Web Analytics Made Easy - Statcounter

باشگاه خبرنگاران جوان شیراز - مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی فارس گفت: ۹۶ درصد کود اوره مورد نیاز کشاورزان استان فارس به عنوان یکی از پرمصرف‌ترین نهاده‌های کشاورزی از طریق پتروشیمی‌های فعال کشور تأمین شد.

حمید ابراهیمی زاده گفت: توزیع کود شیمیایی اوره که از محل تولیدات شرکت‌های پتروشیمی داخل کشور تأمین می‌شود، پرمصرف‌ترین نهاده کشاورزی است ودر دو سال اخیر در مقایسه با سنوات گذشته از رشد قابل توجهی برخوردار بوده، بطوری که در استان فارس بیش از ۹۶ درصد سهمیه استان تخصیص و نزدیک به ۹۰ درصد آن بین شهرستان‌های استان توزیع شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او گفت: این میزان نسبت به مدت مشابه پارسال که شش هزار و ۳۰۰ تن بوده معادل ۴ درصد و نسبت به دو سال قبل بیش از ۴۰ هزار و ۲۰۰ تن که معادل ۳۶ درصد بوده رشد داشته است.

ابراهیمی زاده گفت: در خصوص کود‌های شیمیایی فسفاته و پتاسه نیز با تدابیری که از ابتدای کشت پاییزه اندیشیده شد، شاهد افزایش توزیع ۵۱۰ درصدی، معادل ۱۰ هزار و ۹۵۰ تن بیش از مدت مشابه پارسال بوده‌ایم و هم اکنون در پایان فصل کشت، هم حدود ۹ هزار تن از انواع کود‌های فسفاته و پتاسه در انبار‌های سازمانی شرکت موجود و آماده استفاده است.

انتهای پیام/ 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: جهاد کشاورزی فارس تامین کود اوره کشاورزان فارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۳۳۰۷۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تضمینی برای تامین حقابه کشاورزان گرمسار از حبله‌رود وجود ندارد

جورابلو ، با بیان اینکه ۳۰ هزار هکتار اراضی کشاورزی در شهرستان گرمسار وجود دارد، گفت: جمعیت کثیری از مردم این شهرستان در بخش کشاورزی مشغول به کار هستند که بحران خشکسالی و کمبود آب مهم‌ترین چالشی است که کشاورزان با آن دست‌وپنجه نرم می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه تضمینی برای تأمین حقابه کشاورزان گرمساری از منبع دائمی حبله‌رود وجود ندارد، افزود: در شرایط کنونی بسیاری از کشاورزان این منطقه به دلیل کم‌آبی دچار خسارت شدند و مسئولان مرتبط باید در خصوص تأمین حقابه کشاورزان به جد ورود کنند.

رییس جهاد کشاورزی گرمسار با تأکید بر اینکه کشت محصولات کم‌آب‌بر در شرایط فعلی در دستور کار است، گفت: در سال زراعی گذشته به کشاورزان توصیه شد برای کشت بهاره، ذرت را به‌عنوان محصول کم‌آب‌بر جایگزین پنبه کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان سمنان سمنان

دیگر خبرها

  • کف و سقف حقوق ۱۴۰۳ بازنشستگان؛ از ۱۰میلیون و ۹۰هزار تومان تا ...| افزایش۱۰۰ و ۵۰ درصدی این ۲ بند از حقوق | توضیح مهم درباره یک نگرانی
  • تنها ۳۵ درصد سدهای کشور خالی است + جزئیات
  • افزایش چشمگیر مصرف انرژی‌های تجدیدپذیر در جهان
  • ۵٫۶ میلیارد دلار ارز برای واردات تامین شد
  • ۵.۶ میلیارد دلار ارز برای واردات تامین شد
  • چین بهاره برگ سبز چای در باغ‌های شمال
  • ۲۰ هزار تن گندم استان فارس از آسیب باران و سیل در امان ماند
  • آغاز برداشت برگ‌های زمردین چای از باغ‌های گیلان و مازندران
  • تضمینی برای تامین حقابه کشاورزان گرمسار از حبله‌رود وجود ندارد
  • کود‌های یارانه‌ای مورد نیاز کشاورزان قمی به‌موقع تامین می‌شود