Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آفتاب»
2024-04-27@10:35:40 GMT

ترامپ حتی "نامه‌های عاشقانه" اون را هم برده بود!

تاریخ انتشار: ۱۹ بهمن ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۳۳۰۸۷۲

ترامپ حتی 'نامه‌های عاشقانه' اون را هم برده بود!

آفتاب‌‌نیوز :

در گزارش روزنامه آمریکایی واشنگتن پست آمده است که مشاوران دونالد ترامپ، رئیس جمهوری پیشین آمریکا تاکید دارند که سوءنیتی نداشته‌اند و بسته‌های خارج شده محتوی یادبودها، هدایا، نامه‌های رهبران جهان و سایر مکاتبات بوده است.

این اقلام شامل مکاتبات با کیم جونگ اون، رهبر کره‌شمالی هم می‌شوند که زمانی ترامپ از آنها به عنوان "نامه‌های عاشقانه" یاد کرده بود و همچنین نامه‌ای از طرف باراک اوباما که برای او در کاخ سفید گذاشته بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به رسم یادبود، روسای جمهوری آمریکا در حال تحویل کاخ سفید به رئیس بعدی، یک یادداشت برای او می‌گذارند. با وجود اینکه ترامپ مدعی شد که انتخابات ۲۰۲۰ از او به سرقت رفت، خودش هم نامه‌ای برای جو بایدن گذاشت که رئیس کنونی کاخ سفید آن را "بسیار خطرناک و خصوصی" توصیف کرده است.

براساس گزارش واشنگتن پست، آرشیو ملی و سخنگوی ترامپ به این گزارش واکنشی نشان ندادند. این اسناد ماه ژانویه به آرشیو بازگردانده شد.

در بحبوحه تحقیقات کمیته‌ای در مجلس نمایندگان آمریکا در مورد شورش شش ژانویه که او به تحریک آن متهم است، اقدامات ترامپ با اسناد موجود در کاخ سفید در کانون توجه قرار گرفته است.

ترامپ این موضوع را به دیوان عالی کشاند اما باز هم نتوانست جلوی انتقال این اسناد به کمیته مجلس نمایندگان را بگیرد. طبق گزارش‌ها، برخی از اسناد تحویل شده به این کمیته، تکه تکه شده و بعد با چسب نواری چسبانده شده‌اند و گفته می‌شود که پاره کردن اسناد کار همیشگی ترامپ بوده است.

لیندسی چروینسکی، یک مورخ ریاست جمهوری به واشنگتن پست گفت: تنها راهی که می‌توان یک رئیس جمهور را برای بلند مدت پاسخگو کرد، حفظ اسنادی درباره این است که چه کسی چه چیزی گفته، چه کسی چه کاری کرده و چه سیاست‌هایی اتخاذ شده یا ترغیب شده‌اند. و این بخش بسیار مهمی از چشم‌انداز پاسخگویی بلند مدت، فراتر از انتخابات‌ها یا کمپین‌های صرف است.

چروینسکی گفت، عدم دسترسی به اسنادی درباره امنیت ملی ممکن است "مایه یک نگرانی جدی باشد، خصوصا اینکه دولت بعدی بدون اطلاعات و چشم و گوش بسته بماند."

روز دوشنبه استفانی مورفی، از قانونگذاران دموکرات عضو کمیته تحقیقات شش ژانویه به واشنگتن پست گفت، اینکه کاخ سفید ترامپ از قوانین تبعیت نکرد، جای تعجبی ندارد. او گفت: تا جایی که به کار این کمیته مرتبط است، ما منابع و روش‌های مختلفی برای دسترسی به اسناد و اطلاعات مورد نظرمان داریم.

منبع: خبرگزاری ایسنا

منبع: آفتاب

کلیدواژه: ترامپ کیم جونگ اون کره شمالی واشنگتن پست کاخ سفید

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۳۳۰۸۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نبی: انتخاب برترین‌ها از سوی رسانه ملی انگیزه ها را بالا برده است

 به گزارش خبرنگار گروه ورزشی خبرگزاری صدا و سیما؛ مهدی محمد نبی نایب رئیس فدراسیون فوتبال در مورد برگزاری مراسم برترین‌های ورزش کشور از سوی رسانه ملی گفت: در این مراسم ۵۴ فدراسیون ورزشی نماینده دارند و این موضوع باعث شده است که انگیزه ورزشکاران برای حضور موفق در میادین ورزشی بالا برود و فدراسیون فوتبال هم در این مراسم حضور دارد؛ چرا که در سال گذشته، تیم ملی فوتبال ایران موفق شد بازی با ژاپن را در حالی پیروزشود که این تیم شکستی را در این چند سال متحمل نشده بود و جا داشت که در برترین‌های ورزش حضور داشته باشند. همچنین تیم‌های ساحلی و نوجوانان فوتبال و تیم ملی فوتسال نیز باعث شدند عملکرد فدراسیون فوتبال در سال گذشته مثبت باشد.

وی در مورد واگذاری باشگاه‌های استقلال وپرسپولیس گفت: بیش از ۲۰ سال است که قرار است این دو باشگاه خصوصی شوند، اما در این چند سال فقط یکبار پرسپولیس به صنعت و معدن واگذار شد، آنهم به دلیل آمدن برخی افراد غیر فوتبالی باز هم ناموفق بود و خوشحالم که این اتفاق افتاد، اما باید یک زنجیره‌ای برای موفقیت شکل بگیرد که اولین آن درآمد پایدار برای مالکان است و باشگاه باید با درآمد پایدار به بقا ادامه دهد. همچنین زیر ساخت‌های باشگاه‌ها باید ترمیم شود و بحث سخت افزاری مهم است و این واگذاری با درایت آقای رئیسی انجام شد و اهتمام وزیر ورزش و آقای خاندوزی وزیر اقتصاد باعث شد باشگاه‌های پر طرفدار تهرانی خصوصی شوند.

نبی ادامه داد: باشگاه‌های قدرتمند ما مثل پرسپولیس استقلال تراکتور و سپاهان در صورت درآمدزایی می‌توانند در عرصه‌های آسیایی موفق باشند و در حال حاضر فوتبال در دنیا به سمت در آمدزایی پایدار می‌رود و از سال ۲۰۱۰ کنفدراسیون فوتبال آسیا سختگیری‌ها را برای مجوز حرفه‌ای باشگاه‌ها بیشتر کرده است و تیم‌های ما می‌توانند در قالب یک باشگاه در تمامی زمینه‌ها موفق باشند.

وی در مورد درآمدزایی و حق پخش تلویزیونی بازی‌ها گفت: مصوباتی در قالب طرح از سوی سازمان لیگ و فدراسیون فوتبال در حال آماده شدن است امیدواریم بعد از تایید مجلس این مصوبات برخی مشکلات فوتبال را حل کند و بخشی از این مصوبات هم مربوط به حق پخش بازی‌های فوتبال است که نیازمند تایید مجلس و حمایت دولت است.

دیگر خبرها

  • پنجه آلومینیوم بر صورت قرمزها / پرسپولیس دو بار بازی برده را از دست داد
  • (ویدئو) آهنگ عاشقانه‌ای که منوچهر هادی برای دخترش خواند
  • پست عاشقانه نوید محمدزاده برای تولد فرشته حسینی
  • داستان عاشقانه سمی یک پروانه!
  • بایدن یا ترامپ؟ / کدام نقاط ابهام، سرنوشت کاخ سفید را غیرقابل پیس‌بینی کرده؟
  • طوفان الاقصی اعتماد رژیم اشغالگر به ارتش و سیستم امنیتی و نظامی خود را از بین برده است
  • نبی: انتخاب برترین‌ها از سوی رسانه ملی انگیزه ها را بالا برده است
  • امضای اسناد و تفاهم‌نامه‌های مشترک میان ایران و سریلانکا
  • بررسی آخرین وضعیت روستاهای برده میش و کپه‌کند بخش مرکزی مهاباد
  • آیین نامه داوری ایران قدیمی و با اشکال است