Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی استانداری سیستان و بلوچستان، حسین مدرس خیابانی در حاشیه بازدید از بنیاد مسکن انقلاب اسلامی سیستان و بلوچستان اظهار داشت: در بسیاری از مناطقی از استان که طرح هادی اجرا نشده بود در بارندگی‌های اخیر بیشتر آسیب دیده‌اند.

وی بیان کرد: هم‌اینک نسبت اجرای طرح‌های هادی نسبت به سال گذشته ۱۰ برابر شده که البته باید تلاش کنیم در سال آینده تعداد روستاهایی که این طرح‌ها اجرا می‌شود بیشتر شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

استاندار سیستان و بلوچستان افزود: اقدامات و تلاش‌های مجموعه بنیاد مسکن در حوزه کمک رسانی به مناطق سیلزده جنوب استان جای تقدیر دارد و به سرعت عملیات مقاوم سازی واحدهای مسکونی آسیب دیده، آغاز شده است.

وی ادامه داد: از همان روز اول مجموعه مدیر، معاونان و کارشناسان بنیاد مسکن در مناطق سیلزده حضور داشتند و سرشماری و آمارگیری از واحدهای آسیب‌دیده را آغاز کردند که بر اساس این آمارگیری ۲ هزار و ۱۰۰ واحد نیاز به بازسازی و ۲ هزار واحد نیاز به ساخت دارد.

مدرس خیابانی تصریح کرد: بر اساس اطلاعات ارائه شده هم‌اینک از ۲ هزار و ۱۰۰ واحد آسیب دیده، بازسازی ۴۸ واحد آن آغاز شده است.

وی عنوان کرد: برای شتاب دهی به اجرای این پروژه‌ها همه نهادها باید همکاری کنند و در همین راستا بنیاد مستضعفان تأمین سیمان این پروژه‌ها را متقبل شده است.

استاندار سیستان و بلوچستان تاکید کرد: سیستم بانکی هم باید همراهی داشته باشد چراکه اجرای به موقع تعهدات بنیاد مسکن به همکاری سیستم بانکی مرتبط است و استانداری نیز تلاش می‌کند که این ارتباط و اعتماد را در سیستم بانکی جلب کند.

وی ادامه داد: اقدامات مهندسی و صدور پروانه و مجوزهای آب و برق را هم استانداری پیگیری می‌کند که با کمترین مانع پیشرفت کند که بنیاد بتواند به تعهدات خود هم در نهضت ملی مسکن و هم در اجرای طرح‌های هادی روستایی و همچنین بازسازی در مناطق سیلزده عمل کند.

مدرس خیابانی تصریح کرد: بخش عمده‌ای از مأموریت طرح‌های ملی مسکن که جزو محوری‌ترین برنامه‌های دولت بوده به دوش بنیاد مسکن است و بر اساس گزارشات ارائه شده در شورای تأمین مسکن، می‌توان گفت که بنیاد همزمان با برنامه‌ریزی‌ها اجرای طرح ملی مسکن را به پیش می‌برد.

وی بیان کرد: یکی از نکات قابل توجهی که می‌توان عنوان کرد؛ ساختار چابک بنیاد مسکن است که معمولاً نهادهای انقلابی و اثرگذار در توسعه کشور ساختارهای خیلی چابکی دارند و بنیاد مسکن سیستان و بلوچستان نیز در پهنه ۱۸۷ هزار کیلومتر مربعی و پراکندگی وسیع روستایی با کمترین تعداد نیرو، الگویی مناسب برای همه دستگاه‌هاست.

استاندار سیستان و بلوچستان گفت: باید با الگوگیری بهترین بهره‌وری را از نیروهای استانی ببریم و دستگاه‌های ما با جذب نیروهای خبره و دانش محور و نیروهای جهادی و میدانی تأثیر گذاری بیشتری داشته باشند.

کد خبر 5419973

منبع: مهر

کلیدواژه: سیستان و بلوچستان بنیاد مسکن سیستان وبلوچستان حسین مدرس خیابانی طرح هادی روستایی دهه فجر ویروس کرونا بوشهر کرمانشاه انقلاب اسلامی ایران خطبه های نماز جمعه آمار کرونا جشنواره فیلم فجر گرگان شیوع کرونا عکس استانها بارش برف چهلمین جشنواره فیلم فجر تبریز سیستان و بلوچستان بنیاد مسکن آسیب دیده اجرای طرح طرح ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۳۳۰۷۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعطای تسهیلات و کمک بلاعوض به سیل زدگان سیستان و بلوچستان ظرف چند روز آینده آغاز می‌شود

وزیر کشور با اشاره به مصوبه امروز هیئت دولت برای تخصیص یک هزار و پانصد مییارد تومان اعتبار ویژه به صورت فوق العاده برای جبران خسارات ناشی از سیل و اقدامات فوری  برای حل مشکلات استان سیستان و بلوچستان به خبرنگار قدس آنلاین گفت: البته ممکن است بیش از این اعتبار نیاز باشد که در وقت خودش با بررسی های مجدد  دولت آنرا تکمیل خواهد کرد.

وی در خصوص امکان اعطای کمک بلاعوض دولت و تسهیلات به سیل زدگان هم  با تأکید بر اینکه بخشی از کمک های دولت به صورت کمک های بلا عوض می تواند ارائه شود و بخشی از طرق تسهیلات بانکی، اظهار داشت: این روال جاری در همه موارد مشابه است و کا هم شروع شده و آقای استاندار به شدت  پیگیر این مسئله هستند.

وی در پاسخ به این سوال که فصل ساخت و ساز و بازسازی خانه های آسیب دیده کوتاه است و چه زمانی مردم استان می توانند به این تسهیلات دسترسی پیدا کنند هم تصریح کرد:  روند اجرایی کار به سرعت شروع شده و  شاید در همین چند روز اینده این مهم اتفاق بیفتد.

پاکستان با ما در امر مبارزه با تروریسم هم نظر است

وزیر کشور  در پاسخ به سوال دیگری در مرود روند اجرای برنامه انسداد مرزهای شرقی کشور هم با اشاره به اینکه انسداد مرز یک پروژه قدیمی است و کار در مقاطع مختلفی دنبال و بعضا رها شده است، گفت: اکنون رئیس‌جمهور در این خصوص تصمیمات مهمی گرفته‌اند و برای آن منابع جدیدی پیش‌بینی شده تا این کار با همت بیشتری انجام شود که در دست اجراست.

احمد وحیدی درباره امکان تعقیب تروریست ها و اشرار در داخل خاک پاکستان پس از سفر رئیس جمهور و مذاکرات با مقامات پاکستانی هم گفت: مقامات پاکستانی کاملا اظهار آمادگی کردند که با هماهنگی هم اقداماتی هم انجام دهیم. الان بحث ادامه عملیات مطرح نیست؛ موضوع مهم این است که آنها هم کاملا با جمهوری اسلامی ایران در موضوع مبارزه با تروریسم هم‌نظر هستند. بعد از سفر رئیس جمهور گام‌های خوبی برداشته می‌شود.

قرارداد شهردای تهران با چینی‌ها یک حرکت خوب بود

وی در پاسخ به سوال خبرنگاران درباره مسائل نقدها و شائبه‌هایی که در مورد قرارداد کلان شهرداری تهران با چین برای خرید اتوبوس و مینی بوس و وسائط حمل و نقل شهری منعقد شده و اینکه ذیل نظارت این وزارتخانه انجام شده؟ با تأکید بر اینکه طبعا این قرارداد با نظارت ما بوده، گفت: بالاخره شهرداری تهران یک کار خوب را با هدف نوسازی ناوگان انجام داده و آنرا در دو سطح مترو و خودروهای حمل و نقل عمومی اقدامی خوبی می‌دانیم. البته توضیح داده‌ایم که اولویت ما نخست حمایت از تولید داخل است و به هر میزان که در داخل تولید داشته باشیم  اولویت با خرید از آنجاست و  مابقی نیاز را باید با خرید از خارج برطرف کنیم وحیدی استفاده و  خودورهای برقی را یکی از راهکارهای کاهش آلودگی هوا و مل به تعهدات قانون هودای پاک عنوان کرد و و در مورد نقدهایی که به اهلیت شرکت چینی در این قرارداد مطرح شده، گفت: تشخیص اهلیت روش و قانون دارد و  قانون تعیین می کند که چطور این شرکتها انتخاب شوند.

همه از اجرای طرح نور رضایت دارند

وحیدی درباره آخرین وضعیت اجرای رح نور هم با بیان اینکه طرح نور بر اساس تکالیف قانونی است که فراجا به عنوان ضابط قوه قضائیه انجام می‌دهد، گفت: دستگاه‌های دیگر هم طبق قانون مسئولیت‌هایی دارند و باید به آن عمل کنند  و تا از ناهنجاریهایی که می‌خواهند به جامعه ما تحمیل کنند جلوگیری شود و الحمدلله تا کنون نیز هم مجلس هم قوه قضائیه و هم  دستگاه‌ها و نهادهای مختلف از اجرای این قانون ابراز رضایت کرده‌اند.

آرش خلیل خانه

دیگر خبرها

  • اعطای تسهیلات و کمک بلاعوض به سیل زدگان سیستان و بلوچستان ظرف چند روز آینده آغاز می‌شود
  • اصلاح ۷ نقطه پرتصادف در سیستان و بلوچستان
  • زمین برای ساخت بیش از ۹۰ هزار واحد طرح نهضت ملی مسکن در شمال سیستان و بلوچستان تامین شد
  • تامین زمین برای ساخت ۹۰ هزار واحدطرح مسکن ملی درشمال سیستان وبلوچستان
  • تامین زمین برای ۹۰ هزار واحد مسکن ملی در سیستان و بلوچستان
  • تامین زمین برای ساخت بیش از ۹۰ هزار واحد مسکونی در شمال سیستان و بلوچستان
  • پیشرفت فیزیکی ۷۵ درصدی پروژه نهضت ملی مسکن هیدج
  • شاخص برخورداری گلستان از صدور اسناد مالکیت، هفت درصد بالاتر از میانگین کشوری
  • اجرای نمادین مناسک حج تمتع در سیستان و بلوچستان
  • لزوم استفاده از ظرفیت بنیاد مسکن در اجرای طرح‌های مسکن روستایی