Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری فارس-گروه سینما: هشتمین روز از چهلمین جشنواره فیلم فجر نیز روز گذشته (دوشنبه ۱۸ بهمن‌ماه) در مرکز همایش‌های برج میلاد تهران (خانه جشنواره فیلم فجر) برگزار شد. روزی که چند نکته مهم داشت که به آنها اشاره می‌کنیم.

نکته اول مربوط به بخش بهداشت خانه جشنواره است. روز گذشته این بخش، بخش پرمخاطب‌ جشنواره بود، چرا که بسیاری از حاضران در خانه جشنواره یا تست کرونا دادند و یا دوز سوم واکسن خود را تزریق کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

طی روزهای اخیر هر کسی که برای لحظه‌ای در سالن اصلی برج میلاد حاضر شده باشد، بی‌شک سرفه و عطسه‌های بی‌امان برخی از حاضرین را تجربه کرده است.

 در حال حاضر اوضاع کرونایی کشور اصلا خوب نیست، سویه جدید امیکرون درگیری و گسترش بسیاری دارد و فضای سالن‌های جشنواره هم به شکلی آشکار حکایت از ناقل بودن برخی از حاضرین دارد.

متصدیان جشنواره باید به شکل ویژه و نظام‌مند تست و تزریق واکنس را در دستور کار داشته باشند. باید در ورودی سالن اصلی تب سنجی صورت گیرد و تست‌ کرونا هم در طبقات و سالن‌های مختلف برقرار باشد. 

نکته دوم مربوط به استودیوهای حاضر در خانه جشنواره است. مسئولان به رسانه‌های کم اعتبار استودیوی برنامه ویدیویی داده‌اند‌. به نظر می‌رسد مسئولان جشنواره حتی زیر پله‌های برج میلاد را هم به چند رسانه کم اهمیت اجاره داده‌اند. 

کالایی سازی فضا به شدت در حال پیشروی است و خود را به عرصه فرهنگ و هنر هم رسانده است و  این باعث شده است که فضاهای تنفس کم شود و فعالیت برخی از مهم‌ترین رسانه‌های کشور دچار اختلال شود. 

با اینکه جشنواره تقریبا به روال عادی و با حاشیه‌های محدود در حال برگزاری است اما آشکارا کم تجربه بودن برخی از متصدیان جشنواره به چشم می آید. اگر همه بخش‌های جشنواره در قامت روابط عمومی چهلمین دوره از جشنواره ظاهر می شدند قطعا دوره چهلم خیلی بهتر و ماندگار تر از حال حاضر برگزار می شد. 

نکته سوم درباره پوستر‌ها و تابلوهای خانه جشنواره فیلم فجر می‌شود. فضای محیطی خانه جشنواره با چند جمله از شهید سلیمانی و شهید آوینی، زیبا سازی شده است. در واقع در این دوره فضای جشنواره بیشتر از سال‌های پیش رنگ و بوی انقلاب اسلامی به خود گرفته است.

اما در واقع پرسش اصلی این است که فیلم‌های حاضر در جشنواره چهلم چه نسبتی با اندیشه این دو شهید بزرگ و گرایش‌های آرمان‌خواهانه جبهه انقلاب دارند؟ آیا فیلم‌های این دوره به این سمت حرکتی پر شتاب دارند؟ یا به شکل بسیار کمرنگی می توان رد اندیشه‌های این دو شهید صاحب اندیشه را در این دوره از جشنواره مشاهده کرد.

برای پاسخ به این پرسش‌ها باید تا پایان چهلمین دوره از جشنواره فیلم فجر منتظر ماند و  بعد از دیدن تمامی فیلم‌ها، در مطالعات و پژوهش‌های منسجم نقاط قوت و ضعف آثار حاضر در جشنواره را سنجید.بی‌شک در این بررسی‌ها از شاخص‌های اصلی ارزیابی آثار می‌تواند نظریه هنر شهید آوینی و نوع جهان بینی شهید سلیمانی باشد. 

نهمین روز از چهلمین جشنواره فیلم فجر با نمایش فیلم‌های سینمایی «شهرک» و «2888» تا ساعاتی دیگر آغاز می‌شود.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: سینمای ایران جشنواره فیلم فجر خانه جشنواره فیلم ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۳۳۰۹۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حضور ۱۵۰۰ نفر در جشنواره قرآنی، فرهنگی، هنری و ادبی شهید آوینی

مدیر کل دانشجویان شاهد و ایثارگر سازمان امور دانشجویان گفت: ۱۵۰۰ نفر در دومین جشنواره قرآنی، فرهنگی، هنری و ادبی شهید آوینی شرکت کرده‌اند.

به گزارش ایسنا، اختتامیه دومین جشنواره قرآنی، فرهنگی و هنری شهید آوینی با حضور هاشم داداش‌پور، معاون وزیر علوم تحقیقات و فناوری و رئیس سازمان امور دانشجویان، موذنی رئیس دانشگاه شیراز، شیبانی فرماندار شیراز، سید فردین تقی زاده مدیل کل دانشجویان شاهد و ایثارگر سازمان امور دانشجویان و دیگر مدیران این سازمان برگزار شد.

تقی زاده در این مراسم ضمن خوش‌آمدگویی به میهمانان گفت: این جشنواره برای دومین بار در سطح ملی به میزبانی دانشگاه شیراز برگزار شده است و برای سال‌های آینده نیز به صورت پربارتر برگزار خواهد شد.

مدیر کل دانشجویان شاهد و ایثارگر تصریح کرد: این جشنواره در چهار بخش قرآنی، معارفی، هنری و ادبی برای دانشجویان شاهد و ایثارگر در همه بخش ها و برای تمام دانشجویان دانشگاه‌های وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و وزارت بهداشت و آموزش پزشکی و دانشگاه آزاد اسلامی در بخش هنری و ادبی در راستای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت برگزار شده است.

وی با اشاره به اینکه ۳ هزار نفر در این جشنواره شرکت کرده‌اند، اظهار کرد: در بخش قرآنی ۲۱۹ نفر و در بخش معارفی ۳۵۰ نفر دانشجوی شاهد و ایثارگر به رقابت پرداختند.

تقی زاده خاطرنشان کرد: امروز در آیین اختتامیه این جشنواره میزبان برترین‌های جشنواره قرآنی، فرهنگی، هنری و ادبی هستیم تا از آن‌ها تقدیر به عمل آوریم.

وی در پایان از داداش پورف معاون وزیر علوم و رئیس سازمان امور دانشجویان و موذنی رئیس دانشگاه شیراز در جهت حمایت از برگزاری این جشنواره تشکر کرد.

گفتنی است، در پایان این آیین از برگزیدگان جشنواره قرآنی، فرهنگی، هنری و ادبی شهید آوینی با اهدای لوح و تندیس تقدیر به عمل آمد.

پایان پیام

دیگر خبرها

  • بازیگر سینما و پیشنهاد کتابی مرموز
  • پیکر شهید مفقودالاثر پس از ۴۰ سال به خانه بازگشت + فیلم
  • جشنواره روستایی عشایری آسمان هشتم در بوشهر دارای عمق و پیشرفت بود
  • رونمایی از سه کتاب منتخب آثار جشنواره شهید آوینی
  • حضور ۱۵۰۰ نفر در جشنواره قرآنی، فرهنگی، هنری و ادبی شهید آوینی
  • معرفی برگزیدگان جشنواره رشد در هرمزگان
  • این شهید حتی موقع به‌ دنیا آمدن فرزندش هم حاضر نشد به خانه برگردد!
  • فرهنگ ایثار و شهادت باید به جهانیان معرفی شود
  • معرفی ۱۰۷ برگزیده دومین دوره جشنواره شهید آوینی در شیراز
  • مشارکت ۳۱ استان کشور در دومین دوره جشنواره ملی دوست من کتاب