Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه سلامت خبرگزاری فارس،بهرام عین اللهی،وزیر بهداشت در بازدید از بیمارستان در حال ساخت مهدی‌کلینیک مجتمع بیمارستانی امام خمینی (ره) بار دیگر بر حضور مردم در مراکز واکسیناسیون برای تزریق دز سوم واکسن کرونا تاکید کرد و گفت: متاسفانه تاکنون حدود ۳۰ درصد مردم برای تزریق دز سوم مراجعه کرده‌اند. 
 
وی  افزود: با توجه به شیوع سویه اُمیکرون که سرعت انتشار بیشتری نسبت به سایر سویه‌ها دارد از کسانی  که هنوز دز سوم واکسن خود را نزده اند می‌خواهیم هرچه سریع تر به مراکز واکسیناسیون مراجعه کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 
 
عین اللهی  با اشاره به اینکه ۹۰ درصد افرادی که در این سویه بستری می‌شوند واکسن تزریق نکرده‌اند، بیان داشت: در نوبت سوم واکسن‌های سینوفارم و پاستوکواک به کسانی که هنوز دز سوم نزده‌اند، تزریق می‌شود. 
وی با اشاره به آغاز واکسیناسیون کودکان، بیان داشت: سویه امیکرون کودکان را بیشتر درگیر می‌کند و خوشبختانه مدتی است واکسیناسیون کودکان ۹ تا ۱۲ ساله شروع شده و این برنامه با واکسیناسیون کودکان بالای ۵ سال ادامه می‌یابد. 
 
وزیر بهداشت خواستار رعایت پروتکل‌های بهداشتی شد و گفت: رعایت پروتکل‌های بهداشتی همچون رعایت فاصله‌های اجتماعی و استفاده از ماسک همچنان توصیه اصلی ماست که استفاده از ماسک اهمیت بسیار زیادتری دارد.‌
 
وی تصریح کرد: کاهش رعایت پروتکل‌های بهداشتی و اجتماعات خانوادگی در شیوع امیکرون در جامعه تاثیر زیادی داشته است و از همگان می‌خواهیم به ویژه در اجتماعات خانوادگی، حتما ماسک بزنند.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: دز سوم واکسن بستری شدگان کرونایی امیکرون دز سوم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۳۳۱۲۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز کمپین واکسیناسیون فلج اطفال در افغانستان

وزارت صحت افغانستان اعلام کرد از امروز کارزار واکسیناسیون فلج کودکان را در سراسر این کشور آغاز می‌کند.

شرافت زمان، سخنگوی این وزارتخانه گفت طی چهار روز قرار است بیش از ۱۰ میلیون کودک زیر پنج سال این واکسن را دریافت کنند و همراه با قطره خوراکی فلج کودکان، ویتامین آ نیز به کودکان داده شود.

در خبرنامه آمده است که به دلیل بارش باران و سردی هوا این کمپین در ولایات غور، دایکندی و بامیان به تعویق افتاده است.

افغانستان و پاکستان تنها کشورهایی هستند که هنوز فلج کودکان در آنها ریشه‌کن نشده است. سال گذشته پنج مورد فلج اطفال در ولایت «ننگرهار» افغانستان ثبت شد.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • درمان رایگان کودکان زیر ۷ سال در بیمارستان های دولتی استان سمنان
  • آغاز برنامه واکسیناسیون پنوموکوک برای گروه‌های هدف در بردسکن‌
  • اعتراف آسترازنکا: لخته شدن خون و کاهش پلاکت خون!
  • انجام واکسیناسیون پنوموکوک کودکان در استان سیستان و بلوچستان
  • ادغام واکسن پنوموکوک در برنامه ایمن سازی کودکان در استان خراسان جنوبی
  • آغاز کمپین واکسیناسیون فلج اطفال در افغانستان
  • تلقیح و تزریق بیش از ۱۶۱ هزار دز واکسن فلج اطفال در همدان 
  • جزییات استفاده از اولین واکسن سرطان
  • ورود واکسن خوراکی روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور
  • یک واکسن دیگر در لیست واکسیناسیون کودکان ایرانی