Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، علی‌رغم هشدارهای چین به کشورهای غربی درخصوص دخالت در امور تایوان و مخصوصا فروش تسلیحات به این کشور، اما پنتاگون از تصویب قرارداد فروش جدیدی به این جزیره خبر داد.

وزارت دفاع آمریکا بامداد امروز (سه‌شنبه) اعلام کرد، فروش احتمالی ۱۰۰ میلیون دلار تجهیزات و خدمات نظامی به تایوان را با هدف «تقویت، حفظ و بهبود» سامانه‌های پدافند موشکی پاتریوت مستقر در این جزیره، تایید کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به نوشته خبرگزاری «رویترز»، در بیانیه آژانس همکاری امنیت دفاعی آمریکا آمده است که پس از تاییدیه وزارت خارجه این کشور بر فروش تجهیزات نظامی مذکور که توسط سفارت تایوان در واشنگتن درخواست شده بود، گواهینامه مورد نیاز را به اطلاع کنگره رسانده است.

این آژانس توضیح داد که ارتقاء سیستم پدافند موشکی پاتریوت «باعث بهبود امنیت [تایوان] شده و به حفظ ثبات سیاسی، تعادل نظامی، اقتصادی و پیشرفت در منطقه کمک می‌کند».

بر اساس این گزارش، پنتاگون گفت: «این فروش پیشنهادی با حمایت از تلاش‌های مستمر [تایوان] برای مدرن‌سازی نیروهای مسلح و حفظ قابلیت دفاعی معتبر، در خدمت منافع ملی، اقتصادی و امنیتی ایالات متحده است».

پنتاگون فروش تسلیحات به تایوان و دامن‌زدن به تنش‌ها با چین را «در خدمت منافع ملی، اقتصادی و امنیتی آمریکا» می‌داند.

 

به نوشته رویترز، پیمانکاران اصلی فروش این تجهیزات نظامی به تایوان، شرکت‌های تسلیحاتی «رِیثیون تکنولوژیز» و «لاکهید مارتین» خواهند بود.

وزارت خارجه تایوان نیز با استقبال عمیق از این تصمیم آمریکا، اعلام کرد: «در مواجهه با گسترش مستمر نظامی و اقدامات تحریک آمیز چین، کشور ما با دفاعی مستحکم امنیت ملی خود را حفظ خواهد کرد و به تعمیق مشارکت امنیتی نزدیک بین تایوان و ایالات متحده ادامه خواهد داد».

وزارت دفاع تایوان نیز گفت که تصمیم برای دستیابی به موشک‌های جدیدتر پاتریوت در جریان نشست سال ۲۰۱۹ با مقامات آمریکایی در دولت پیشین این کشور به ریاست اتخاذ شده و انتظار می‌رود این توافق ظرف یک ماه آتی اجرا شود.

پکن، تایوان را بخشی از سرزمین چین می‌داند و تحرکات آمریکا و فروش سلاح به تایوان را نقض حاکمیت خود و مغایر با سیاست «چین واحد» ارزیابی می‌کند. با این حال آمریکا با اعزام ناو به تنگه تایوان و کمک نظامی به تایوان عملا در مسیر حمایت از این جزیره است و پکن بارها به این مسئله اعتراض کرده است. این در حالی است که کشورهای عضو سازمان ملل متحد از جمله خود آمریکا، تایوان را به عنوان کشور مستقل به رسمیت نمی‌شناسند.

دولت «جو بایدن» رئیس‌جمهور آمریکا نیز از زمان روی کار آمدن، سیاست‌های دولت ترامپ را در قبال چین در پیش گرفته است و اخیراً نیز بایدن لایحه صدها میلیارد دلاری بودجه نظامی آمریکا را امضا کرد که بخش چشمگیری از آن به مقابله با چین و حمایت از تایوان تخصیص داده شده است.

چند هفته قبل نیز «کین گانگ» سفیر چین در واشنگتن طی هشداری تند به آمریکا درخصوص حمایت از استقلال تایوان، گفت تداوم چنین سیاستی می‌تواند منجر به درگیری نظامی با این کشور شود. (جزئیات بیشتر)

انتهای پیام/ص

منبع: فارس

کلیدواژه: تایوان تنش تایوان چین حمایت نظامی آمریکا از تایوان فروش تسلیحات آمریکایی به تایوان تنش زایی آمریکا در تایوان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۳۲۹۹۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمله موشکی به پایگاه آمریکا در شرق سوریه

 

به گزارش­ سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما سایت خبرگزاری «اسپوتنیک» از حمله موشکی به پایگاه آمریکا در شرق سوریه خبر داد.

یک منبع محلی به این خبرگزاری گفت: پایگاه نظامی آمریکا در میدان نفتی «العُمَر» در استان «دیرالزور» در شرق سوریه هدف شلیک موشک قرار گرفت.

یک منبع آگاه روز جمعه گفت: هفت موشک به پایگاه آمریکا در میدان نفتی العُمَر شلیک شد که سه فروند از آنها از سمت جنوب شرقی در داخل پایگاه و چهار موشک دیگر در مجاورت پایگاه برخورد کرد.

یک منبع افزود: ستون‌های دود در محل مشاهده می‌شد.

از زمان تشدید درگیری فلسطین و اسرائیل در اکتبر ۲۰۲۳، نیرو‌های آمریکایی و ائتلاف در عراق و سوریه بار‌ها هدف حمله موشکی و پهپاد‌هایی قرار گرفته اند که به اعتقاد واشنگتن، متعلق به گروه‌های برخوردار از پشتیبانی ایران است.

دیگر خبرها

  • رسانه آمریکایی: خریداران پهپادها و تجهیزات ایرانی به صف شدند
  • پایگاه آمریکایی: خریداران پهپادها و تجهیزات ایرانی به صف شدند
  • کاخ سفید: اوکراین آماده حمله روسیه در تابستان است
  • گروگان‌های طالبان که درباره‌شان نشنیده‌اید / چرا آمریکا ۸۰۰ پایگاه نظامی در سرتاسر دنیا دارد؟ / چرا کشور‌ها به جنگ با یکدیگر می‌روند؟ / چگونه داعش به وجود آمد؟
  • تجمع ضد آمریکا و انگلیس در بورکینافاسو
  • حمله موشکی جدید حزب الله به مرکز نظامی رژیم صهیونیستی+فیلم
  • حمله موشکی جدید حزب الله به مرکز نظامی رژیم صهیونیستی
  • آلمان همکاری‌های تسلیحاتی با استرالیا را تقویت می‌کند
  • واکنش وزیر دفاع انگلیس به تحریمش از سوی ایران/ مخالفت امارات با استفاده آمریکا از پایگاه های نظامی در این کشور/ حمله موشکی به پایگاه نظامیان آمریکایی در شرق سوریه/ رایزنی محرمانه دولت بایدن و عربستان درباره یک توافق
  • حمله موشکی به پایگاه آمریکا در شرق سوریه