Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها - فرمانده انتظامی استان اصفهان از دستگیری ۴ قاچاقچی عتیقه و کشف بیش از هزار شیء تاریخی با قدمت ۲ هزار سال و ارزش قیمتی ۲۰۰میلیارد ریالی در عملیات ویژه ماموران فرماندهی انتظامی شهرستان لنجان خبر داد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم ازاصفهان، به نقل پایگاه خبری پلیس، سردار محمدرضا میرحیدری اظهار داشت: ماموران فرماندهی انتظامی شهرستان لنجان در پی کسب اطلاع از حضور تعدادی قاچاقچی عتیقه در این شهرستان موضوع را به صورت ویژه در دستور کار خود قرار دادند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: در تحقیقات تخصصی صورت گرفته مشخص شد قاچاقچیان تعداد قابل توجهی اشیای تاریخی را به منزل فردی منتقل کرده و قصد فروش آنها را دارند که بلافاصله ماموران با هماهنگی مقام قضائی وارد عمل شده و به محل اعزام و در یک عملیات منسجم و هوشمندانه 4 نفر از قاچاقچیان عتیقه را دستگیر کردند.

محموله 40 میلیاردی ظروف مفرغی عتیقه در استان کرمان کشف شد + تصویرکشف اشیاء عتیقه 2 هزار ساله اشکانی در مازندرانعتیقه‌های چند هزار ساله در زاهدان کشف شد

فرمانده انتظامی استان اصفهان گفت: ماموران در بازرسی از این منزل 41 عدد شمعدان و ظروف سفالی و 999 سکه تاریخی را کشف کرده و تحویل اداره میراث فرهنگی شهرستان دادند.

سردار میرحیدری با بیان اینکه طبق اعلام کارشناسان مربوطه اشیای عتیقه مکشوفه مربوط به دوره هخامنشیان با قدمت بیش از 2 هزار سال بوده و ارزش آنها نیز 200 میلیارد ریال تخمین زده شده است گفت: در این رابطه پرونده تشکیل و متهمان دستگیر شده برای انجام اقدامات قانونی تحویل مرجع قضائی شدند.

فرمانده انتظامی استان اصفهان با بیان اینکه با هوشمندی و اقدام سریع و بهنگام ماموران نقشه فروش و خروج آثار تاریخی و میراث ملی کشور ناکام ماند گفت: برخورد با قاچاقچیان عتیقه در دستور کار جدی پلیس است و از شهروندان هم می خواهیم در صورت اطلاع از فعالیت این گونه افراد سودجو و فرصت طلب که  به میراث ملی کشور دستبرد می زنند موضوع را از طریق شماره تلفن 110 به پلیس اعلام کنند.

انتهای پیام/ ع

منبع: تسنیم

کلیدواژه: استان اصفهان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۳۳۰۵۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازداشت کلاهبردار دارای اعلان قرمز پلیس اینترپل در خراسان شمالی

سردار سعید مطهری‌زاده در گفت‌وگو با مهر اظهار کرد: در پی اقدامات اطلاعاتی و پلیسی ماموران سازمان اطلاعات شهرستان شیروان یک نفر متهم به کلاهبرداری میلیاردی از تعدادی از شهروندان در این شهرستان شناسایی شد.

وی در ادامه افزود: ماموران طی یک عملیات غافلگیرانه متهم را دستگیر نموده و به مقر پلیس انتقال دادند.

فرمانده انتظامی خراسان شمالی خاطر نشان کرد: این متهم دارای سوابق متعدد کلاهبرداری با مبالغ میلیاردی در استان خراسان رضوی بوده و به مدت ۷ سال متواری شده بود و به همین جهت از سوی پلیس بین الملل تحت تعقیب بود که با تیزهوشی ماموران پلیس شیروان دستگیر شد.

این مقام ارشد انتظامی در پایان گفت: متهم پس از تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شد.

کد خبر 6092555

دیگر خبرها

  • بازداشت کلاهبردار دارای اعلان قرمز پلیس اینترپل در خراسان شمالی
  • اراذل و اوباش سابقه‌دار در اهر دستگیر شدند
  • کشف اشیای تاریخی دوره ساسانی و هخامنشی در چالوس
  • سارقان مشاعات ساختمانی در اسفراین دستگیر شدند
  • کشف اشیاء عتیقه‌ چند هزار ساله در چالوس
  • کشف گنج هخامنشی و ساسانی از قاچاقچی عتیقه در چالوس
  • کشف گنج هخامنشی و ساسانی از قاچاقچی عتیقه در چالوس ؛ این اشیا هنوز قیمت گذاری نشده اند
  • دستگیری متهمان به ۲۹ فقره سرقت کابل‌های برق و ویلاها در طرقبه شاندیز
  • کشف ۳۰۸ قطعه اشیای تاریخی دوره ساسانی و هخامنشی در چالوس
  • گنج‌یاب‌ها در ساوه به گنج نرسیدند