Web Analytics Made Easy - Statcounter

 به گزارش روز سه شنبه خبرنگار ایرنا، «سعید جلیلی» که به مناسبت دهه فجر در نشست بسیج دانشجویی در حسینیه جماران حضور یافت و به سوالات دانشجویان پاسخ داد.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام و در این نشست طی سخنانی اظهار داشت: یک حرکت بزرگ و تاریخی که طی قرن ها آرزوی مؤمنین بود توسط ملت ما و در عصر ما انجام شد و تحقق آن آرزو را مشاهده کردیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نماینده مقام معظم رهبری در شورای عالی امنیت ملی افزود: کار بزرگ حضرت امام (ره) فقط در سالهای انقلاب نبود بلکه ریشه در یک شناخت عمیق از معارف دینی داشت. اگر حضرت امام انقلاب را در سال ۵۷ به پیروزی رساند اما ریشه ۀآن در کتاب‌های عمیقِ معارف دینی بود که  در سال ۱۳۰۸ نگاشته شد.

وی با بیان اینکه هنر حضرت امام علاوه بر نگاه عمیق به معارف آوردن اندیشه و معارف به صحن جامعه و سیاست بود، خاطرنشان کرد:  اگر آموزه های فاطمی را به خاطر داشته باشیم متوجه می‌شویم ملت ایران خود را مخاطب آن خطبه دانستند و آن را منحصر به ۱۴۰۰ سال پیش تصور نکردند و لذا فجر انقلاب اسلامی حادث شد و آرزوی تاریخی مؤمنین را در عمل نشان داد.

نماینده مقام معظم رهبری در شورای عالی امنیت ملی تصریح کرد: حرکت امام از حسینیه بزرگ و با عظمت جماران شروع شد و باسخت ترین اخلال شیاطین رو به رو شد اما امام همه آنها را مدیریت کرد.

وی با اشاره به تحمیل جنگ و اشغال شهرهای مرزی و ترور مردم عادی و رئیس جمهور و نخست وزیر توسط منافقین گفت: این در حالی است که‌ دشمن می‌گفت انقلاب اسلامی جشن ۴۰ سالگی خود را نمی‌بیند. بنابراین تداوم انقلاب اسلامی نیاز به مجاهدت و انجام وظیفه دارد و لازمه آن فهم صحیح از صحنه است.

جلیلی تاکید کرد: دشمن با فشار اقتصادی و نظامی می‌خواهد مانع از رسیدن انقلاب به اهداف خود شود. دشمن گاهی با تهدید نمی‌تواند به هدف برسد اما با القای یک تحلیل غلط می‌تواند لذا اگر مردم تحلیل صحیح نداشته‌ باشند دشمن به هدف خود خواهد رسید.

نماینده مقام معظم رهبری در شورای عالی امنیت ملی ادامه داد: یکی از موانع انقلاب مباحث نرم افرازی است، این نکته جدیدی نیست اگر ملتی به دنبال حیات جدید است در مقابل با القای دشمن مواجه می شود که این موضوع را انکار کند تا ملت را از مسیر خود بازگرداند.

برچسب‌ها حسینیه جماران انقلاب اسلامی ایران شورای عالی امنیت ملی سعید جلیلی مجمع تشخیص مصلحت نظام دهه فجر

منبع: ایرنا

کلیدواژه: حسینیه جماران انقلاب اسلامی ایران شورای عالی امنیت ملی حسینیه جماران انقلاب اسلامی ایران شورای عالی امنیت ملی سعید جلیلی مجمع تشخیص مصلحت نظام دهه فجر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۳۳۰۱۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ابلاغ ماده واحده «تأیید انتخاب دبیر شورای فرهنگ عمومی»

به گزارش خبرگزاری مهر، آیت الله سیدابراهیم رییسی، ماده واحده «تأیید انتخاب دبیر شورای فرهنگ عمومی» که در جلسه ۸۹۷ مورخ ۱۴۰۲/۱۲/۰۸ شورای عالی انقلاب فرهنگی به‌تصویب رسیده است را به این شرح برای اجرا به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و شورای فرهنگ عمومی ابلاغ کرد:

«ماده واحده «تأیید انتخاب دبیر شورای فرهنگ عمومی» که در جلسه ۸۹۷ مورخ ۱۴۰۲/۱۲/۰۸ شورای عالی انقلاب فرهنگی براساس مصوبه جلسه ۴۶۳ مورخ ۱۴۰۲/۱۱/۲۴ شورای معین شورای عالی انقلاب فرهنگی (به پیشنهاد وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی) به تصویب رسیده است به شرح ذیل برای اجراء ابلاغ می‌گردد:

«ماده واحده- با استناد به ماده ۲ آیین‌نامه شورای فرهنگ عمومی (مصوب جلسه ۳۹۸ مورخ ۱۳۷۶/۰۳/۲۰ شورای عالی انقلاب فرهنگی و اصلاحات بعدی آن)، خانم عاطفه خادمی به عنوان دبیر شورای فرهنگ عمومی انتخاب می‌شود».

کد خبر 6096888 نفیسه عبدالهی

دیگر خبرها

  • فرصت ۲ ماهه دستگاه‌ها برای تهیه برنامه عملیاتی امنیت غذایی
  • وظیفه دستگاه اجرایی برای تامین امنیت غذایی مردم
  • عاطفه خادمی دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور شد
  • رئیس جمهور ۳ مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی را ابلاغ کرد
  • رئیسی ۳ مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی را ابلاغ کرد
  • رئیس جمهور ماده واحده شورای عالی انقلاب فرهنگی را برای اجرا ابلاغ کرد
  • آیا قانون افزایش ظرفیت پزشکی متوقف می‌شود؟
  • رییس سازمان توسعه همکاری‌های علمی و فناورانه بین‌المللی منصوب شد
  • ابلاغ ماده واحده «تأیید انتخاب دبیر شورای فرهنگ عمومی»
  • تلاش سعید جلیلی برای گرفتن عکس یادگاری با فیدل کاسترو | تصویر