Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها-براساس آنچه دانشگاه علوم پزشکی مشهد اعلام کرده، مراجعات سرپایی کرونایی‌ها در دو هفته گذشته سه برابر شده است و روزانه بین ۲۰۰۰ تا ۳۰۰۰ نفر مبتلا به کرونا شناسایی می‌شوند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از مشهدمقدس،درحالی که آمار مبتلایان به کرونا در کشور از مرز 35 هزار نفر در روز گذشته است و دیروز نیز فوتی‌های کرونایی پس از 38 روز دوباره سه رقمی شد، پزشکان و کارشناسان بهداشتی اعلام کرده اند که ایران در اسفند به قله موج ششم می‌رسد و احتمالا ابتلا‌ها به مرز 100 هزار نفر در روز خواهد رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اوضاع در مشهد و استان نیز چندان رو به راه نیست و براساس آنچه دانشگاه علوم پزشکی مشهد اعلام کرده، مراجعات سرپایی کرونایی‌ها در دو هفته گذشته سه برابر شده است و روزانه بین 2000 تا 3000 نفر مبتلا به کرونا شناسایی می‌شوند.

محمد پهلوان،رئیس کمیته رسانه و اطلاع‌رسانی کووید 19 دانشگاه علوم پزشکی مشهد با بیان اینکه در حال حاضر 50 درمانگاه و مرکز خدمات جامع سلامت در مناطق زیر پوشش این دانشگاه به بیماران مشکوک و یا مبتلا به کرونا خدمات رسانی می‌کنند اظهارداشت: از این تعداد 9 مرکز در مشهد  به صورت شبانه روزی فعالیت دارند.

وی با بیان اینکه روند مراجعه بیماران سرپایی در مناطق زیر پوشش دانشگاه افزایشی است خاطرنشان کرد: در حال حاضر مرکز سلامت آب و برق، مرکز سلامت شهرک لشکر، درمانگاه پنجتن و درمانگاه طبرسی، درمانگاه رضوان، مرکز سلامت احمدی، درمانگاه شریف، مرکز سلامت سیدی و درمانگاه آرین در نقاط مختلف شهر مشهد به صورت شبانه روزی فعالیت دارند.

پهلوان با بیان اینکه فعالیت سایر مراکز خدمات جامع سلامت و درمانگاه‌های منتخب از ساعت 7.30 الی 19.30 و در برخی مراکز تا 24 است تصریح کرد: در حال حاضر 32 مرکز و درمانگاه در شهر مشهد و 18 مرکز منتخب نیز در شهرستان‌های زیر پوشش این دانشگاه به بیماران سرپایی در سطح یک خدمات رسانی می‌کنند.

رئیس کمیته رسانه و اطلاع‌رسانی کووید 19 دانشگاه علوم پزشکی مشهد با بیان اینکه تمامی سطوح بهداشتی و درمانی برای خدمات رسانی به بیماران مبتلا به کرونا در آمادگی کامل هستند تاکید کرد: عموم مردم در صورت ابتلا به علائم بیماری در مرحله نخست ضمن تماس با سامانه 191 و دریافت اطلاعات لازم، به نزدیکترین مرکز خدمات جامع سلامت منتخب و یا درمانگاه مراجعه کنند.

وی با اشاره به اینکه برای خدمات رسانی به بیماران سرپایی از ظرفیت بخش خصوصی نیز استفاده شده است اظهار کرد: در این راستا 150 درمانگاه در شهر مشهد در این زمینه فعال هستند که 19 مرکز از این تعداد خدمات را در سطح دو و تخصصی به بیماران ارائه می‌دهند.

مسئول کمیته رسانه و اطلاع‌رسانی کووید 19 دانشگاه علوم پزشکی مشهد با بیان اینکه روند بستری بیماران مبتلا و یا مشکوک به کرونا در مراکز درمانی خراسان رضوی همچنان افزایشی است اظهار کرد: در حال حاضر یک هزار و هفت بیمار  مبتلا به این بیماری در مراکز درمانی این استان بستری هستند.

پهلوان خاطرنشان کرد: بیشتر بیماران مبتلا و یا مشکوک به کرونا در استان متعلق به مناطق زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد است و در حال حاضر 741 بیمار مبتلا به این بیماری در مراکز درمانی این دانشگاه بستری هستند.

وی تصریح کرد: طی یک روز گذشته 395 بیمار مبتلا و یا مشکوک به کرونا در مراکز درمانی استان بستری شدند که از این تعداد 281 بیمار متعلق به دانشگاه علوم پزشکی مشهد است.

مسئول کمیته رسانه و اطلاع‌رسانی کووید 19 دانشگاه علوم پزشکی مشهد عنوان کرد: هم اکنون 212 بیمار بدحال مبتلا به کرونا در بخش های مراقبت ویژه استان خراسان رضوی بستری هستند که 162 بیمار در محدوده دانشگاه علوم پزشکی مشهد تحت مراقبت ویژه قرار دارند.

امام خامنه ای: من هم تزریق نوبت سوم واکسن کرونا را انجام دادم/ توصیه میکنم مردم حرف پزشکان را گوش کنندروزانه 1300 تست به آزمایشگاه مرجع کرونا ارجاع می‌شود/ افزایش تعداد بیماران بستری کرونایی خراسان رضویلزوم توجه به گردشگری داخلی برای مقابله با آثار رکود ناشی از کرونا/ 8.7 میلیون خانوار در سال 98 به سفر نرفته‌اند

 پهلوان با بیان اینکه طی یک روز گذشته یک هزار و 891  بیمار مبتلا و یا مشکوک به کرونا به مراکز جامع سلامت منتخب کرونا و یک هزار و 552نفر به مراکز اورژانس بیمارستان ها مراجعه داشتند افزود: عموم مردم در صورت ابتلا به علائم کرونا ضمن تماس با سامانه 191 و دریافت اطلاعات لازم، به نزدیکترین مرکز خدمات جامع سلامت منتخب و یا درمانگاه مراجعه نمایند و از حضور مستقیم در بیمارستان ها اجتناب کنند.

وی با بیان اینکه در صورت نیاز بیمار به خدمات بستری، از طریق مراکز سطح بندی شده به بیمارستان ها ارجاع داده می شوند خاطر نشان کرد: حضور مستقیم بیماران در بیمارستان ها ضمن افزایش ریسک ابتلا به عفونت، موجب افزایش ازدحام و کاهش کیفی خدمات به بیمارانی می شود که نیازمند رسیدگی سریع هستند.

مسئول کمیته رسانه و اطلاع‌رسانی کووید 19 دانشگاه علوم پزشکی مشهد با بیان اینکه پیک ششم کرونا از حدود دو هفته گذشته در سطح کشور و استان آغاز شده است و در حال حاضر بیشتر مناطق استان در وضعیت قرمز و نارنجی قرار گرفته است خاطر نشان کرد: طی ده روز گذشته تعداد بیماران سرپایی 77 درصد و بیماران بستری در مراکز درمانی بیش از 80 درصد افزایش یافته است و به طور حتم برای جلوگیری از ادامه این روند همکاری مردم در رعایت پروتکل های بهداشتی نقش موثری را ایفا خواهد کرد.

 یک میلیون نفر از افراد بالای 18 سال دُز سوم واکسن کرونا را دریافت کردند

سعید فردین‌فر ، مدیر  پیشگیری و مبارزه با بیماری‌های دانشگاه علوم پزشکی مشهدنیز اظهارداشت: تاکنون 944 هزار و 975 نفر  از افراد بالای 18 سال و معادل 26.18 درصد این گروه سنی دُز سوم واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند.

وی افزود: از زمان انجام واکسیناسیون افراد بالای 12 سال تاکنون 3 میلیون و 883 هزار و 145 نفر و معادل 95.19 درصد دُز اول و 3 میلیون و 380 هزار و 990 نفر و معادل 82.79 درصد دُز دوم را دریافت کرده‌اند، ضمن اینکه میزان واکسن تزریق شده در نوبت سوم به گروه سنی بالای 18 سال هم 944 هزار و 975 دُز و معادل 26.18 درصد گروه هدف بوده است.

فردین فر تصریح کرد: تعداد جمعیت مشمول بالای 12 سال برای دریافت دُزهای اول و دوم 4 میلیون و 81 هزار و 466 نفر بوده و تعداد جمعیت مشمول بالای 18 سال برای دریافت دُز سوم هم 3 میلیون و 609 هزار و 334 نفر بوده است.

مدیر پیشگیری و مبارزه با بیماری‌های دانشگاه علوم پزشکی مشهد درباره آخرین آمار واکسیناسیون گروه سنی 9 تا 12 سال، بیان کرد: تاکنون 15 هزار و 145 نفر از افراد 9 تا 12 سال و معادل 5.39 درصد این گروه سنی دُز اول واکسن خود را دریافت کرده‌اند و از این افراد می‌خواهیم که 28 روز بعد از دریافت این دُز جهت دریافت دُز دوم واکسنشان به مراکز واکسیناسیون کرونا مراجعه کنند.

فردین‌فر خاطرنشان کرد: به افراد گروه سنی 9 تا 12 سال واکسن‌ سینوفارم یا پاستوکووک تزریق می‌شود و از کسانی که هنوز به مراکز واکسیناسیون کرونا مراجعه نکرده‌اند می‌خواهیم که هرچه سریع‌تر جهت دریافت دُز اول خود به مراکز مراجعه کنند.

انتهای پیام/281/ ع

منبع: تسنیم

کلیدواژه: مبتلا و یا مشکوک به کرونا خدمات جامع سلامت مراکز درمانی بیماران سرپایی مبتلا به کرونا بیمارستان ها خدمات رسانی حال حاضر بالای 18 سال مرکز سلامت مرکز خدمات دریافت د ز روز گذشته گروه سنی زیر پوشش یک هزار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۳۳۱۳۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خیّران سلامت یک میلیارد ریال به حوزه سلامت شهرستان کاشمر کمک کردند

 

  به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خراسان رضوی، سرپرست دانشکده علوم پزشکی و شبکه بهداشت و درمان شهرستان کاشمر گفت: این خانواده خیر سلامت مبلغ یاد شده را برای خرید یک دستگاه اسلیت لمپ که در انجام معاینات چشم کاربرد دارد به حساب مشارکت‌های مردمی دانشگاه علوم پزشکی مشهد واریز کردند.

 دکتر جواد یزدانی افزود :  قیمت این دستگاه ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال است که با توجه به مشارکت یک میلیاردی این خیرنیک اندیش، دانشگاه علوم‌پزشکی مشهد نیز در خرید این دستگاه یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال مشارکت نموده است.

وی بیان کرد : شماره حساب‌های مجمع خیرین سلامت شهرستان کاشمر در صندوق همت کاشمر به شماره ۴۶۱۰ و در بانک ملی ایران به شماره ۰۱۴۴۱۰۴۴۱۰۰۰۱ است.

دانشگاه علوم پزشکی مشهد با ارائه خدمات بهداشتی و درمانی در ۱۷ شهرستان خراسان رضوی، ۸۰ درصد از جمعیت ۶ میلیون و ۸۷۰ هزار نفری این استان را زیر پوشش دارد و ارائه خدمات بهداشتی و درمانی به جمعیت ۱۷ شهرستان دیگر این استان بر عهده دانشگاه‌های علوم پزشکی سبزوار، گناباد، تربت‌حیدریه و دانشکده‌های علوم پزشکی نیشابور و تربت‌جام است.

دیگر خبرها

  • رونمایی از نسخه برگردان روزنامه «ادب» قدیمی‌ترین روزنامه مشهد
  • درمان رایگان کودکان زیر ۷ سال در بیمارستان های دولتی استان سمنان
  • افزایش تعداد رشته‌های دانشگاه علوم پزشکی تربت‌حیدریه
  • بیمارستان فوق تخصصی کودکان شرق کشور؛ مرکز کشت حلق بیماران CF
  • خیّران سلامت یک میلیارد ریال به حوزه سلامت شهرستان کاشمر کمک کردند
  • ارایه خدمات رایگان تخصصی سلامت روان در البرز
  • سرزده با دوربین روشن در درمانگاه مطهری
  • ارائه بیش از ۲۳ هزار خدمت روانپزشکی در غرب خراسان رضوی
  • بیش از ۲۳ هزار خدمت روانپزشکی در غرب خراسان رضوی ارائه شد
  • ۱۲ طرح نیمه تمام بهداشتی در خراسان رضوی به ثمر نشست