Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-03@14:45:48 GMT

نظام برنامه‌ریزی هدفمند را دنبال می‌کنیم

تاریخ انتشار: ۱۹ بهمن ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۳۲۹۹۸۴

نظام برنامه‌ریزی هدفمند را دنبال می‌کنیم

شهرام محمدی در گفت‌و گو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: شهرستان نیر با داشتن ۲۰ هزار نفر جمعیت و بیش از ۶ هزار خانوار از ظرفیت ممتاز گردشگری و دامپروری برخوردار است که در تحقق اقتصاد مقاومتی از این ظرفیت‌ها حمایت بیشتری انجام می‌شود.

وی عمده جمعیت ساکن این شهرستان را در روستاها اعلام کرد و گفت: از ظرفیت‌های گردشگری و تاریخی نیر غفلت شده به طوری که ۲۳ آبگرم و معدنی این شهرستان به شایستگی معرفی نشده و این ظلم بزرگی در حق شهرستان بوده که زمینه سرمایه‌گذاری در این آب‌های گرم فراهم نشده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سرپرست فرمانداری شهرستان نیر به وجود شهرک تخصصی آب به عنوان یک ظرفیت بی‌نظیر اشاره کرد و افزود: ما امروز در گرامیداشت دهه فجر و با حضور معاون استاندار شاهد افتتاح آب معدنی برکت بودیم که با برند شهرستان نیر عرضه شده و امیدواریم هموطنان از این آب معدنی استفاده کنند.

محمدی ضرورت شناسایی طرح‌های پیشران اقتصادی را در مسیر تحول این شهرستان مهم و تأ‌ثیرگذار در معبر ورودی استان از سمت آذربایجان شرقی یادآور شد و تصریح کرد: تلاش ما بر این است تا با رویکرد محرومیت‌زدایی در حوزه راه‌های روستایی، گازرسانی و تأمین سایر نیازمندی روستاها به ویژه برخورداری از نعمت روشنایی اقدامات مؤثری را انجام دهیم و تا پایان سال همه روستاها از این ۳ نعمت ارزشمند و اولیه بهره‌مند شوند.

وی به ضرورت تکمیل ۳ مجتمع دورسون خواجه، شهید محمدزاده و شهید کسایی با هدف آبرسانی پایدار به روستاها اشاره کرد و ادامه داد: ۸۷ طرح هادی روستایی نیز در این شهرستان اجرایی شده و در بحث مقاوم‌سازی مسکن روستایی ۱۸۰ پروژه را در مرحله افتتاح داریم.

محمدی به فعالیت ۳ دانشگاه پیام نور، دانشگاه آزاد و فرهنگیان در نیر اشاره کرد و گفت: شهرک تخصصی آب و ناحیه صنعتی نیر از ظرفیت خوبی برای حضور سرمایه‌گذاران برخوردار است و ما ۵۸ هکتار توسعه ناحیه صنعتی نیر را درخواست کردیم تا با مشارکت سرمایه‌گذاران طرح‌های خوبی در این ناحیه صنعتی اجرایی شود.

وی از تهیه طرح جامع گردشگری نیر با هدف ارائه خدمات شایسته به اهالی نیر خبر داد و خاطر نشان کرد: بیش از ۱۰۰ برنامه فرهنگی، اجتماعی و افتتاح طرح اقتصادی به مناسبت دهه فجر در شهرستان نیر در حال انجام است که امروز با حضور معاون سیاسی استاندار اردبیل ۲۶ پروژه با اعتباری بالغ بر ۶۰ میلیارد تومان در این شهرستان به بهره‌برداری رسید.

محمدی در بخش دیگری از سخنان خود اضافه کرد: این طرح‌ها شامل مقاوم‌سازی مسکن روستایی، تأمین آب شرب، گازرسانی، توسعه گلخانه و ایجاد زیرساخت ارتباطی بوده که در برخی از روستاها نیز امکان بهره‌برداری از اینترنت پرسرعت فراهم شده است.

وی بیان کرد: به همت بخش خصوصی واحد پرورش مرغ به ظرفیت ۲۰ هزار قطعه در این شهرستان اجرایی شده و ۳ واحد گلخانه‌ای نیز با تأمین گاز مورد نیاز در این شهرستان به میمنت ایام‌الله دهه فجر افتتاح می‌شود.

محمدی ضرورت نظام برنامه‌ریزی هدفمند را در سطح استان و شهرستان یادآور شد و اظهار کرد: متأسفانه در سال‌های گذشته عمده فعالیت‌ها و اقدامات بدون برنامه‌ریزی مشخص بوده و ما سعی می‌کنیم سند توسعه و پیشرفت نیر و همچنین سند اشتغال شهرستان را تدوین کنیم تا با هدف‌گذاری مشخص این اقدامات و برنامه‌ریزی‌ها انجام شود.

وی توجه به منطقه گردشگری بولاغلار، حل مشکل دفن زباله در شهر نیر با هدف ارتقا بهداشت و سلامت ساکنان منطقه و فعال کردن محور گردشگری سبلان را در نیر یادآور شد و تصریح کرد: با رایزنی انجام شده با شستا قرار است مجتمع گاوداری شیری ۳ هزار رأسی در این شهرستان در اولین فرصت احداث و عملیاتی شود.

سرپرست فرمانداری شهرستان نیر گفت: در کنار این فعالیت‌ها راه کریق – آرموداق در اتصال به بزرگراه زنجان به قزوین آسفالت‌ریزی و به سرعت زیر بار ترافیک خواهد رفت و در کنار آن سعی بر این است تا در ۲ سال آینده همایش مشاهیر و مفاخر شهرستان نیر را نیز در کنار توسعه بخش‌های کشاورزی، دامپروری و صنعتی این شهرستان شاهد باشیم.

محمدی افزود: ما در شهرستان گلایه‌های مردمی را در مورد رهاشدگی برخی از پروژه‌های نیمه‌تمام به عینه شاهد هستیم که عمده این پروژه‌ها نیز در بخش زیرسازی بوده که قرار است این پروژه‌ها هر چه سریع‌تر جمع‌بندی و زمینه تکمیل و بهره‌برداری آنها فراهم آید.

وی در ادامه سخنان خود خاطر نشان کرد: در کنار احیای منطقه بولاغلار به عنوان منطقه گردشگری در این شهرستان و ساحل‌بندی آن، قرار است شهرک مسکونی در نیر در اراضی درجه ۴ کشاورزی با اخذ مجوز اجرایی شود تا ارزش افزوده ملک در این شهرستان ارتقا یابد.

محمدی به احیای شهرک توریستی سبلان در ۱۱۰ هکتار در نیر و تعیین تکلیف سد سرخاب اشاره کرد و ادامه داد: باید طرح‌های توسعه‌ای در آبیاری مدرن و قطره‌ای در شهرستان نیر مورد توجه قرار گیرد چرا که ما با بحران آب روبه‌رو هستیم.

وی اضافه کرد: ما از فعالیت‌های فرهنگی و تشکل‌های جوانان در سامان دادن به وضعیت معنوی و مذهبی حمایت می‌کنیم و قطعاً سعی و تلاشمان بر این خواهد بود تا در این شهرستان فعالیت‌های فرهنگی نیز رونق بیشتری پیدا کند.

سرپرست فرمانداری شهرستان نیر بیان کرد: با فعال کردن کارگاه‌های کوچک اقتصاد روستایی سعی و تلاشمان بر این است تا نیر را در اقتصاد روستایی به یک الگوی بی‌نظیر تبدیل کنیم و در کنار آن تسهیلات مناسب در اختیار سرمایه‌گذاران در بخش‌های مختلف قرار گیرد.

کد خبر 5419435

منبع: مهر

کلیدواژه: فرمانداری نیر شهرستان نیر شهرام محمدی اقتصاد مقاومتی گردشگری دامپروری سرمایه گذاری آب معدنی گاز رسانی راه روستایی آبرسانی دهه فجر ویروس کرونا بوشهر کرمانشاه انقلاب اسلامی ایران خطبه های نماز جمعه آمار کرونا گرگان شیوع کرونا جشنواره فیلم فجر عکس استانها بارش برف سیستان و بلوچستان ایلام شهرستان نیر برنامه ریزی فعالیت ها طرح ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۳۲۹۹۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیشنهادات مهم دیوان محاسبات برای اصلاح نظام بودجه ریزی کشور

دیوان محاسبات کشور برخی از موارد پیشنهادی این‌ نهاد نظارتی برای اصلاح ساختار نظام بودجه ریزی را منتشر کرد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از اداره کل روابط عمومی و امور ببن الملل دیوان محاسبات کشور، دیوان محاسبات کشور برخی از موارد پیشنهادی این نهاد نظارتی برای اصلاح ساختار نظام بودجه ریزی را منتشر کرد.

لزوم شفاف سازی در منابع و مصارف، قابلیت نظارت و منطقی کردن هزینه های دولت، اجرای حسابداری بهای تمام شده و اجرای نظام بودجه ریزی مبتنی بر عملکرد، پوشش کامل احکام پیشنهادی در قوانین بودجه سنواتی، ساماندهی طرح های تملک دارایی سرمایه ای نیمه تمام ملی، کاهش ناترازی بودجه با استفاده از ابزارهای اجرای بودجه نظیر استقرار کامل حساب واحد خزانه، استفاده کامل از ساز و کار پرداخت مستقیم به ذینفع نهایی (اجرای ماده ۶۵ قانون محاسبات عمومی) در خصوص کلیه مصارف دولت، فراهم شدن امکان استفاده از سیستم فاکتورینگ در تامین منابع پروژه های عمرانی برای استقراض مسوولانه با نظارت عملیاتی، عدم انتقال کامل وجوه مصرف نشده عمرانی به سالهای آتی، تفکیک بودجه جاری و ارزی، ارایه گزارش عملکرد بودجه تعهدی در مقایسه با بودجه نقدی از موارد پیشنهادی دیوان محاسبات کشور برای اصلاح ساختار نظام بودجه ریزی است.

کد خبر 749806

دیگر خبرها

  • برگزاری اجلاسیه شهدای چرام در ۲۷ اردیبهشت
  • مدیران شهرستان بوشهر پیگیر جذب اعتبارات استانی و ملی باشند
  • پیشنهادات مهم دیوان محاسبات برای اصلاح نظام بودجه ریزی کشور
  • چالش حضور برنامه‌ریزی نشده اتباع خارجی در پردیس
  • اعتلای فرهنگ و اندیشه ایران اسلامی در گرو تلاش هدفمند معلمان است
  • پیشگویی مشاور قالیباف از گشت ارشاد؛ واقعه فیزیکی جدید کف خیابان؟!
  • واکنش معنادار مشاور قالیباف به بازگشت گشت ارشاد
  • برگزاری جشنواره‌های ویژه گردشگری در اردبیل برنامه‌ریزی می‌شود
  • دیدار اعضای هیئت کشتی استان همدان با علیرضا دبیر
  • مدیران دستگاه‌های اجرایی شهرستان بوشهر پیگیر جذب اعتبارات باشند