Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از فارس، حسین امیرعبداللهیان وزیر خارجه در نشست غیرعلنی امروز مجلس گزارش مفصلی را از روند مذاکرات هسته‌ای به نمایندگان ارائه کرد.

نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی ضمن اعلام این خبر گفت: وزیر امورخارجه در این نشست اظهار داشت که ما مذاکرات را در چهارچوب تعیین‌شده و با رعایت خطوط قرمز پیش می‌بریم و به دنبال یک توافق عزتمندانه و موفق هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

علیرضا بیگی افزود: جدا از اینکه برجام توافق خوبی بوده یا خیر، ما مذاکرات را در چارچوب برجام پیش می‌بریم و حال که ما تعهداتمان در برجام را اجرا کرده‌ایم، به دنبال کسب منافع‌مان از این توافق هستیم.

این نماینده مجلس گفت: آقای امیرعبداللهیان همچنین خاطرنشان کرد که گرچه سیاست جمهوری اسلامی حرکت در مسیر بی‌اثر کردن تحریم‌هاست، اما ما با درک این موضوع و برای بهره‌مندی از حقوق‌مان در برجام، لغو تحریم‌ها را در مذاکرات دنبال می‌کنیم. 

وی ادامه داد: وزیر امورخارجه اظهار داشت که در مذاکرات طرف مقابل به دنبال تسلیم کردن جمهوری اسلامی ایران است و در بحث لغو تحریم‌ها، اروپایی‌ها به ما می‌گویند که این موضوع مشکل شماست، بروید و با آمریکایی‌ها مشکل‌تان را حل کنید.

 نماینده مردم تبریز افزود: مجلس پیگیری‌های لازم را خواهد داشت تا قانون اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها در جریان مذاکرات اجرایی و مذاکرات مطابق این قانون پیگیری و دنبال شود.

کد خبر 655832 برچسب‌ها هسته‌ای - برجام امیر عبداللهیان خبر ویژه مذاکرات وین هسته‌ای - مذاکرات

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: هسته ای برجام امیر عبداللهیان خبر ویژه مذاکرات وین هسته ای مذاکرات تحریم ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۳۳۱۰۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکنش طالبان به تحریم تجاری رژیم صهیونیستی توسط ترکیه

وزیر خارجه حکومت طالبان در دیدار با سفیر ترکیه در کابل از تحریم تجاری رژیم صهیونیستی توسط ترکیه قدردانی کرد.

به گزارش مشرق، «امیرخان متقی» وزیر خارجه حکومت طالبان در دیدار با «جنک اونال» سفیر ترکیه در کابل از موضع این کشور در خصوص تحریم تجاری رژیم صهیونیستی قدردانی کرد.

بر اساس اطلاعیه منتشر شده توسط وزارت خارجه طالبان، دو طرف در این دیدار همچنین در مورد روابط دوجانبه، تحولات مثبت اخیر در افغانستان، سفر هیئت‌های سیاسی و اقتصادی چندین کشور به افغانستان گفتگو کردند.

متقی همچنین در این دیدار بر آغاز تجارت با ترکیه از طریق مسیر لاجورد و افتتاح نمایشگاه‌های مشترک در ترکیه و افغانستان تأکید کرد.

سفیر ترکیه نیز در این دیدار با تأکید بر افزایش تلاش‌های مشترک برای گسترش بیشتر روابط ترکیه و افغانستان گفت در چند روز آینده خطوط هوایی ترکیه پروازهای خود را به کابل از سر می‌گیرند.

«هبت‌الله آخندزاده» رئیس طالبان پیش از این در پیامی گفته بود: «قضیه فلسطین، قضیه تمام امت اسلامی می‌باشد، ما بار دیگر تجاوز و اشغالگری اسرائیل بر غزه را شدیداً محکوم می‌کنیم».

وی تصریح کرده بود: جای تأسف است که مدعیان حقوق بشر جهان، نظاره‌گر ظلم بر فلسطین هستند و تاکنون هیچ جناح بین‌المللی گام عملی در راستای توقف این ظلم‌ها برنداشته و مسئولیت خویش را در قبال این اندوه بزرگ ادا نکرده است.

منبع: تسنیم

دیگر خبرها

  • رژیم صهیونیستی به دنبال فشار نظامی بر مذاکرات است
  • بلاروس آماده میزبانی مذاکرات صلح اوکراین است
  • چین، اتهامات دخالت در امور انتخاباتی کانادا را بی‌اساس خواند
  • واکنش طالبان به تحریم تجاری رژیم صهیونیستی توسط ترکیه
  • توافق مهم ایران و عربستان انجام شد | جلسه مشترک عبداللهیان و بن فرحان
  • واکنش معاون دومای روسیه به چراغ سبز لندن به شلیک موشک‌های انگلیسی
  • واکنش کاردار ایران در لندن به اظهارات وزیر دفاع انگلیس
  • واکنش کاردار ایران به اظهارات وزیر دفاع انگلیس
  • مثلث آمریکایی چه هدفی را در تقابل با فعالیتهای هسته‌ای ایران دنبال می‌کنند؟ / نقشه راه گروسی در تهران پس از عملیات وعده صادق
  • درخواست الجزایر برای برگزاری جلسه شورای امنیت سازمان ملل