Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از وزارت صنعت، معدن و تجارت، شامگاه دوشنبه نشست افتتاحیه مذاکرات مقدماتی هیئت های کارشناسی نوزدهمین کمیسیون مشترک جمهوری اسلامی ایران و سلطنت عمان با حضور معاون وزیر صمت و رییس کل سازمان توسعه تجارت ایران، معاون وزیر صنایع و بازرگانی و توسعه سرمایه گذاری عمان، سفرای جمهوری اسلامی ایران در مسقط و سلطنت عمان در تهران و تجار و بازرگانان مقیم امارات برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این اجلاس دو طرف در زمینه توسعه زیرساخت‌های تجاری و تسهیل روابط اقتصادی و تجاری و همچنین راهکارهای رفع موانع موجود و روش‌های جدید افزایش روابط اقتصادی و تجاری دو کشور در زمینه‌های مختلف بحث و تبادل نظر خواهند داشت.

فرزاد پیلتن مدیرکل دفتر عربی و آفریقایی سازمان توسعه تجارت ایران در رابطه با برگزاری این اجلاس ، گفت: نوزدهمین اجلاس کمیسیون مشترک همکاری‌های جمهوری اسلامی ایران و سلطنت عمان 19 و 20 بهمن ماه در مسقط به ریاست وزیر صنعت، معدن و تجارت کشورمان و وزیر صنعت، تجارت و توسعه سرمایه‌گذاری سلطنت عمان در حال برگزاری است.

وی در خصوص مذاکرات صورت گرفته در روز اول این کمیسیون، افزود: در روز اول این کمیسیون مشترک، هیئت‌های مقدماتی و کارشناسی دو طرف مذاکرات خود را در بخش های مختلف از جمله اقتصادی، تجاری، بانکی، حمل و نقل، انرژی، بهداشت، درمان و کشاورزی شروع کرده اند.

مدیرکل دفتر عربی و آفریقایی سازمان توسعه تجارت ایران با بیان اینکه این مذاکرات در قالب پنج کمیته کارشناسی انجام شده است، بیان داشت: طرفین در زمینه های مختلف به تفاهم هایی دست یافتند که قرار است در روز دوم این اجلاس، مذاکرات در بخش‌های دیگری از جمله فرهنگی، آموزشی، علمی و فناوری تداوم یابد.

پیلتن اضافه کرد: قرار است که در این اجلاس، علاوه بر صورتجلسه کمیسیون مشترک دو کشور، چند سند دیگر در حوزه های استاندارد،گمرکی، کشاورزی، ورزشی نیز مورد بررسی قرار بگیرد و انتظار می‌رود که در اختتامیه کمیسیون مشترک شاهد امضای چند سند همکاری میان جمهوری اسلامی ایران و سلطنت عمان باشیم.

وی در خصوص ملاقات‌هایی که وزیر صمت کشورمان در این سفر دارد، تصریح کرد: وزیر صمت کشورمان در خلال سفر به عمان و برگزاری کمیسیون مشترک دو کشور با بخش خصوصی و مقامات سیاسی، اقتصادی سلطنت عمان از جمله وزیر تجارت، صنعت و توسعه سرمایه گذاری، وزیر بهداشت، وزیر مالیه، امور خارجه، انرژی و معادن و همچنین وزیر حمل و نقل، ارتباطات و فناوری اطلاعات عمان و رییس مناطق آزاد و ویژه اقتصادی عمان دیدار و گفت‌وگو خواهد کرد که در این ملاقات‌ها آخرین وضعیت روابط اقتصادی و تجاری دو کشور مورد بررسی قرار می گیرد.

مدیرکل دفتر عربی و آفریقایی سازمان توسعه تجارت ایران در خصوص حضور بخش خصوصی در تیم اعزامی، بیان کرد: در ترکیب هیئت اعزامی جمهوری اسلامی ایران به عمان، هیئتی از بخش خصوصی کشورمان در حوزه های مختلفی که علاقمند به سرمایه گذاری مشترک با طرف‌های عمانی هستند نیز حضور دارند و مذاکراتی را در اتاق بازرگانی عمان انجام داده و زمینه های همکاری‌های متقابل را مورد بررسی و توافق قرار می دهند.

انتهای پیام/ 

منبع: فارس

کلیدواژه: سفر وزیر صمت عمان سازمان توسعه تجارت ایران جمهوری اسلامی ایران کمیسیون مشترک سرمایه گذاری سلطنت عمان دو کشور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۳۳۱۳۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزیر خارجه بحرین با بشار اسد دیدار کرد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از سانا، «عبداللطیف بن راشد الزیانی» وزیر امور خارجه بحرین امروز یکشنبه در سفری بی‌سابقه از آغاز جنگ سوریه پس از ۱۳ سال به دمشق رفت و با «بشار اسد» رییس جمهور سوریه دیدار کرد.

بنا بر گزارش سانا در این دیدار روابط دو کشور، راه‌های توسعه این روابط در تمامی زمینه‌ها در راستای منافع سوریه و بحرین و تلاش‌های بحرین برای موفقیت برگزاری نشست سران اتحادیه عرب در منامه طی ماه آینده میلادی مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

همچنین اسد و الزیانی مهم‌ترین موضوعاتی را که در فهرست برنامه‌های نشست آتی سران اتحادیه عرب در راستای منافع مشترک کشورهای عربی و یکپارچه‌سازی تلاش‌ها برای رویارویی با چالش‌های مشترک کنونی وجود دارد، مورد رایزنی قرار دادند.

در این دیدار بشار اسد بر تقویت هم‌بستگی کشورهای عربی و اقدام مشترک برای تحقق ثبات در منطقه در سایه رخ‌دادها و تحولات جهانی تاکید کرد.

علاوه بر این «عبداللطیف بن راشد الزیانی» وزیر امور خارجه بحرین با «فیصل المقداد» همتای سوری خود نیز در محل ساختمان وزارت امور خارجه سوریه دیدار و رایزنی کرد.

گفتنی است «بشار اسد» رییس جمهور سوریه اواخر ماه مارس گذشته به صورت رسمی از سوی «حمد بن عیسی آل خلیفه» پادشاه بحرین برای حضور در نشست آتی سران اتحادیه عرب در منامه پایتخت این کشور دعوت شد. قرار است این نشست در تاریخ ۱۶ مه در منامه پایتخت بحرین برگزار شود.

اسد سال گذشته پس از ۱۱ سال تعلیق کرسی سوریه در اتحادیه عرب، برای نخستین بار در نشست سران این اتحادیه در جده پایتخت عربستان سعودی شرکت کرد.

کد خبر 6091370

دیگر خبرها

  • خبر مهم وزیر اقتصاد در حاشیه نشست بانک توسعه اسلامی
  • توسعه گردشگری ایران و عمان باعث تقویت روابط اجتماعی می‌شود
  • رایزنی برای افزایش سفر بین ایران و عمان
  • پنجاهمین نشست بانک توسعه اسلامی در عربستان آغاز شد
  • دیدار وزیر خارجه بحرین با بشار اسد پس از ۱۳ سال
  • وزیر خارجه بحرین با بشار اسد دیدار کرد
  • لزوم اتحاد کشورهای اسلامی در برابر ظلم و جنایت رژیم صهیونیستی
  • نوزدهمین جشنواره هنر‌های نمایشی آغاز شد
  • وزیر صمت: با وجود تحریم ۱۵۳ میلیارد دلار تجارت خارجی داریم
  • وزیر صمت: حجم تجارت خارجی ایران ۱۵۳ میلیارد دلار است/ اولویت به دیپلماسی اقتصادی با هدف ورود به بازار‌های جهانی و فناوری