Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش روز سه شنبه ایرنا، روزنامه گاردین نوشت: این سازمان در گزارش جدید خود آورده است در سال ۲۰۲۰ میلادی در نتیجه همه گیری کووید-۱۹ در جهان ۱۰ میلیون شغل در بخش صنایع خلاق از دست رفته است و افزایش دیجیتالی شدن تولیدات فرهنگی به این معنا است که تهیه معاش برای هنرمندان دشوارتر شده است.

صنایع خلاق، صنایعی هستند که اساس آن‌ها ایجاد و انتشار دانش و اطلاعات است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ریشه این مفهوم به صنایع فرهنگی بازمی‌گردد که در طی زمان و با انقلاب فناوری اطلاعات و ارتباطات امروزه در قالب صنایعی چون سینما،  نرم‌افزار،  موسیقی،  پویانمایی و بازی رایانه‌ای ظهور می‌یابد.

ادری آزوله،  دبیرکل یونسکو گفت، کرونا باعث بحران بی سابقه ای در بخش فرهنگی شده است. در سراسر جهان درهای موزه ها، سینماها و سالن های تئاتر و کنسرت که محلی برای ارائه صنایع خلاق است، بسته شده اند.

در گزارش ۳۲۸ صفحه ای یونسکو تحت عنوان «تغییر سیاست ها برای خلاقیت» آمده است: هر چند بخش فرهنگی و خلاق سریع ترین رشد اقتصادی را در  بخش های اقتصادی در جهان داشته است، در عین حال یکی از بخش های آسیب پذیر است که در سرمایه گذاری های دولتی و خصوصی نادیده گرفته شده است.

هزینه های دولت در بخش صنایع خلاق در سالهای منتهی به همه گیری کاهش یافته بود و کووید باعث نابودی درامد و اشتغال زایی در این بخش شد.

در این گزارش آمده است: هر چند بسیاری از دولت های ملی و محلی صنایع خلاق آسیب دیده در دوران محدودیت های همه گیری را مشمول دریافت حمایت های اضطراری کرده اند، ارزش افزوده ناخالص جهانی در بخش صنایع خلاق به میزان ۷۵۰ میلیارد دلار در سال ۲۰۲۰ کاهش یافته است.

این گزارش از دولت ها خواسته است از هنرمندان و اساتید فرهنگی همچون دیگر نیروهای کار حمایت و پشتیبانی کرده و حداقل دستمزدها  و بهبود وضعیت پرداختی به روزنامه نگاران آزاد و نیز در نظر گرفتن دستمزد برای آنها در دوران بیماری را مدنظر قرار دهند.

از زمان آغاز همه گیری کرونا دیجتالی شدن نقش مهمی را ایفا کرده است. این بخش نقش محوری در خلاقیت، تولید، توزیع و دسترسی به مظاهر فرهنگی را دارد و در نتیجه بی عدالتی در دسترسی به اینترنت به شکل مشخص تری نمود پیدا کرده است.

برای بیشتر هنرمندان فضای دیجیتال درامد کافی برای حمایت از حرفه آنها را نداشته است.

ارنستو اتون معاون فرهنگی دبیر کل یونسکو گفت: یک تضاد اصلی درحال ظهور وبروز است در حالی که مردم در سراسر جهان به محتواهای فرهنگی متکی شده اند و محتواهای فرهنگی افزایش ایفته اند همزمان افرادی که تولید فرهنگ و هنر می کنند به شکل فزاینده ای فضای کار را دشوار می بینند.

برچسب‌ها ویروس کرونا اشتغال زایی یونسکو

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا اشتغال زایی یونسکو ویروس کرونا اشتغال زایی یونسکو صنایع خلاق همه گیری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۳۳۱۱۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گزارش رسانه روسی از دوران طلایی سردار آزمون در زنیت

رسانه روسی زنیت را بهترین باشگاه دوران حرفه‌ای سردار آزمون از نظر عملکرد فنی می‌داند. - اخبار ورزشی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، سایت چمپیونات روسیه در بخشی از گزارش خود درباره خریدهای موفق زنیت سن‌پترزبورگ از روبین‌کازان در طول سالیان اخیر با اشاره به سردار آزمون نوشت: آزمون پیش از پیوستن به زنیت در دو دوره زمانی مختلف برای روبین‌کازان بازی کرد.

روبین کازان نخستین تیم دوران حرفه‌ای سردار آزمون بود که سال  2013 از جوانان سپاهان ایران به لیگ برتر روسیه آمد. در تابستان، نخستین بازی این مهاجم برای روبین‌کازان در لیگ اروپا برابر یاگودینا صربستان بود. سردار در طول دو فصل در کازان، 32 بازی انجام داد که در آنها 7 گل به ثمر رساند. سپس قربان بردیف (سرمربی) او را به مدت دو سال به روستوف برد و در سال 2017 به همراه مربی خود به روبین بازگشت. این بازیکن ایرانی در یک فصل و نیم تنها 10 بار گلزنی کرد و در ژانویه 2019 با قراردادی 12 میلیون یورویی راهی زنیت سن‌پترزبورگ شد.

برتری رم در ادامه بازی نیمه‌ تمام با حضور آزمون

در ادامه این گزارش آمده است: سردار آزمون در زنیت توانست نمایش کاملی از خود را داشته باشد. در طول 3.5 سال، سردار 62 گل در 104 بازی به ثمر رساند؛ او یک کابوس برای مدافعان تیم‌های لیگ برتر روسیه بود. آزمون با زنیت 4 قهرمانی متوالی لیگ برتر و همچنین جام حذفی و دو سوپر جام روسیه را به دست آورد. در ژانویه 2022، آزمون 6 ماه پیش از پایان قراردادش به بایرلورکوزن فروخته شد؛ البته سردار آزمون در بایرلورکوزن و همچنین به صورت قرضی در رُم هرگز به یک بازیکن کلیدی و اصلی تبدیل نشد. بدون تردید زنیت بهترین باشگاه در دوران حرفه‌ای سردار است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • نقش آفرینی دانش‌بنیان نرم و هویت‌ساز در صنایع سخت
  • بررسی ایجاد پردیس صنایع فرهنگی و خلاق ماکو در نشست با وزیر ارشاد
  • برنامه‌های وزارت صمت در حوزه صنایع خلاق موجب جهش تولید می شود
  • برپایی جشنواره بیتا در یزد
  • کرج کاندیدای انتخاب پایتخت جهانی کتاب ۲۰۲۶ یونسکو شد
  • کرج نامزد انتخاب پایتخت جهانی کتاب ۲۰۲۶ یونسکو شد
  • نمایشگاه صنایع‌دستی، مشاغل خانگی و صنعت‌کاران سنندج برپا شد
  • سومین نمایشگاه گردشگری،صنایع دستی و مشاغل خانگی در محمدآباد جرقویه برپا شده است
  • گزارش رسانه روسی از دوران طلایی سردار آزمون در زنیت
  • سینمای سیار کودک و کارگاه آموزش رایانه در خاش افتتاح شد