابات خانه مطبوعات استان قزوین تسریع شود

مدیرعامل خانه مطبوعات استان قزوین نیز در این دیدار گفت: رسانه های این استان به ویژه مطبوعات استان بعد از شیوع کرونا دچار مشکلات و چالش های جدی شدند و اقتصاد و معیشت آنها به مخاطره افتاده است.

هادی درزی رامندی گفت: متاسفانه در این سالها به رغم مصوبه شورای اطلاع رسانی استان، دعوت از رسانه ها برای بازدیدهای صنعتی و برنامه های با حضور مسوولان عالی رتبه کشوری در استان بدون نظم و برنامه ریزی خاصی صورت می گرفت که موجب اعتراض و گلایه مندی اصحاب رسانه استان شد.

وی اضافه کرد: با توجه به این موضوع از اداره کل فرهنگ و ارشاد استان انتظار داریم با دستگاه های اجرایی استان با محوریت استانداری قزوین مکاتبه کرده تا موضوع دعوت نکردن از رسانه ها در بازدیدها و برنامه های مختلف به بهانه کرونا ملغی و منتفی شود.

این مسوول صنفی با اشاره به آغاز فرایند انتخابات خانه مطبوعات استان قزوین، گفت: خوشبختانه فرایند برگزاری انتخابات خانه مطبوعات استان آغاز شده است و انتظار داریم شاهد تسریع در این زمینه باشیم تا با تشکیل هیات مدیره جدید برای پیگیری و حل مشکلات اهالی رسانه استان اقدام شود.

برچسب‌ها وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ایرنا رسانه سواد رسانه ای خانه مطبوعات قزوین استان قزوین خانه مطبوعات و رسانه های کشور

منبع: ایرنا

کلیدواژه: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ایرنا رسانه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ایرنا رسانه سواد رسانه ای خانه مطبوعات قزوین استان قزوین خانه مطبوعات و رسانه های کشور انتخابات خانه مطبوعات استان خانه مطبوعات استان قزوین اسلامی استان قزوین فرهنگ و ارشاد رسانه ها رسانه استان جریان سازی حل مشکلات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۳۲۹۸۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کانال های خبری برای دریافت مجوز اقدام کنند

هیات نظارت بر مطبوعات از گردانندگان کانال‌های خبری در پیام‌رسان‌ها که تاکنون اقدام به اخذ مجوز فعالیت نکرده‌اند، خواست تا در سریع‌ترین زمان ممکن نسبت به ثبت درخواست در سامانه جامع رسانه‌های کشور اقدام کنند.

به گزارش دبیرخانه هیات نظارت بر مطبوعات وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، در راستای اجرای قوانین و مقررات رسانه‌ای کشور از همه گردانندگان کانال‌های خبری در پیام‌رسان‌ها، دعوت می‌شود به منظور انجام فرایند قانونی اخذ مجوز و بهره‌مندی از حمایت‌های قانونی، حداکثر تا پایان اردیبهشت‌ماه امسال نسبت به ثبت درخواست مجوز فعالیت خود از طریق سامانه جامع رسانه‌ها اقدام کنند.

فعالیت همه رسانه‌ها به موجب قانون مطبوعات، مستلزم دریافت مجوز است و براساس بند «پ» ماده سه آیین‌نامه اجرایی قانون مطبوعات کشور، پیام‌رسان‌ها و کانال‌های خبری نیز مشمول این الزام قانونی هستند.

متقاضیان برای کسب اطلاعات و راهنمایی بیشتر درباره ثبت درخواست می‌توانند به صفحه راهنمای ثبت درخواست مجوز سامانه خبری مراجعه کنند.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • کانال‌های خبری، مجوز بگیرند
  • حمایت وزیر فرهنگ‌وارشاد اسلامی از طنزپردازان و رسانه‌های فعال این حوزه
  • کانال های خبری برای دریافت مجوز اقدام کنند
  • صابری فومنی طنز را با رعایت مرزهای اخلاقی وارد جریان رسانه‌ای کرد
  • ۱۱۲۹ اثر به دبیرخانه «طنز پهلو» ارسال شد/ استان تهران بیشترین آثار طنز را ارسال کرد
  • هشتمین جشنواره ملی طنز و رسانه به ایستگاه پایانی رسید
  • مشکل برگزاری کنسرت موسیقی در بوشهر حل شد؟
  • شیراز میزبان جشنواره رسانه‌ای اقوام و عشایر کشور شد
  • ارسال ۴۳۴ اثر به دبیرخانه جشنواره فصلی رسانه‌های گیلان
  • تشکیل قرارگاه شهید آوینی فرصتی برای حمایت از تولیدات هنری است