Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها - رئیس حوزه هنری آذربایجان‌غربی گفت: تمامی سینماهای موجود در استان نیازمند بازسازی یا اخداث مجدد دارند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از ارومیه، وضعیت نامناسب سینما‌های استان موجب نارضایتی اهالی فرهنگ و هنر و بویژه مردم را بهمراه داشته است. متاسفانه علاوه بر ضعف مدیریتی در بهسازی وضعیت سینما‌ها ، همچنان برخی از شهرستان‌ها بعنوان مثال سلماس، میاندوآب و چالدران حتی از داشتن سینما نیز محروم هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این تنها گوشه‌ای از کم‌کاری نهاد‌های متولی فرهنگ در آذربایجان‌غربی است که مردم تاوان آن را می‌دهند.

در طی سال‌های گذشته عملکرد ضعیف اداره کل فرهنگ و ارشاد آذربایجان‌غربی بعنوان اصلی‌ترین متولی فرهنگ، آسیب جدی وارد بخش فرهنگی نموده است که انتظار میرود در دولت سیزدهم بخشی از این کم‌کاری‌ها جبران شود تا مردم بتوانند از آنچه که حقشان است نهایت استفاده موثر را داشته باشند.

نبود سینما در برخی از شهرستان‌ها و همچنین عدم تعمیرات و تجهیز سایر سینماهای موجود در سطح استان بی تردید تاثیر منفی در ارتقا فرهنگ یک استان دارد و این بمنزله محروم ساختن مردم از بدیهی‌ترین حقوق خودشان است.

احد هوشمند، رئیس حوزه هنری استان آذربایجان‌غربی در گفت و گو با تسنیم با اشاره به آخرین وضعیت سینماهای مربوط به حوزه هنری گفت: تعداد 12 سینما در سطح استان داریم که در سال 1398 کلنگ زنی پردیس سینما آزادی آغاز شد که مقرر شده بود در سال 99 به اتمام برسد اما بعلت کمبود منابع مالی و ایام کرونا این وعده محقق نشد اما در حال حاضر  پردیس سینمایی با 7 سالن پیشرفت فیزیکی خوب و قابل قبولی دارد و امیدواریم بهار 1401 افتتاح شود.

وی افزود: یکی از علل تعطیلی سینما در شهرستان‌ها عدم استقبال مردم بود که بعلت عدم نگهداری صحیح به مرور حتی موجب تخریب و از بین رفتن کامل سینما شده است. در سفر اخیر استاندار محترم به سلماس بودجه مشخصی برای سینما سعدی سلماس مصوب شد. همچنین در شهرستان خوی با پیگیری مسئولین این شهرستان و حوزه هنری بهینه سازی سینماهای این شهرستان در حال اقدام است.

هوشمند تصریح کرد: در شهرستان مهاباد نیز سینما وجود ندارد اما با توجه به پای کار آمدن شورای شهر و هلال احمر این شهرستان به زودی پروژه مشترکی برای احیا سینما تعریف خواهیم کرد. نقده نیز فاقد سینما می‌باشد اما متاسفانه ساختمان قابل احیا نیست و کاملا تخریب شده است که نیاز به احداث سالن جدید دارد.

رئیس حوزه هنری استان آذربایجان‌غربی اظهار داشت: کلیه سینماهای استان بجز سینما آزادی و ایران در مرکز استان نیاز به بازسازی دارند و البته برخی از سینماها بطور کامل تخریب شده‌اند که نیازمند احداث سالن جدید است.

وعده وزیر ارشاد برای حمایت جدی از تولیدات سینمایی در سال 1401اینفوگرافیک | نظرمنتقدان سینما درباره فیلم «موقعیت مهدی» چیست؟

وی بیان کرد: یکی از علت‌های ضعف در نگهداری نگاه غیر درآمدزایی به فضاهای فرهنگی است. کمبود منابع مالی اجازه نمی‌دهد نیروی کار برای نگهداشت سینماها جذب شود و نهایتا با مرور زمان و حتی عدم استقبال مردمی فضای سینما رو به تنزل می‌رود.

انتهای پیام/ش

منبع: تسنیم

کلیدواژه: آذربایجان غربی آذربایجان غربی آذربایجان غربی حوزه هنری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۳۳۱۳۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

 برگزاری ششمین جشنواره انتخاب کتاب سال آذربایجان‌غربی

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز مهاباد؛ مدیر کل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌غربی با اشاره به برگزاری ششمین جشنواره انتخاب کتاب سال استان با حضور نویسندگان و مؤلفان بومی گفت: آثار ارسالی باید برای نخستین بار در محدوده زمانی اول فروردین ‏۱۴۰۱ تا ۲۹  اسفند ‏۱۴۰۲ منتشر شده باشند و ملاک انتشار تاریخ درج شده در شناسنامه کتاب است.

علیرضا نوروزی افزود: همچنین آثار ارسالی باید دارای برگه اعلام وصول باشد وکتابهایی که توسط ناشران استان به چاپ رسیده‌اند و کتابهای که توسط نویسندگان و مؤلفان بومی و غیربومی در آذربایجان‌غربی تألیف و توسط ناشران کشور منتشر شده است، مورد ارزیابی قرار خواهند گرفت.

نوروزی اظهارکرد: از هر عنوان کتاب باید دو نسخه به دبیرخانه جشنواره کتاب سال استان ارسال شود و کتابهای ارسالی باید در یکی از گروههای تألیف، ترجمه و تصحیح قرار گیرند.

وی، با بیان اینکه هیچ محدودیتی در زبان کتاب برای ارزیابی وجود ندارد،گفت: کتابهای کمک درسی و نسخه عکسبرداری شده مورد ارزیابی قرار نخواهد گرفت.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌غربی اضافه کرد: علاقمندان تا ۳۱ ام مردادماه امسال فرصت دارند آثار خود را به دبیرخانه جشنواره به نشانی ارومیه، خیابان ارشاد، روبه‌روی بیمارستان امام خمینی ، اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌غربی ارسال کنند.

مسابقه کتاب سال آذربایجان‌غربی با همکاری خانه کتاب ایران و معاونت فرهنگی وزارت فرهنگ ارشاد اسلامی و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌غربی در ارومیه برگزار خواهد شد.

دیگر خبرها

  • اتمام پروژه کمربندی دوم شهر، نیازمند تخصیص اعتبارات ملی است
  • نقاط حادثه‌خیز شهر قم اصلاح شود/ لزوم احداث پارکینگ مورد نیاز
  • مدارس نیمه‌تمام آذربایجان‌غربی تکمیل می‌شود
  • وجود یکهزار و 700 کلاس درس نیمه تمام در آذربایجان‌غربی
  • تکمیل مدارس نیمه تمام آذربایجان‌غربی با جذب ۱۳۰۰ میلیارد تومان اعتبار
  • ثبت رکورد پرمخاطب‌ترین روز سال برای «ملت» و «باغ کتاب»
  • اختصاص بیشترین سهم قیر رایگان آذربایجان شرقی به اهر
  • نهضت پلاتوسازی در دستور کار است/ برگزاری المپیاد هنر
  •  برگزاری ششمین جشنواره انتخاب کتاب سال آذربایجان‌غربی
  • جهش تولید به نهضت مردم نیاز دارد