Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-05-03@09:24:17 GMT

امکان جعل سفته و برات صفر می‌شود

تاریخ انتشار: ۱۹ بهمن ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۳۳۱۶۷۸

امکان جعل سفته و برات صفر می‌شود

باشگاه خبرنگاران جوان - احسان خاندوزی وزیر اقتصاد در جلسه معرفی و آغاز بهره برداری از سامانه‌های وزارت امور اقتصادی و دارایی از راه اندازی برات و سفته الکترونیکی خبر داد.

کدام سامانه های وزارت اقتصاد رو نمایی شد؟

خاندوزی: همزمان با رونمایی برخی از اقداماتی که در پنج ماهه اول دولت صورت گرفته، امروز چهار سامانه رونمایی شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سه سامانه ای که در حوزه وزارت اقتصاد بود با هدف کاربری دستگاه های سیاست گذار استانی و ملی صورت گرفت. سامانه ای که در حوزه خزانه داری و نظارت مالی کشور برای اولین بار رو نمایی شد و هم سامانه ای که در حوزه رصد بدهی های دولت، دستگاه ها و شرکت های دولتی از صفر تا صد به شکل الکترونیک داده می شود. همچنین سامانه ای که در مورد رصد تسهیلات بخش اشتغالزایی کشور امکان نظارت بر خط و آنلاین را برای دولت و مجلس فراهم می کند.

اما آن چیزی که بیش از همه برای کاربران عمومی و فعالان اقتصادی جامعه خبر خوشی محسوب می شود، سامانه سفته و برات الکترونیک است. پیش از این در اوایل سال ۱۴۰۰ ایده این مساله در وزارت اقتصاد مطرح شده بود اما اینکه امکان صدور و هر پنج مرحله بعد از صدور سفته و برات کاملا به شکل الکترونیکی صورت بگیرد، وجود نداشت. اما با پیگیری های خزانه داری و فناوری اطلاعات وزارت اقتصاد انجام دادند، سه بانک از ایام دهه فجر این خدمت را به بانک ارائه می دهند. فعالان اقتصادی می توانند در منزل با موبایل و کامپیوتر در هر ساعتی از ۲۴ ساعت شبانه روز، سفته و برات الکترونیکی صادر کنند. این امر به کاهش هزینه و زمانی که صرف می شود و هم در اطمینان بخشی نسبت به اسناد الکترونیک کمک می کند.

کدام بانک ها امکان صدور الکترونیکی دارند؟

خاندوزی: یک بانک دولتی، یک بانک خصوصی و یک بانک قرض الحسنه فعلا کار را آغاز خواهند کرد؛ بانک ملی، قرص الحسنه رسالت و آینده. این سه بانک از همین فردا این خدمت را به صورت آنلاین به مردم ارائه خواند کرد. بانک های دیگر هم در گام های بعد به این طرح خواهند پیوست.

امکان پیگیری قضایی هم دارند؟

خاندوزی: به جهت اینکه کدگذاری و شناسه ای که در خصوص سفته و برات الکترونیک وجود دارد، کاملا با سامانه سنا هماهنگ است و قوه قضائیه نیز به آن دسترسی دارد. بنابراین در هر مرحله اگر شکایتی لازم باشد، می توانند انجام دهند. پیش بینی ما این است که به جهت اینکه امکان جعل در این سامانه ها نزدیک به صفر می رسد، نیاز به مراجعه به محاکم قضایی نخواهد داشت.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: وزیر اقتصاد احسان خاندوزی وزارت اقتصاد سامانه ای وزارت اقتصاد سفته و برات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۳۳۱۶۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زاکانی در جواب انتقاد‌ها از خرید تاکسی‌ها و اتوبوس‌ها از یک شرکت ساختمانی چینی: منتقدین دقت ندارند؛ این شرکت تامین کننده مالی است / تامین کننده خط ۱، ۲ و ۳ مترو هم یک بخش نظامی چین است / وزارت صمت می‌گفت امکان ندارد به شما خودرو بدهند، چون فقط به کشور‌های

به گزارش صدای ایران،زاکانی، شهردار تهران در جواب انتقاد‌ها از خرید تاکسی‌ها و اتوبوس‌ها از یک شرکت ساختمانی چینی گفت: آن شرکت تامین کننده مالی است، خط یک، دو و سه مترو ما تامین کننده اش یک بخش نظامی چینی است. اصلا این موضوعیت ندارد، بخاطر این است که توجه و دقت ندارند.

وی افزود: شرکت‌ها شرکت‌های مشهور چینی هستند، که حتی وزارت صمت گفت امکان ندارد به شما خودرو بدهند، قابلیتش آنقدر بالاست. فقط برای فلان جای عالم میفرستند، در کشور‌های از ما بهترون.

شهردار تهران در ادامه گفت: ما در آنجا با تک تک آنها جلسه گذاشتیم و قیمت را بین آنها رقابتی کردیم و قیمت‌ها را پایین آوردیم، اما با آن ویژگی‌های ثابت.

دیگر خبرها

  • امکان اعتراض برای دریافت سهام عدالت جاماندگان به وزارت رفاه
  • امکان اعتراض برای دریافت سهام عدالت جاماندگان
  • نمایشگاه بزرگ قرآنی کابل و حمایت از غزه
  • وابستگی اقتصاد به بانک‌ها چالش‌آفرین است
  • راهکار پایان دادن به تقاضای کاذب دلار
  • زاکانی در جواب انتقاد‌ها از خرید تاکسی‌ها و اتوبوس‌ها از یک شرکت ساختمانی چینی: منتقدین دقت ندارند؛ این شرکت تامین کننده مالی است / تامین کننده خط ۱، ۲ و ۳ مترو هم یک بخش نظامی چین است / وزارت صمت می‌گفت امکان ندارد به شما خودرو بدهند، چون فقط به کشور‌های
  • در سال جهش تولید، ارز چند نرخی را حذف کنید
  • رسالت مالکیت فکری، شناسنامه‌دار کردن تولد نوآوری‌هاست
  • برات سپامی به تأمین مالی کسب‌و‌کار‌ها کمک می‌کند
  • دست باز مستاجران در عقد قرارداد اجاره / با سامانه خودنویس، دیگر نیازی به مراجعه به مشاورین امکان نیست