Web Analytics Made Easy - Statcounter

دیدبان حقوق بشر در واکنش به اظهارات وزیر دفاع آمریکا مبنی بر تلاش برای بهبود محافظت از غیرنظامیان تاکید کرد که پس چرا پس از کشتار غیرنظامیان در کابل توسط ارتش آمریکا هیچکس پاسخگو قرار نگرفت. - اخبار بین الملل -

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، دیدبان حقوق بشر در یادداشتی در واکنش به نشست خبری سران نظامی آمریکا درباره حمله به فرودگاه کابل از عدم توضیح درباره کشتار 10 غیرنظامی از جمله 7 کودک که چند روز بعد در حمله پهپادی ارتش آمریکا کشته شدند، انتقاد کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نوشتار با چشمگیر خواندن جزئیات گزارش پنتاگون از حمله داعش به فرودگاه کابل افزود: وقتی صحبت از آسیب دیدن و مرگ غیرنظامیان در عملیات‌های آمریکا می‌شود، ارتش این کشور همواره فوراً آن را انکار کرده و پس از آن نیز تحقیقات پرسش‌برانگیزی را درباره آن انجام داده است.

دیدبان حقوق بشر در ادامه خاطرنشان کرد که در دو دهه گذشته و از آغاز "مبارزه با تروریسم" این نهاد ده‌ها حادثه کشتار غیرنظامیان توسط آمریکا را بررسی کرده و سازمان‌های دیگر نیز بسیاری موارد دیگر را مستند کرده‌اند، اما تاکنون یک بار مسئول کشتار غیرنظامیان شناخته شدند، آن هم زمانی بود که نیروی هوایی آمریکا بیمارستان پزشکان بدون مرز را در قندوز هدف قرار دادند که بیش از 40 کشته و ده‌ها زخمی برجا گذاشت.

چین: نظامیان آمریکایی برای نقض حقوق بشر در افغانستان باید مواخذه شوندگلوبال تایمز: اگر برای ناتو حقوق بشر در افغانستان مهم است جرائم جنگی را بررسی کند

سران نظامی آمریکا اما پس از کشتار غیرنظامیان در کابل ابتدا پس از انکار و سپس در پی فشارهای رسانه‌ای اعلام کرد که این سانحه را بررسی خواهد کرد اما در اعلام نتایج گزارش اظهارداشت با اینکه «اشتباهاتی» صورت گرفته بود اما هیچکس مقصر نبود و هیچکس برای این حمله که به کشته شدن 10 غیرنظامی از جمله 7 کودک منجر شد، پاسخگو قرار نگرفت.

دیدبان حقوق بشر می‌افزاید که الگوهای مشابه این سال‌ها در افغانستان تکرار شده است؛ پس از انجام عملیات پرسش‌هایی درباره آسیب دیدن غیرنظامیان ایجاد می‌شود، ارتش آمریکا بلافاصله آن را رد می‌کند.

گزارش‌هایی از تلفات غیرنظامیان منتشر می‌شود، پنتاگون اعلام می‌کند که درباره آن تحقیق می‌کند اما کمی بعد می‌گوید، قوانین جنگی نقض نشده و هیچکس مسئولیت آن را نمی‌پذیرد.

انتهای پیام/.

منبع: تسنیم

کلیدواژه: اخبار آمریکا اخبار افغانستان اخبار آمریکا اخبار افغانستان کشتار غیرنظامیان دیدبان حقوق بشر حقوق بشر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۳۳۱۵۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمایت دانشگاهیان مازندران از خیزش جهانی دانشجویی

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مازندران، ‌‌دانشجویان و اساتید دانشگاه‌های مختلف استان در اجتماعی به منظور حمایت از دانشجویان آزاده جهان در آمریکا و اروپا در خیزشی دانشجویی ضد جنایت اسرائیل غاصب در کشتار مسلمانان مظلوم غزه، از این بیداری دانشجویان حمایت کردند.

اعضای هیات علمی، دانشجویان و کارکنان دانشگاه های استان امروز شنبه ۸ اردیبهشت در حمایت از خیزش دانشجویان بیدار دانشگاه‌های آمریکا و اروپا ،اقدام پلیس آمریکا در ضرب و شتم دانشجویان را محکوم کردند.

همچنین تجمع اساتید، دانشجویان و کارکنان برخی دانشگاه ها نیز برای حمایت از خیزش وجدان‌های بیدار جامعه دانشگاهی آمریکا و اروپا در نفی بیدادگری و کشتار مردم مظلوم فلسطین توسط آمریکا و رژیم جعلی اسرائیل، برگزار شد.

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • عوامل کشتار نمازگزاران در هرات شناسایی و مجازات شوند
  • حضور ویرانگرِ آمریکا | افغانستان
  • تلفات سیل‌ در کنیا از ۱۲۰ تن گذشت
  • صنعا: واشنگتن مانع صلح در یمن و توقف کشتار در غزه است
  • ۵ واحد ارتش اسرائیل از سوی آمریکا ناقض حقوق بشر شناخته شدند
  • شواهدی مبنی بر دفن افراد شکنجه‌شده در آودیوکا وجود دارد
  • درخواست پارلمان عربی برای تحقیقات در مورد کشف گور‌های جمعی در غزه
  • بلینکن: پیشنهادی «سخاوتمندانه» به حماس داده شده است
  • مداخله جویی کاخ سفید درباره خواننده رپ ایرانی
  • حمایت دانشگاهیان مازندران از خیزش جهانی دانشجویی