Web Analytics Made Easy - Statcounter

نماینده ولی‌فقیه در استان کردستان گفت: انقلاب اسلامی احیاگر ارزش‌ جهاد، هجرت و شهادت در جامعه است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از مریوان، حجت‌الاسلام و المسلمین عبدالرضا پورذهبی پیش‌از ظهر امروز در مراسم جشن انقلاب که با موضوع انقلاب اسلامی، ثبات، امنیت و اقتدار نظامی در سالن شهید سلیمانی آموزش‌وپرورش مریوان برگزار شد، با تبریک دهه مبارک فجر به همه مردم و روحانیون اظهار داشت: مریوان یک شهر خاطره‌انگیز و حس بسیار خوبی به بنده می‌‌دهد که با شور و شوق خدمت مردم و علمای این شهرستان می‌رسم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی از متولیان برگزاری این جلسه که زمینه ملاقات مجدد با علمای این دیار را مجدد برایمان فراهم کردند، قدردانی کرد و گفت: خوشبختانه با همراهی اوقاف، اتفاقات خوبی در زمینه کمک به بهبود معیشت ماموستایان کردستانی در حال انجام است، که قابل تقدیر است.

نماینده ولی‌فقیه در استان کردستان با اشاره به آیه 24 سوره انفال؛ یَا أَیُّهَا الَّذِینَ آمَنُوا اسْتَجِیبُوا لِلَّهِ وَلِلرَّسُولِ إِذَا دَعَاكُمْ لِمَا یُحْیِیكُمْ ۖ وَاعْلَمُوا أَنَّ اللَّهَ یَحُولُ بَیْنَ الْمَرْءِ وَقَلْبِهِ وَأَنَّهُ إِلَیْهِ تُحْشَرُونَ افزود: ای اهل ایمان، چون خدا و رسول شما را به آنچه مایه حیات ابدی شماست، دعوت کنند اجابت کنید و بدانید که خدا در میان شخص و قلب او حایل می‌شود و از اسرار درونی همه آگاه است و همه به سوی او محشور خواهید شد.

وی به فرموده خداوند در آیه 97 سوره نحل؛ مَنْ عَمِلَ صَالِحًا مِنْ ذَكَرٍ أَوْ أُنْثَىٰ وَهُوَ مُؤْمِنٌ فَلَنُحْیِیَنَّهُ حَیَاةً طَیِّبَةً ۖ وَلَنَجْزِیَنَّهُمْ أَجْرَهُمْ بِأَحْسَنِ مَا كَانُوا یَعْمَلُونَ اشاره کرد و بیان داشت: هر کس از مرد و زن کار نیکی به شرط ایمان به خدا به جای آرد ما او را به زندگانی خوش و با سعادت می‌گردانیم و اجری بسیار بهتر از عمل نیکی که کرده، به آنان عطا می‌کنیم.

حجت‌الاسلام و المسلمین پورذهبی در ادامه با بیان اینکه انقلاب اسلامی، انقلاب احیاگر است، تصریح کرد: این انقلاب ارزش‌ جهاد، هجرت و شهادت را در بین مردم جامعه احیا کرد که باید همواره ادامه داشته باشد.

وی با اشاره به تاکیدات رهبر معظم انقلاب در جهت احیای حیاط طیبه در جامعه که قرآن و پیامبر گرامی اسلام(ص) نیز بر آن تاکید فرموده‌اند، خاطرنشان کرد: حیات طیبه یعنى زندگى‌ که در آن، روح، جسم، دنیا و آخرت انسان تأمین است.

دستاوردهای 40 ساله انقلاب اسلامی به نسل جوان بازگو شودمولوی رئیسی: فعالیت حوزه‌های علمیه اهل سنت به برکت انقلاب رونق گرفت

نماینده ولی‌فقیه در استان کردستان با تاکید بر اینکه واژه حیات طیبه در فرمایشات امام راحل(ره) و رهبر معظم انقلاب وجود داشته و نیازمند بازگویی است، اظهار کرد: حیات طیبه زندگی است که در آن تنگنای معیشتی، ظلم و تبغیض نیست این هم محقق نمی‌شود مگر با تلاش یکدیگر و همراهی علمایان چراکه همه کارها که مربوط به مسئولان نیست.

حجت‌الاسلام و المسلمین پورذهبی با تاکید بر اینکه ماموستیان به علم و مسائل روز مسلط و میران مطالعات خود را ارتقا بدهند، ادامه داد: روحانیون باید روی گشاده، رفتار مودبانه و آغوش باز با مردم داشته باشند.

وی با ذکر اینکه جوانان تشنه معنویت هستند، یادآور شد: تقویت حوزه و بهبود وضعیت معیشتی ماموستایان مریوان از جمله برنامه‌هایی بوده که در حال انجام است تا طلبه‌ها بتوانند از مکان مناسب برخوردار و علما بدون دغدغه زندگی کنند.

نماینده ولی‌فقیه در استان کردستان یادآور شد: تربیت طلبه و ماموستای جوان، گرایش جوانان به غیراسلام را برطرف خواهد کرد.

انتهای پیام/493/س

 

منبع: تسنیم

کلیدواژه: نماینده ولی فقیه در استان کردستان انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۳۳۱۳۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۸ سد کردستان سرریز شد

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان کردستان گفت: در پی بارش‌های مناسب اخیر، سدهای قشلاق و آزاد سنندج - عباس‌آباد و سبدلو بانه - زیویه کامیاران - زریوار و گاران مریوان- چراغ ویس سقز سرریز کرده‌اند. - اخبار استانها -

آرش آریانژاد در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در سنندج با اشاره به اینکه در پی بارش‌های مناسب اخیر، حجم ذخیره آب مخازن سدهای استان کردستان به 72 درصد رسید، اظهار داشت: تاکنون 8 سد در کردستان سرریز شده و برای روزهای آینده نیز هواشناسی استان هشدار سطح نارنجی اعلام کرده است.

وی افزود: تاکنون سدهای قشلاق و آزاد سنندج - عباس‌آباد و سبدلو بانه - زیویه کامیاران - زریوار و گاران مریوان-  چراغ ویس سقز سرریز کرده‌اند.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان کردستان با بیان اینکه در پی بارش‌های اخیر، حجم آب از 71 درصد به 72 درصد رسید، افزود: حجم آب ذخیره پشت سدهای استان نسبت به مدت مشابه سال گذشته 10 درصد افزایش داشته است. هم‌اکنون دو سد آزاد و قشلاق 100 درصد پر شده است.

وی با اشاره به اینکه از ابتدای سال آبی جاری 420 میلیمتر، متوسط بارندگی استان بوده، خاطرنشان کرد: در شهرستان مریوان با حدود 1000 میلیمتر و بانه با 800 میلیمتر بیشترین میزان دریافت نزولات آسمانی را شاهد بوده‌ایم.

آریانژاد بیان کرد: با توجه به رواناب‌های خوبی که در سال آبی جاری به مخازن سدهای استان جاری شده، این امر منجر به سرریز 8 سد در کردستان گردید.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای کردستان به سامانه جدید بارشی که از امروز وارد استان می‌شود، اشاره کرد و گفت: نظر به اعلام هشدار سطح نارنجی سازمان هواشناسی برای روزهای امروز دوشنبه 17 و سه‌شنبه 18 اردیبهشت ماه سال جاری، سیلابی شدن مسیل‌ها و رودخانه‌ها پیش‌بینی شده است، توصیه می‌شود شهروندان از توقف و اتراق در حاشیه رودخانه و مخازن سدهای کردستان اکیداً خودداری کنند.

انتهای پیام/481/

دیگر خبرها

  • «سلین» دومین نقطه پربارش کشور در شبانه‌روز گذشته
  • ۸ سد کردستان سرریز شد
  • تزکیه و تعیلم اصلی‌ترین کار همه امامان
  • معلمان بر شخصیت دانش‌آموزان تاثیرگذار هستند
  • توجه به آموزش و پرورش و دانشگاه‌ها کشور را سروسامان می‌دهد
  • پیکر شهید «جلال اعتماد» در قروه تشییع شد
  • حضور چشمگیر در مرحله دوم انتخابات پشتوانه‌ای برای نماینده است
  • مراسم عزاداری شهادت حضرت امام صادق (ع) در بیت نماینده ولی فقیه در خوزستان
  • دریاچه زریبار (زریوار) مریوان در استان کردستان بعد از سال‌ها سرریز کرد + فیلم
  • روحانیت در دفاع از دین جان و مال را فدا می‌کند