Web Analytics Made Easy - Statcounter

دکتر محمود فرهنگ مدیر دفتر تئاتر دینی اداره کل هنرهای نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار تئاتر ایرنا گفت: این روزها، ایامِ پاسداشت و گرامی‌داشت پیروزی انقلاب شکوه‌مند اسلامی است. تمامی هنرمندان کشورمان همسو با عموم مردم در راستای عرض ارادت به انقلاب و تجدید میثاق با آرمان‌های حرکت ملتی که برای آزادی و آزادگی به پا خاست، خون داد و در نهایت نهال انقلاب را به ثمر نشاند، متعهدانه در صف فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی قرار دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: بخش مهمی از خاطرات قیام و خیزش مردم انقلابی برای سرنگونی رژیم شاهنشاهی و آنچه که به‌عنوان روزها و ماه‌های خاطره‌انگیز پیروزی انقلاب شکوه‌مند اسلامی هنوز در خاطره مردم باقی‌مانده به سرودها و نواهای انقلابی بهمن ۵۷ بازمی‌گردد. آثاری که به‌عنوان شناسنامه فرهنگی و هویتی آن روزها خود را در تاریخ انقلاب به ثبت رسانده‌است.

۲۲ بهمن ساعت ۲۰؛ اجرای زنده سرود الله‌الله در پهنه رودکی

فرهنگ با اشاره به آنکه خوشبختانه طی تعامل و گفت‌وگویی که دفتر تئاتر دینی اداره‌ کل هنرهای نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با معاونت هنری بنیاد رودکی داشت، برای پاسداشت آن ایام و فراهم ساختن شرایطی برای بازگشت دوباره رضا رویگری خواننده و بازیگر شناخته‌شده کشورمان به عرصه و صحنه اجرا و نمایش، برنامه ویژه‌ای برای روز بیست‌ودوم بهمن به‌عنوان نماد پیروزی انقلاب شکوه‌مند اسلامی در پهنه فرهنگی رودکی تدارک دیده شده‌است.

بر این اساس رضا رویگری خواننده سرود خاطره‌انگیز الله‌الله در همراهی با ارکستر بزرگ صبا در ساعت ۲۰ روز بیست‌ودوم بهمن در پهنه رودکی آن سرود خاطره‌انگیز را هم‌زمان با جشن پیروزی انقلاب برای مخاطبان حاضر به شکل زنده اجرا خواهد کرد

رضا رویگری بازیگر شناخته‌شده عرصه تئاتر، سینما و تلویزیون کشورمان که فصلی دیگر از فعالیت‌های هنری خود را در قالب خوانندگی به مخاطبان ارائه کرده‌است؛ مدتی بود که به دلیل بیماری و سپری کردن دوران نقاهت از عرصه فعالیت‌های اجرایی جدا شده بود. اما خوشبختانه با ایفای نقش در فیلم شادوران به کارگردانی حسین نمازی در چهلمین جشنواره فیلم فجر حضور پیدا کرد و از سویی دیگر با همراهی دفتر تئاتر دینی اداره‌کل هنرهای نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و معاونت هنری بنیاد رودکی بازگشتی شکوه‌مند را در عرصه اجراهای صحنه‌ای و زنده با اجرای سرود ماندگار الله‌الله روز بیست و دوم بهمن‌ماه تجربه خواهد کرد.

چهلمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر به دبیری حسین مسافرآستانه برای نخستین بار در طول حیاتش افتتاحیه خود را روز ۱۵ بهمن ماه در یزد پشت سر گذاشت. جشنواره چهلم با میزبانی از ۱۰۹ گروه نمایشی از سراسر کشور و هفت کشور مهمان (تاجیکستان به عنوان مهمان ویژه جشنواره) تا ۲۶ بهمن ماه در ۱۰ بخش (۶ بخش اجرایی و چهار بخش نمایشگاهی و اسنادی) برگزار خواهد شد.

برچسب‌ها چهلمین‌ جشنواره بین المللی تئاتر فجر تئاتر رضا رویگری موسیقی پروندهٔ خبری چهلمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر فجر انقلاب؛ ۴۳ سال ایستادگی چهلمین جشنواره بین‌المللی فیلم فجر

منبع: ایرنا

کلیدواژه: چهلمین جشنواره بین المللی تئاتر فجر تئاتر رضا رویگری چهلمین جشنواره بین المللی تئاتر فجر تئاتر رضا رویگری موسیقی جشنواره بین المللی چهلمین جشنواره پیروزی انقلاب خاطره انگیز رضا رویگری الله الله شکوه مند

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۳۳۰۷۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گروه های جشنواره هنرهای نمایشی مازندران معرفی شدند

به گزارش خبرگزاری مهر، مرحله استانی نوزدهمین جشنواره هنرهای نمایشی کودکان و نوجوانان در سطح استان مازندران با شعار «این صحنه خانه‌ماست» در بخش‌های نمایش (صحنه، عروسکی، زنده- عروسکی)، نمایش خلاق (نمایش کتابخانه‌ای، بازی نمایش) و نمایشنامه‌نویسی، ۲۰ اردیبهشت برای شرکت‌کنندگان ۱۲ تا ۲۲ سال و بزرگسالان برگزار می‌شود.

داوری مرحله استانی این جشنواره را سید رضا عمرانی نسب، مهیار هزار جریبی و فاطمه بزرگی از هنرمندان حوزه نمایش این استان بر عهده دارند.

بر اساس نظر هیأت داوران، گروه‌های نمایشی دختر بوته گوجه فرنگی به کارگردانی ناهید دادخواه از ساری، نمایش من دیگه خوابم نمیاد به کارگردانی محسن عظیمی پویا از مرکز فرهنگی هنری شماره ۲ چالوس، نمایش چه حکمتی است در این مردن به کارگردانی محمد جواد ملک محمودی از گلوگاه، نمایش جادوی سیاه به کارگردانی سمانه غزاییان از مرکز فرهنگی هنری بهشهر و نمایش آبگیری برای زندگی به کارگردانی رضا اسماعیل زاده از مرکز فرهنگی هنری رامسر به مرحله استانی راه یافتند.

کد خبر 6089511

دیگر خبرها

  • موافق اجرای نمایش در سالن‌های خصوصی نیستم/ اقتصاد تئاتر رضایت‌بخش نیست
  • انتقاد بازیگر قدیمی به جیغ و دست و هورا در شب آخر عروسک‌خونه
  • جشنواره «عروسکخونه» برگزیدگان خود را شناخت/ تجلیل از حسن دادشکر و عادل بزدوده
  • همکاری سازمان عقیدتی سیاسی ارتش و اداره کل هنرهای نمایشی برای تولید آثار نمایشی
  • اجرای آثار جشنواره تئاتر ایثار در شهر‌های استان گلستان
  • پرهام خاکزاد با «بیرون پشت در» به تئاترشهر می‌آید
  • «بیرون پشت در» را در تئاتر شهر ببینید!
  • اجرای آثار جشنواره تئاتر ایثار در شهرهای استان گلستان
  • گروه های جشنواره هنرهای نمایشی مازندران معرفی شدند
  • راهیابی ۲ نمایش از البرز به جشنواره سراسری تئاتر بچه های مسجد