Web Analytics Made Easy - Statcounter

باشگاه خبرنگاران جوان ایلام - به گفته علی‌مراد اکبری در آیین افتتاح سامانه ۱۲۰ هکتاری آبیاری نوین شهرستان مهران، توسعه سامانه‌های نوین آبیاری از مهمترین اولویت‌های دولت سیزدهم و وزارت جهاد کشاورزی است.

در سال جاری تاکنون ۵۵ هزار هکتار از اراضی کشور به سیستم‌های نوین آبیاری مجهز شده و ۱۱۰ هزار هکتار دیگر نیز در دست اجراست که برای این بخش ۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان اختصاص یافته و ۳۰ درصد آن تخصیص پیدا کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بعد از پیروزی انقلاب اسلامی سیستم‌های نوین آبیاری توسعه و ارتقای بیشتری پیدا کرد و از ۳۸ هزار هکتار سطح زیر کشت سیستم‌های نوین آبیاری پیش از انقلاب به بیش از ۲.۵ میلیون هکتار رسیده است.

 باتوجه به کاهش محسوس نزولات جوی و انباشت خشکسالی، سیاست‌های وزارت جهاد کشاورزی در راستای توسعه گلخانه‌ها و انتقال گیاهان آب‌بر به محیط کنترل شده گلخانه‌هاست.

 میزان گلخانه‌های کشور ۲۷ هزار هکتار است و پتانسیل‌های گلخانه‌ها موجب افزایش ۱۰ برابری اشتغال و تولید محصولات و کاهش چشمگیر مصرف آب می‌شود.

 استان ایلام در زمینه توسعه سیستم‌های نوین آبیاری بعد از خوزستان در رتبه دوم کشوری قرار دارد و از ۱۵۰ هزار هکتار اراضی آبی استان بیش از ۱۰۰ هزار هکتار آن به سیستم‌های نوین آبیاری مجهز شده است.

 استان ایلام پتاسیل‌های خوبی از نظر اقلیمی، جغرافیایی و مرز مهران دارد که می‌تواند در زمینه توسعه گلخانه‌ها و صدور محصولات گلخانه‌ای به کشور‌های همسایه به ویژه عراق بهره ببرد.

انتهای پیام/ ن

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: آبیاری نوین جهاد کشاورزی سیستم های نوین آبیاری هزار هکتار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۳۳۰۹۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پروژه قزوین- الموت در تابستان امسال به بهره برداری می‌رسد

به گزارش خبرگزاری مهر، محمدمهدی اعلایی استاندار قزوین اظهار داشت: بسیاری از مشکلات بخش الموت غربی در سفر دور اول رئیس جمهور به استان قزوین در دستور کار قرار گرفته و بسیاری از آنها اجرایی و باقی مانده هم اجرایی خواهد شد.

وی افزود: برای توسعه الموت غربی در سال گذشته سه استاندار قزوین، گیلان و مازندران به همراه مدیران وزارت راه و شهرسازی از مسیر قزوین-رحیم آباد- کلاچای بازدید کردند و هر ۳ استان به همراه وزارت راه و شهرسازی مکلف شدند اعتباراتی را برای تکمیل پروژه در نظر بگیرند.

اعلایی گفت: بعد از پروژه قزوین-الموت که در اوایل تابستان امسال به بهره برداری می‌رسد بالاترین تمرکز وزارت راه پروژه قزوین-رحیم آباد-کلاچای خواهد بود که می‌تواند پیشران توسعه باشد و وزیر راه و شهرسازی هم در سفر به قزوین بر این موضوع تاکید کردند.

استاندار قزوین با بیان اینکه استان قزوین در زمینه راه مشکلات جدی دارد، اضافه کرد: استان به ویژه در راه روستایی با عقب ماندگی‌های زیادی مواجه است و موضوع پرهزینه ای هم می‌باشد ولی مجموعه مدیریتی استان تمام تلاش خود را برای برطرف شدن مشکلات انجام می‌دهد.

نماینده عالی دولت در استان با بیان اینکه موضوع راه الموت از ۲ جهت در اولویت قرار دارد، اظهار داشت: راه الموت واقعاً فضای نامناسبی دارد و بهسازی مسیر نه تنها تردد ساکنین را هموار می‌کند بلکه می‌تواند الموت را به عنوان یکی از ظرفیت‌های اقتصادی استان در زمینه گردشگری تبدیل کند و راه مناسب توسعه گردشگری را هم به همراه خواهد داشت.

وی افزود: اگر این ۲ راه جدید عملیاتی شود با حجم زیاد تردد مواجه خواهیم شد و همین موضوع به طور قطع گردشگری منطقه را بهبود خواهد بخشید.

کد خبر 6089559

دیگر خبرها

  • آبیاری نوین ؛ گامی به سوی جهش تولید
  • پروژه قزوین- الموت در تابستان امسال به بهره برداری می‌رسد
  • پایتخت گل در انتظار فناوری نوین/مکان‌یابی غلط به مشکلات دامن زد
  • صرفه جویی ۴۰ درصدی در مصرف آب با سیستم ابیاری زیر سطحی
  • ۵۰ طرح آبیاری در اراضی کشاورزی قزوین اجرایی شد
  • بهره‌برداری از گلخانه ۳ هزار متری دهکده اقتصاد مقاومتی بسیج سازندگی ظرف ۶ ماه آینده
  • استقبال از احداث گلخانه‌های کوچک مقیاس و خانگی در استان گلستان
  • تجهیز یک هزار و ۲۴۴ هکتار از اراضی قزوین به سامانه نوین آبیاری
  • روشنایی گردنه زاغه ملایر به طول ۵ کیلومتر آماده بهره برداری است 
  • بهره برداری از ۶ واحد نان کامل در ایلام