Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، حجت الاسلام محمد کاروند در جشن انقلاب با موضوع ثبات امنیت و اقتدار نظامی در شهرستان مریوان که با حضور نماینده ولی فقیه در کردستان برگزار شد، اظهار کرد: اداره اوقاف و امور خیریه به عنوان نهادی که مولود انقلاب اسلامی است براساس تکلیف امام راحل در راستای احیای موقوفات شکل گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کردستان خاطرنشان کرد: واگذاری و مشارکت موقوفات تحت عنوان امین موقوفه به مردم از اقداماتی است که اداره کل اوقاف استان دنبال می‌کند.

مشارکت مردم برای نظارت بر موقوفات

وی با بیان اینکه از مشارکت مردم برای نظارت بر موقوفات استفاده می شود، تصریح کرد: بهترین امین در بخش موقوفات و امنا ماموستایان و روحانیون هستند و  بهره گیری از این ظرفیت ارزشمند شروع شده و از روحانیون و ماموستایانی که به فعالیت در این زمینه علاقمند باشند استفاده خواهد شد.

وی افزود:از زمان شیوع ویروس کرونا تا کنون بیش از 35 هزار بسته معیشتی از محل درآمد موقوفات استان در بین احاد مردم توزیع شده است.

وی عنوان کرد: بهره‌گیری از ظرفیت موقوفات در راستای اشتغالزایی از دیگر اقدامات صورت گرفته است که در این راستا با راه اندازی کارگاه‌های کوچک خیاطی زمینه اشتغالزایی برای جمعیت قابل توجهی در سطح استان فراهم شده است و اهدای دام سبک به صورت رایگان نیز در اسفند ماه امسال انجام می‌شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کردستان خاطرنشان کرد: با پیگیری‌های نماینده ولی فقیه در کردستان مجوزی اخذ شده که از محل موقوفات چندین بار در سال کمک هزینه معیشتی برای ماموستایان لحاظ شود و امروز مرحله اول این حمایت به 500 نفر روحانی در مریوان پرداخت می‌شود.

توجه به توسعه متوازن در اجرای پروژه‌های عمرانی در مریوان

ارتیکاس اقبال فرماندار مریوان در این جشن با تبریک ایام الله دهه فجر اظهار کرد: امیدواریم سالهای سال شاهد برگزاری جشن های باشکوه سالگرد پیروزی انقلاب باشیم.

وی تصریح کرد: همزمان با دهه مبارک فجر شاهد بهره برداری و افتتاح پروژه های مختلف در این شهرستان مرزی بودیم.

فرماندار مریوان افزود: در ستاد دهه فجر شهرستان مریوان قریب به 200 برنامه فرهنگی، اجتماعی، افتتاحیه و کلنگ‌زنی برنامه‌ریزی شده که 108 برنامه از این تعداد افتتاح پروژه عمرانی و یا کلنگ‌زنی بوده است.

وی خاطرنشان کرد: 55 طرح عمرانی از این تعداد توسط دهیاری های اجرا و تعدادی پروژه‌های شهری و اقتصادی بوده است.

وی اضافه کرد: روز گذشته با حضور استاندار کردستان و نماینده مردم سروآباد و مریوان در مجلس شورای اسلامی به بهره برداری رسید و افتتاح این پروژه نقش مهمی در ارائه خدمات درمانی و آموزشی به مردم مریوان از جامعه فرهنگیان و عموم مردم خواهد بود.

فرماندار مریوان عنوان کرد: سعی کردیم توسعه متوازن در اجرا و بهره بردرای از پروژه‌های مختلف در سطح شهرستان به صورت ویژه دیده شود.

انتهای پیام/2330/71                    

منبع: فارس

کلیدواژه: مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کردستان موقوفات شیوع ویروس کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۳۳۱۶۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تامین زمین از مولفه‌های مهم در اجرای طرح نهضت ملی مسکن

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز کردستان، استاندار کردستان در مورد دستور کار این جلسه گفت: کردستان با بیشترین متقاضی مسکن دارای کمترین زمین برای اجرای این طرح است.
زارعی کوشا با بیان اینکه ۱۰۰ هزار نفر در استان متقاضی مسکن ملی هستند گفت: در حال حاضر هرگونه توسعه شهری بدون برنامه ریزی مدون ممنوع است.
رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان هم مشارکت عمومی و خصوصی برای اتمام پروژه‌های عمرانی را یکی از موارد قانونی دانست و گفت: اطلاعات مربوط به بیش از هزار و ۵۰۰ پروژه در سامانه مربوطه ثبت شده و از این تعداد ۱۸ پروژه برای واگذاری به بخش خصوصی انتخاب شده است.
محمدی همچنین گفت: ۲۰ درصد تحقق رشد اقتصادی استان در سال جاری باید از فعالیت مراکز و واحد‌های رشد و فناور محقق شود.
هواسی بازرس کل استان نیز گفت: ایجاد شهرک‌های جدید در استان باید با کار مطالعاتی گسترده انجام شود.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • هزینه ۱۰۵ میلیارد تومانی دولت به پروژه های آبفا در کردستان
  • توزیع ۴۰۰ بسته معیشتی در بین ایتام خراسان شمالی
  • مسائل معیشتی، محور اصلی مطالبات مردم است
  • توزیع کنسرو انفجاری بین مردم گرسنه غزه! +عکس
  • بازدید هیات تجاری و اقتصادی هرمزگان از مراکز توزیع میوه و تره بار کشور چین
  • ورودی شهر مریوان با انجام تعریض باند موجود بهسازی می‌شود
  • اجرای ۲۲ هزار و ۵۰۰ متر شبکه توزیع آب آشامیدنی در شهرستان درمیان
  • زمینه بهبود وضعیت معیشتی‌ کارگران فراهم شود
  • تامین زمین از مولفه‌های مهم در اجرای طرح نهضت ملی مسکن
  • انعکاس مطالبات مردم در بسته شهروند خبرنگار