Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-05-02@03:13:30 GMT

تعمیر گیربکس اتوماتیک

تاریخ انتشار: ۱۹ بهمن ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۳۳۱۴۴۳

تعمیر گیربکس اتوماتیک

فرایند تعمیر خودرو های خارجی امری تخصصی است و در اغلب کشور ها توسط افراد دوره دیده انجام می شود. - اخبار بازار -

عموم برند های معروف خودروسازی دارای نمایندگی های مختلفی در اغلب کشور های جهان برای انجام فرایند های تعمیر و سرویس بخش های مختلف خودرو هستند. در ایران با توجه به تحریم ها این امکان وجود ندارد به همین دلیل است که برای تعمیر خودرو های خارجی باید دقت و وسواس زیادی به خرج دهید تا مرکزی مناسب را برای تعمیر خودرو پیدا کنید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

خودرو از قسمت های مختلفی تشکیل شده است، یکی از بخش های خودرو که نقش اساسی را در سلامت و شتاب خودرو ایفا می کند گیربکس است. گیربکس خودرو در سال های اخیر به کمک فناوری های نوین تغییرات زیادی کرده است و در حال حاضر گیربکس به کار گرفته در اغلب خودروها به صورت اتوماتیک هستند. گیربکس اتوماتیک شما در عقب موتور شما قرار دارد.مکان واقعی داخل وسیله نقلیه شما بسته به محل قرارگیری موتور شما می تواند متفاوت باشد.در حالی که بیشتر موتورهاتسمه‌های مارپیچخود (و در نتیجه جلوی موتور) رو به جلوی خودرو هستند، برخی از خودروها دارای موتوری هستند که به پهلو نصب شده‌اند.

تعمیر گیربکس اتوماتیک  با توجه به فرایند ساخت این گیربکس ها و فناوری های نوینی که در ساخت آن ها به کار برده می شود با گیربکس های عادی تفاوت دارد، گیربکس های اتوماتیک نسبت به گیربکس های عادی حساس تر هستند و به سرویس دوره ای نیاز دارند. با توجه به اینکه سیستم برقی و اتصالات به کار رفته در گیربکس اتوماتیک به مراتب پیچیده تر از گیربکس های دستی رایج است تعمیر این گیربکس ها به مهارت در کنار دانش نیاز دارد.

گیربکس های اتوماتیک در حال حاضر در طیف وسیعی از خودروها استفاده می شوند، تمام برند های خودرو سازی معروف در جهان در حال حاضر از گیربکس های اتوماتیک در نسل های مختلف استفاده می کنند از همین رو و با توجه به اهمیت گیربکس اتوماتیک در سلامت و کارایی خودرو، در ادامه شایع ترین مشکلات ایجاد شده در گیربکس اتوماتیک که نشانه خرابی گیربکس هستند را بررسی خواهیم کرد.

علل خرابی گیربکس اتوماتیک

روغن گیربکس

یکی از مواردی که اغلب کارشناسان تعمیر خودرو عقیده دارند علت خرابی گیربکس است، روغن گیربکس فاسد  یا کم تر از حد استاندارد است. این اتفاق معمولاً به دلیل نشتی در سیستم گیربکس رخ می دهد، زمانی که روغن گیربکس کمتر از حد نرمال باشد تعویض خودکار دنده ها غیر ممکن و بسیار سخت می شود.به همین دلیل است که سطح روغن گیربکس باید دائماً بررسی شود.

در ارتباط با تعویض روغن گیربکس باید توجه داشته باشید که روغن جدید باید اصل باشد، متأسفانه روغن های گیربکس بسیاری در بازار با قیمت های کم موجود هستند اما همگی تقلبی هستند، استفاده از این روغن ها به دلیل کیفیت پایینی که دارند و مواد غیر مجازی که در ساخت آن ها به کار رفته است سبب آسیب دیدگی در گیربکس و فاسد شدن سریع روغن گیربکس می شود.

تعویض روغن گیربکس نیز باید به کمک دستگاه انجام شود این امر سبب می شود تا روغن گیربکس قدیمی به صورت کامل از گیربکس خارج شده و روغن گیربکس جدید جایگزین شود شاید در نگاه اول این امر سبب شود تا روغن بیشتری برای گیربکس مورد نیاز باشد اما در بلند مدت با توجه به اینکه روغن سوخته قدیمی با روغن جدید مخلوط نمی شود سبب می شود تا روغن گیربکس دیرتر فاسد و خراب شود.

فیلتر گیربکس

گرفتگی فیلتر گیربکس که در اغلب موارد به دلیل ورود گرد و خاک و کثیف شدن روغن گیربکس رخ می دهد می تواند منجر به کندی تعویض دنده و خرابی گیربکس شود. تعویض فیلتر معمولاً مشکل را برطرف می کند.

جایگذاری اشتباه گیربکس

جایگذاری گیربکس اتوماتیک باید بر اساس قوانین و دستورالعمل‌های خاص هر نوع گیربکس انجام شود متأسفانه افرادی که دانش کافی در این حوزه را ندارند با جایگذاری اشتباه گیربکس سبب بر هم خوردن تعادل و اتصالات گیربکس می شوند.

به طور کلی علت اصلی خرابی گیربکس برای همه خودروها به دلیل عدم رعایت صحیح توصیه های سازنده برای تعمیر و نگهداری موتور و گیربکس و تعویض روغن و فیلترها در مسافت پیموده شده و زمان توصیه شده مناسب است، به خصوص اگر از خودرو در شرایط سخت استفاده می کنید. در شهر های بزرگ به دلیل وجود ترافیک و ترمز های پی در پی گیربکس و روغن گیربکس بیشتر در معرض اصطکاک قرار دارند.

 

تعمیر گیربکس اتوماتیک خودرو های خارجی

تعمیر گیربکس اتوماتیک  انواع خودرو های خارجی یکی از خدمات تخصصی مرکز تهران پلاس است. ما در مرکز تهران پلاس انواع خدمات مورد نیاز برای تعمیر و سرویس گیربکس اتوماتیک را به کمک جدید ترین فناوری های روز ارائه می کنیم.

تمامی افرادی که در مرکز تهران پلاس مشغول به کار هستند از کارشناسان و متخصصانی هستند که علاوه بر مهارت و تجربه انواع دوره های بین المللی و ارتقا سطح در ارتباط با خودرو های خارجی را گذرانده اند و به تمامی انواع گیربکس های به کار رفته در خودرو های خارجی تسلط دارند، به همین دلیل است که شما می توانید بدون نگرانی خودروی‌تان را برای سرویس و تعمیر گیربکس به ما بسپارید.

 

تعمیرات گیربکس اتوماتیک در مرکز تهران پلاس شامل موارد زیر می شوند:

سرویس دوره ای انواع گیربکس خودرو های خارجی

تعمیر انواع گیربکس

تعویض روغن گیربکس

بررسی و عیب یابی مشکل گیربکس

بازدید فنی گیربکس

بررسی سیستم برق گیربکس

بررسی اتصالات گیربکس

با توجه به اینکه گیربکس یکی از اجزای ضروری در خودرو برای حرکت و شتاب خودرو است، اگر دچار هر نوع مشکلی شود، باید مشکل ایجاد شده به سرعت رفع شود تا حرکت خودرو دچار مشکل نشود.

مرکزتعمیرگاهی تهران پلاس سال ها است که در امر تعمیر گیربکس اتوماتیک انواع خودرو های خارجی برندهای مطرح جهان از جمله بنز، بی ام و، پورشه، تویوتا، رنو، تویوتا، لکسوس، هیوندا، کیا، مزدا، هوندا و سایر خودروهای خارجی فعالیت می کند.

شما می توانید برای گرفتن مشاوره و تعیین وقت برای تعمیر گیربکس اتوماتیک خودروی‌تان با کارشناسان ما در ارتباط باشید.

مرتضی کرمانی: 09125721341

وبسایت: https://tehranplus.net

"این مطلب تبلیغاتی است"

منبع: تسنیم

کلیدواژه: تعمیر گیربکس اتوماتیک خودرو های خارجی خرابی گیربکس تعمیر خودرو روغن گیربکس تعویض روغن برای تعمیر گیربکس ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۳۳۱۴۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف ۴ تن روغن نباتی قاچاق در الیگودرز

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان لرستان، فرمانده انتظامی الیگودرز گفت : روز گذشته مأموران ایست و بازرسی خمه شهرستان الیگودرز هنگام کنترل خودرو‌های عبوری در محور «اصفهان – الیگودرز» به یک دستگاه کامیون مظنون و آن را متوقف کردند.

 سرهنگ علی اسدالهی افزود: مأموران انتظامی، پس از متوقف کردن خودرو و هدایت آن به داخل ایستگاه، در بازرسی از آن ۴ تن روغن خوراکی قاچاق را کشف کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان الیگودرز تصریح کرد: ارزش این محموله توسط کارشناسان ۴ میلیارد ریال برآورد شده است.

سرهنگ اسدالهی خاطر نشان کرد: در این رابطه یک نفر دستگیر و با تشکیل پرونده به مراجع قضایی معرفی شد.

وی با تأکید به برخورد قاطعانه با پدیده قاچاق کالا با اشاره به اینکه قاچاق کالا باعث وارد شدن ضربه به اقتصاد کشور می‌شود از شهروندان خواست؛ اخبار و اطلاعات خود را در این خصوص با تماس ۱۱۰ در اختیار پلیس قرار دهند.

دیگر خبرها

  • کشف ۴ تن روغن قاچاق
  • قیمت خودرو امروز 12 اردیبهشت 1403
  • کشف ۴ تن روغن نباتی قاچاق در الیگودرز
  • قیمت تارا در بازار امروز ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • قیمت تولیدات ایران‌خودرو در بازار +جدول
  • قیمت خودرو‌های سایپا امروز سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ + جدول
  • قیمت محصولات ایران خودرو امروز سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ + جدول
  • قیمت خودرو امروز 11 اردیبهشت 1403
  • قیمت خودرو امروز 10 اردیبهشت 1403
  • قیمت خودرو امروز ۱۰ اردیبهشت + جدول