Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-01@11:13:38 GMT

امیر عبداللهیان: با آمریکا مذاکره مستقیم نمی‌کنیم

تاریخ انتشار: ۱۹ بهمن ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۳۲۹۹۴۳

امیر عبداللهیان: با آمریکا مذاکره مستقیم نمی‌کنیم

ابراهیم رضایی در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به جلسه غیرعلنی صبح امروز مجلس با حسین امیرعبداللهیان اظهار داشت: وزیر امورخارجه در این جلسه گفت که مذاکرات و گفتگوها بر اساس متن جدید پیش رفته است.

وی بیان کرد: وزیر امورخارجه کشورمان در این جلسه تاکید کرد که قانون اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها و صیانت از حقوق ملت ایران خط قرمز ما در مذاکرات است و تاکید کرد که ما به آمریکایی‌ها بی اعتماد هستیم و طرف مقابل باید تعهداتش را در چارچوب برجام انجام دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: امیرعبداللهیان بر این موضوع تاکید کرد که ما با آمریکایی‌ها مذاکره مستقیم نخواهیم داشت، برای رفع حداکثری تحریم‌ها تلاش می‌کنیم و تاکید مان بر راستی آزمایی لغو تحریم‌ها و اخذ تضمین از طرف مقابل است.

نماینده مردم دشتستان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: وزیر امورخارجه کشورمان تاکید کرد که ما به ضرب الاجل های غربی‌ها بی توجه هستیم و مسیر خودمان را دنبال می‌کنیم.

رضایی گفت: رئیس کمیسیون انرژی مجلس، رئیس کمیسیون جهش تولید، نایب رئیس کمیسیون اصل نود، نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و چند تن دیگر از نمایندگان مجلس هم در این جلسه نقطه نظرات خود را مطرح کردند و تاکید شأن بر این بود که ما به هیچ وجه نباید به آمریکا اعتماد کنیم و در مذاکرات باید به قانون اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها و صیانت از حقوق ملت ایران توجه ویژه شود.

وی تصریح کرد: محمد باقر قالیباف هم در این جلسه مطالبی را مطرح و تاکید کرد که ما باید به صورت همزمان رفع تحریم‌ها و خنثی سازی تحریم‌ها را دنبال کنیم و خنثی سازی تحریم‌ها بسیار مهم است. تاکید دیگر رئیس مجلس شورای اسلامی بر آن بود که ما دیگر مذاکره‌ای با آمریکایی‌ها نداریم.

کد خبر 5419873 زهرا علیدادی

منبع: مهر

کلیدواژه: حسین امیرعبداللهیان تحریم های ایران مذاکره با امریکا ابراهیم رضایی مجلس شورای اسلامی انقلاب اسلامی ایران ایران حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی مذاکرات وین ایالات متحده امریکا حسین امیرعبداللهیان محمد باقر قالیباف علی بهادری جهرمی جمهوری اسلامی ایران هیئت دولت سازمان تبلیغات اسلامی مجلس تاکید کرد که ما رئیس کمیسیون تحریم ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۳۲۹۹۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مصوبه‌ای برای شفافیت درآمدهای نفتی و مصارف این حوزه

نمایندگان مجلس در جلسه علنی امروز با اکثریت آرا جدول منابع و مصارف حوزه انرژی در بودجه ۱۴۰۳ را مصوب کردند. - اخبار سیاسی -

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری تسنیم، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی صبح امروز (سه‌شنبه 11 اردیبهشت‌ماه) قوه مقننه، در جریان ادامه بررسی بخش دوم بودجه سال 1403 (جداول) با کلیات گزارش کمیسیون تلفیق درباره جدول 22 و جداول الحاقی در مورد منابع و مصارف حوزه انرژی با از مجموع 194 نماینده حاضر با 138 رأی موافق، 5 رأی مخالف و 5 رأی ممتنع، موافقت کردند.

در ادامه جلسه هادی بیگی‌نژاد عضو کمیسیون انرژی مجلس در تشریح جزئیات این جدول بیان کرد: این جدول هم در بودجه سال گذشته و هم در بودجه امسال وجود داشت و بر اساس آن دولت مکلف شد تمام جزئیات مربوط به فرآورده‌های نفتی و گازی را در این جدول بیان کند. همچنین ذینفعان این موضوع از جمله دولت، صندوق توسعه ملی و ... را درج کنند و جدول مصارف کلان این حوزه را نیز در پیوست لحاظ کنند.

وی با بیان اینکه تمام درآمدهای نفتی و زنجیره آن و مصارف این حوزه با این جدول مشخص می‌شود، ادامه داد: در جداول الحاقی نیز آنچه در احکام درباره حساب سرمایه‌گذاری؛ حساب بهینه‌سازی و ... آمده در جدولی درج شده است.

بنابراین گزارش، معاون سازمان برنامه و بودجه که در این جلسه حضور داشت درباره جدول مذکور بیان کرد: این جدول گزارشگری بوده و به نوعی اطلاع‌رسانی است.

همچنین حمیدرضا حاجی بابایی رئیس کمیسیون تلفیق بودجه 1403 درباره جزئیات این جدول گفت: در جدول مذکور فعل و انفعالاتی که در حوزه نفت رخ می‌دهد، مشخص می‌شود. در واقع این جدول، جدول شفافیت بوده و نورافکنی به داخل تاریک‌خانه‌ها است، البته منظورمان این نیست که خلافی صورت می‌گیرد اما تمام اعداد فروش نفت در این جدول شفاف می‌شود.

انتهای‌ پیام/

دیگر خبرها

  • سکوت معنادار قالیباف بعد از پایان ضرب الاجل برای دولت رئیسی
  • اتصال آنلاین اطلاعات خرید و فروش به سامانه املاک و اسکان
  • اعطای مشوق‌های مالیاتی به تولید در راستای تحقق شعار سال
  • جلسات دولت و مجلس برای اتخاذ تدابیر ارزی به کجا رسید؟
  • مجلس با یارانه نان، دارو و شیرخشک موافقت کرد
  • پیگیر لایحه امنیت شغلی کارگران هستیم | با تهدید‌ها و تحریم‌ها نمی‌توانند ملت را متوقف کنند
  • کمیسیون اروپا ممکن است تیک‌تاک را فیلتر کند
  • مصوبه‌ای برای شفافیت درآمدهای نفتی و مصارف این حوزه
  • موافقت مجلس با یارانه نان، دارو و شیرخشک
  • تعیین اعتبارات محرومیت‌زدایی استانی در لایحه بودجه ۱۴۰۳