Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرآنلاین از اصفهان، محسن ریاضی پیش از ظهر سه شنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه اصفهان اظهار کرد:  سه میلیون و ۶۰۰ هزار نفر معادل ۷۰ درصد جمعیت استان در قالب بیمه شده، مستمری بگیر یا کارفرما به همراه خانواده شان تحت پوشش سازمان تامین اجتماعی در اصفهان هستند که این نسبت در کشور ۵۵ درصد است.

وی افزود: حدود هشت تا ۱۰ درصد فعالیت سازمان تامین اجتماعی از بعد منابع و  مصارف در استان اصفهان است و این سازمان با ۴۴ شعبه و ۱۶ کارگزاری یعنی بیشترین تعداد در کشور در سطح استان فعالیت می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل تامین اجتماعی استان اصفهان با بیان اینکه صندوق‌های بازنشستگی در کنار محیط زیست و آب از چالشهای مهم کشور است، گفت: صندوق های بازنشستگی دیر یا زود نیازمند اصلاحات جدی هستند.

کسری نیروی انسانی داریم

وی با اشاره به اینکه حدود ۱۸ هزار و ۴۰۰ نفر در استان اصفهان بیمه بیکاری دریافت می کند، گفت: کسری نیروی انسانی داریم که با برنامه ریزی ستاد انسانی از جمله بکارگیری نیروهای بازشسته امید داریم این چالش برطرف شود.

ریاضی با رد این ذهنیت  در سطح کشور که سازمان تامین اجتماعی پولدار است، تصریح کرد: این ذهنیت تا چند دهه گذشته شاید صحیح بود اما اکنون این مطلب صحت ندارد و نیازمند اصلاحات در فرایندها هستیم.

وی با اشاره به اینکه عمده مصارف ما هزینه های مستمری است و مابقی شامل درمان و هزینه هاست، گفت: در هشت ماهه نخست سال حدود ۱۰۳ هزار میلیارد ریال منابع در استان اصفهان وجود داشته است که ۱۲۲ هزار میلیارد ریال مصارف مستمری، سه هزار میلیارد ریال بیمه بیکاری، هزینه های درمان حدود ۱۱ هزار میلیارد ریال و هزینه اداره این صندوق حدود دو هزار میلیارد ریال است که جمع این مصارف ۱۳۹ هزار میلیارد تومان  را تشکیل می دهد و نشان می دهد سه هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان در این مدت کسری بودجه داریم.

مدیر کل تامین اجتماعی استان اصفهان با بیان اینکه صندوق های بازنشستگی از بنگاه های اصلی اقتصادی هستند، ابراز کرد: در تمامی کشورها در زمان مقتضی منابع مازاد هزینه ها سرمایه گذاری می شود تا در زمانی که جریان منابع و مصارف برعکس می شود جبران کننده مخارج باشد اما در ایران این گونه نبوده است.

دولت نگاه ویژه به صندوقهای بازنشستگی داشته باشد

وی ادامه داد: اکنون صندوق های بازنشستگی دارای مشکلات اساسی هستند و دولت به عنوان متولی باید نگاه ویژه به صندوق های بازنشستگی از جمله تامین اجتماعی داشته باشد مگرنه در ایفای وظایف خود که تعهدات لازم الاجرایی نیز هست، دچار مشکل می شوند.

ریاضی کسری نقدینگی سازمان، تغییرات دموگرافیک و افزایش تعداد جمعیت تحت پوشش سالمند، انباشت مقادیر زیادی از مطالبات بازنشستگان از جمله مشکلات مهم این سازمان برشمرد و ابراز کرد: اجرای طرح ۳۰۷۰، حذف دفترچه درمانی، بیمه تکمیلی بازنشستگان، وام بازنشستگان، تودیع پرونده خبازان، بخشودگی جرائم، تهاتر با نهادهای برون سازمانی از جمله مهم ترین ادارات اداره کل اصفهان بوده است.

راهنمایی و مشاوره و شکایت از طریق سامانه ۱۴۲۰

وی با تاکید بر راه اندازی سامانه ۱۴۲۰ در سازمان تامین اجتماعی گفت: بدین ترتیب افراد برای  راهنمایی مشاوره یا شکایت از سازمان تامین اجتماعی  می توانند به راحتی اقدام کنند که هم به شکل تلفنی و هم ورود به سایت امکان پذیر است و هر شعبه نیز باید جوابگوی موضوع باشد.

مدیر کل تامین اجتماعی استان اصفهان با اشاره به اینکه بیمه تکمیلی بازنشستگان از مهم ترین دغدغه های سازمان است، گفت: تقبل کردیم ۵۰ درصد حق بیمه تکمیلی بیمه شدگان را پرداخت کنیم و این اطلاع رسانی را به مردم انجام می دهیم که  تا پایان بهمن ماه برای ثبت نام و یا تعدیل نیروها فرصت وجود دارد.

46

کد خبر 1600946

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: استان اصفهان سازمان تامین اجتماعی تامین اجتماعی بیمه بیمه بیکاری صندوق بازنشستگی سازمان تامین اجتماعی صندوق های بازنشستگی هزار میلیارد ریال استان اصفهان بیمه تکمیلی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۳۳۱۴۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

داروخانه‌ها برای خرید شیرخشک پول ندارند

عضو هیات مدیره انجمن داروسازان ایران، با اشاره به بدهی بیمه ها به داروخانه‌ها، گفت: داروخانه‌ها برای خرید شیرخشک، پول ندارد.

به گزارش مهر، هادی احمدی افزود: در کل کشور ۱۶ هزار داروخانه فعالیت دارد که با بیمه‌های پایه قرارداد دارند و سازمان‌های بیمه گر هم باید به تعهدات خود عمل کنند.

وی ادامه داد: وضعیت داروخانه‌ها به علت تأخیر در پرداخت مطالبات مناسب نیست هر سه سازمان بیمه گر تأمین اجتماعی، بیمه سلامت و نیروهای مسلح به داروخانه‌ها بدهکار هستند.

احمدی گفت: سازمان‌های بیمه گر باید یک ماه پس از دریافت اسناد مطالبات داروخانه‌ها را پرداخت که تا کنون این مهم اتفاق نیافتاده است.

وی ادامه داد: سازمان تأمین اجتماعی آخرین پرداختی که به داروخانه‌ها داشته مربوط به آذر پارسال بوده آن هم فقط در بخشی از داروخانه‌های کشور و آخرین پرداخت بیمه سلامت هم مربوط دی پارسال است و در بیمه نیروهای مسلح نیز به همین صورت است.

احمدی گفت: در حال حاضر داروخانه‌ها در خرید شیرخشک مشکل دارند و چرخه اقتصادی داروخانه‌ها مشکلات جدی دارد، چون پولی جهت تهیه شیرخشک ندارند.

وی گفت: سازمان هدفمندی یارانه‌ها و بیمه سلامت منابع تهیه شیر خشک را به داروخانه‌ها پرداخت نکرده اند.

کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: توزیع شیرخشک یارانه ای تا سقف ۱۰ قوطی در هر ماه توزیع شیرخشک یارانه‌ای تا ۱۰ قوطی در هر ماه

دیگر خبرها

  • ارتباط سازمان تامین اجتماعی با اصناف دوسویه بوده است
  • پرداخت ۷۲۴ میلیاردی مستمری تامین اجتماعی آران و بیدگل
  • پرداخت حق بیمه تأمین اجتماعی برای ۲۰۱۰ مددجوی گلستانی در سال ۱۴۰۲
  • ​بیمه شدگان تامین اجتماعی فورا بخوانند
  • دولت و بذرپاش، نمایندگان مجلس را دور می‌زنند؟
  • تاثیر افزایش دستمزدها در رشد تعداد بیمه‌شدگان
  • سازمان تامین اجتماعی به حداقل تعهدات درمانی خود در خصوص بیمه شدگان در شوش و کرخه عمل کند
  • داروخانه‌ها برای خرید شیرخشک پول ندارند
  • ۱۶۱ هزار میلیارد تومان یارانه برای نان
  • کمبود‌های دارویی و مشکلات بیماران