Web Analytics Made Easy - Statcounter

منابع عراقی به تشریح عملیات «اراده پولادین» اشاره کردند که در چند محور و برای پر کردن شکاف‌های امنیتی میان حوزه استحفاظی فرماندهی ستاد عملیات کرکوک و نینوا انجام شد. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، واحد اطلاع رسانی امنیتی عراق در بیانیه‌ای نتایج عملیات «الارادة الصلبة» (اراده پولادین) علیه گروه تروریستی داعش را اعلام کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش «السومریه نیوز»، این عملیات در چند محور و برای پرکردن شکاف‌های امنیتی بین حوزه استحفاظی فرماندهی ستاد عملیات کرکوک و نینوا انجام شد.

در بیانیه این واحد آمده است: پس از نشست ها و تفاهمات مشترک بین فرماندهان نظامی و امنیتی عراق و اقلیم  و با هدف پرکردن شکاف های امنیتی در مناطق حد فاصل بین یگان‌های مقر پیشرفته فرماندهی ستاد عملیات مشترک در کرکوک و فرماندهی ستاد عملیات نینوا از یک طرف و یگان‌های پیشمرگه از طرفی دیگر، واحد های مشترک از نیروهای فدرال و نیروهای پیشمرگه، عملیات «الاراده الصلبة» را در چند محور شامل چندین منطقه و منطقه کوهستانی برای تعقیب عناصر تروریستی داعش و افراد تحت تعقیب و پاکسازی این مناطق از بقایای جنگی انجام شد.

بیانیه مذکور افزود: این عملیات شامل بازرسی و پاکسازی دو منطقه «سرکران و بلکانه» بود و نتایج از پیش برنامه ریزی شده را محقق کرد و به اهداف خود رسید.

واحد اطلاع رسانی امنیتی عراق در این بیانیه اشاره کرد که این عملیات از عملیات‌های ویژه در عراق براساس شیوه جدید فرماندهی ستاد عملیات مشترک عراق با مشارکت نیروهای پیشمرگه محسوب می‌شود و نیروهای عراقی در این عملیات به مناطقی رسیدند که پیش از این دست نیافته بودند.

عملیات گسترده نیروهای امنیتی عراق در شمال بغدادپاکسازی مناطق غربی الانبار توسط نیروهای امنیتی عراقهلاکت 3 تروریست در شمال بغداد؛ انفجار در مسیر عبور نیروهای امنیتی عراق

این واحد در پایان تاکید کرد که همه نیروهای امنیتی عراق، مصمم به تحقق اهداف از پیش تعیین شده، خشکاندن ریشه‌های تروریسم و تعقیب عناصر شکست خورده آن و تقویت امنیت و ثبات در مناطق مختلف کشور هستند.

انهدام مخفیگاه بازمانده‌های داعشی در شمال بغداد

اداره اطلاع رسانی امنیتی عراق از انهدام مواضع و مخفیگاه‌های داعشی در «الطارمیه» در شمال بغداد در جریان عملیاتی موفق اطلاعاتی وامنیتی خبر داد.

در بیانیه آمده است: در جریان عملیات علیه مخفیگاه‌های بازمانده‌های داعشی در منطقه «الطارمیه» در شمال بغداد در داخل یکی از این مخفیگاه‌های داعشی، کمربند انفجاری کشف شد.

کشف و انهدام مخفیگاه‌های داعشی در غرب عراق

حشد شعبی عراق از کشف و انهدام مخفیگاه‌های داعشی در استان الانبار در غرب این کشور خبر داد.

در بیانیه حشد شعبی عراق آمده است: نیروهای حشد شعبی در استان الانبار موفق به کشف و انهدام مخفیگاههای داعش در غرب الانبار شدند.

حشد شعبی عراق اعلام کرد: در جریان عملیات امنیتی نیروهای حشد شعبی که با هماهنگی نیروهای ارتش و امنیتی عراق انجام شد، مناطق واقع در پشت نوار مرزی با سوریه در داخل عراق مورد بازرسی و جستجو قرار گرفت.

در بیانیه حشد شعبی عراق آمده است: در جریان این عملیات مخفیگاه‌های داعشی که در آن اقلام غذایی قرار داشت، کشف و منهدم شد.

هشدار درباره بازگردانیدن خانواده داعشی‌ها به عراق

«خضر دوملی» یک کارشناس عراقی هشدار داد بازگرداندن خانواده‌های عناصر تشکیلات تروریستی داعش به عراق باعث تهدید امنیت ملی کشور خواهد شد.

به گزارش «موازین نیوز»، وی در این باره گفت: این خانواده‌های دارای افکار افراطی، به منزله تهدیدی برای جامعه عراق خواهند بود و ادامه بازگشت این خانواده‌ها به اردوگاه «الجدعه» در نینوا، پیامدهای مصیبت باری بر امنیت عراق در حال حاضر و در آینده نزدیک خواهد داشت.

خضر دوملی افزود: اردوگاه آوارگان «جدعه»، به تهدید آشکاری برای امنیت ملی عراق تبدیل شده است و ادامه تلاش دولت بغداد برای بازگرداندن خانواده‌های مجرم داعشی به کشور، مایه تأسف است.

دستور الکاظمی برای تشکیل فرماندهی ستاد عملیات در میسان

«مصطفی الکاظمی»، نخست وزیر و فرمانده کل نیروهای مسلح عراق دستور تشکیل فرماندهی ستاد عملیات میسان را صادر کرد.

واحد اطلاع رسانی امنیتی عراق اعلام کرد:  الکاظمی دستور تشکیل فرماندهی ستاد عملیات میسان را داده است. فرماندهی ستاد عملیات میسان، مسئولیت فرماندهی و کنترل همه دستگاه‌های امنیتی در استان میسان را برعهده خواهد داشت. الکاظمی سرتیپ «محمد الزبیدی»، را به عنوان فرمانده ستاد عملیات میسان منصوب کرد.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: اطلاع رسانی امنیتی عراق فرماندهی ستاد عملیات مخفیگاه های داعشی نیروهای امنیتی عراق جریان عملیات انهدام مخفیگاه حشد شعبی عراق شمال بغداد انجام شد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۳۲۹۸۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استقرار تیپ مستقل ارتش در ایلام از مطالبات دیرینه مردم است

به گزارش خبرنگار مهر، حسن بهرام نیا ظهر یکشنبه در دیدار با امیر بهمن بهمرد جانشین عملیات و سردار سرتیپ پاسدار بهرام حسینی‌مطلق رئیس اداره عملیات ستاد کل نیروهای مسلح با قدردانی از همراهی و همکاری ستاد کل نیروی مسلح در کنگره جهانی اربعین‌حسینی، گفت: ستاد کل نیروهای مسلح همواره بستر را برای برگزاری کنگره بزرگ اربعین‌حسینی فراهم می‌کند.

استاندار ایلام از آمادگی کامل از جمله تامین زمین مورد نیاز و دیگر نیازمندی‌ها برای استقرار تیپ مستقل ارتش در استان خبر داد و افزود: به دلیل موقعیت مهم و راهبردی استان ایلام در کشور، استقرار تیپ مستقل ارتش به عنوان یکی از مطالبات دیرینه استان بسیار مهم و اساسی است.

نماینده عالی دولت در استان ایلام بیان داشت: در صورت وجود تیپ مستقل ارتش در ایلام، نیروهای بومی کادر ارتش جمهوری اسلامی ایران که در سایر استان‌ها خدمت می کنند می‌توانند در استان ایلام خدمت کنند و این مهم در آرامش و مدیریت زمان و اقتصاد بسیار مهم است.

وی با اشاره به ۴۳۰ کیلومتر مرز مشترک استان ایلام با کشور عراق، استقرار یک بالگرد نیروهای مسلح در ایلام را ضرورت دانست و گفت: زیرساخت و پشتیبانی برای استقرار بالگرد تامین می‌شود و امیدواریم این بالگرد در استان مستقر شود.

وی با اشاره به حضور فرماندهان عالی‌رتبه ستاد کل نیروهای مسلح و بازدید از زیرساخت این ستاد در استان گفت: امیدواریم این بازدیدها منشا خدمات فراوانی برای استان باشد چرا که همراهی و هماهنگی نیروهای مسلح برگرفته از ولایت‌پذیری است.

وی با اشاره به پاسخ کوبنده جمهوری اسلامی ایران به رژیم منحوس صهیونیستی، این اقدام را مایه افتخار هر ایرانی عنوان کرد و افزود: سپاه مقتدر با مشارکت نیروهای مسلح با انسجام و وحدت، این عملیات مهم را انجام دادند و موجب شدند هیمنه پوشالی رژیم صهیونیستی فرو ریخته شود.

وی عنوان کرد: با همکاری همه نیروهای نظامی و انتظامی، سپاه و ارتش و اعضای شورای تامین، هارمونی خدمت در استان شکل گرفته است.

امیر بهمن بهمرد جانشین عملیات ستاد کل نیروهای مسلح نیز در این دیدار گفت: کنگره اربعین‌حسینی به‌عنوان آبروی نظام در ایلام باشکوه برگزار شد که در این راستا به همه اعضای ستاد اربعین و در راس آن استاندار ایلام که به‌صورت میدانی پای کار بودند عرض خداقوت دارم.

ی با قدردانی از حمایت‌های استاندار ایلام از نیروهای مسلح در استان، افزود: نیروهای مسلح وظیفه تامین امنیت را دارند و این امنیت با هم‌افزایی و کمک مسئولین استان و شخص استاندار به عنوان مدیریت ارشد استان حاصل می‌شود.

جانشین عملیات ستاد کل نیروهای مسلح با اشاره به پاسخ دندان‌شکن ایران اسلامی به رژیم منحوس صهیونیستی، ادامه داد: به دلیل ضربه موشکی ایران به استکبار، نیروهای مسلح بیش از گذشته مورد هجمه و رصد نظام استکبار قرار می‌گیرد.

گفتنی است در این نشست امیر بهمن بهمرد جانشین عملیات و سردار سرتیپ پاسدار بهرام حسینی‌مطلق رئیس اداره عملیات ستاد کل نیروهای مسلح در پاسخ به درخواست‌های استاندار در خصوص استقرار تیپ مستقل ارتش و استقرار یک فروند بالگرد نیروهای مسلح در ایلام، قول پیگیری مساعد دادند.

کد خبر 6091092

دیگر خبرها

  • استقرار تیپ مستقل ارتش در ایلام از مطالبات دیرینه مردم است
  • آمریکا برای تداوم حضور نظامی در عراق، داعش را بهانه کرده است
  • رئیسی دستور داده تا ۳ میلیارد یورو در اختیار نیرو‌های مسلح قرار داده شود
  • دستور مهم رئیسی؛ تخصیص ۳میلیون یورو برای دیوارکشی مرزهای ایران | اعلام جزئیات جدید از انسداد مرزها؛ اولویت‌ با کدام مرزهاست؟
  • هلاکت ۲ تروریست در حمله پهپادی نیروهای امنیتی در شهر زاهدان
  • حمله پهپهادی نیروهای امنیتی ایران به خودروی تروریست‌ها + جزئیات
  • حمله پهپادی «نیروهای امنیتی» در زاهدان به خودروی تروریست‌ها /چند نفر به هلاکت رسیدند؟
  • حمله پهپادی به خودروی تروریست ها اطراف زاهدان/ ۲ تروریست کشته شدند
  • حمله پهپادی به خودروی تروریست‌ها در اطراف زاهدان
  • سرلشکر موسوی: ایران پاسخ هر تجاوزی را کوبنده‌تر از قبل خواهد داد